Gigabyte Switch eller hvad?
Fra : Magnus

Dato : 28-09-05 13:22

Hej,

Jeg har brug for en ny switch. Min HP ProCurve 408 er blevet for lille.

Hvad skal man gå efter?

Jeg tænkte på om det kan betale sig at købe en gigabyte switch for at
fremtids sikre sig...? Jeg ved heller ikke om den også skal være managed.

Når man kommer over de 8 porte så hopper prisen jo en del. Derfor vil
jeg være glad for lidt råd fra gruppen.

// Magnus

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 28-09-05 13:39

Magnus <no.mail@example.org> wrote in news:433a8ae1$0$67260$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> [...]
> fremtids sikre sig...? Jeg ved heller ikke om den også skal være managed.
>
> Når man kommer over de 8 porte så hopper prisen jo en del. Derfor vil

Prøv at specificere hvad den skal bruges til, så kommer der nok en del
brugbare bud.

mvh
Lars Christensen

Fra : Magnus

Dato : 28-09-05 15:12

Lars L. Christensen wrote:

> Prøv at specificere hvad den skal bruges til, så kommer der nok en del
> brugbare bud.

Netværk på 9+ maskiner/printer/access point m.m.

Bruger nfs + smb til standard deling samt $home for et par maskiner. Jeg
har også en ftp server som der hentes/opbevares en del .iso filer på.
Plus det løse som streaming af musik og film.

En ekstra HP408 burde kunne klare det, men en ting som prioritet for
ip-telefonen kunne være rart. (Men det styres måske ikke i switchen?)

Generelt vil jeg gerne have muligheden for frit at kunne hoppe mellem de
forskellige maskiner og det kræver jo mere og mere båndbredde internt i
netværket. Derfor er det jeg forsøger at se lidt ud i fremtiden

Det kan godt være at MS vandt over Sun, men for mig er "The network is
the computer" nu logisk nok.

Håber det giver et billede af mit netværks behov.

// Magnus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-09-05 16:37

On Wed, 28 Sep 2005 16:12:29 +0200, Magnus <no.mail@example.org>
wrote:

> Netværk på 9+ maskiner/printer/access point m.m.

Se fx på Linksys SR2016, der har 16 stk 10/100/1000-porte til en meget
flad pris. Sådan en har jeg købt til mit lille hjemmenet, og det er
jeg udmærket tilfreds med.

Performance på Gigabit Ethernet er langt bedre end Fast Ethernet, selv
med nogle halv-sløve maskiner som mine, der ikke rigtig kan fylde det.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/