Dyrlæge besøg?
Fra : audi_quattro

Dato : 28-09-05 09:24

Nogle som kan anbefale en GOD dyrlæge i nærheden af Slagelse?? Behøver jo
selvf. heller ikke være den dyreste

Og skal man tage sin killing ind til et "checkup" uanset om den lader til at
have det helt fint?? Tænker mere om der er noget forebygende man skal gøre
mht. lus, lopper, mider, og hvad den ellers kan få af kræ? Skal dog siges at
det er en Indekat (Den var dog både ude/inde, der hvor den boede hos
moderen). Killingen er nu 10½ uge.

Eneste jeg har bemærket, er at nogle dage kan der være lidt
søvn/snot/fnulder eller hvad det nu er, i øjenkroggen og lidt ved næsen (det
er sort),, kan også være fra katbakken eller?? Er dog meget lidt, ligner
mest søvn... Kan en kat blive forkølet/få træk??

Skal man gøre noget ved pelsen, ræ den (altså også nu som killing)?

Hvis jeg nu vil have den HELT REN og fin, er der så noget speciel shampoo
evt. også i forbind med kravl/kryp forebygelse som jeg kan vaske den med??
(den lugtede lidt af tis/stald da jeg fik den, og har bare nusset den lidt
med lunkent vand og hænderne, til den blev helt våd, og så tørret med
håndklæde... det hjalp MEGET, men synes stadig den lugter lidt...

på forhånd tak

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 28-09-05 14:24

Hej audi_quattro
Din lille killing, som jo er meget lille, eftersom den allerede er
flyttet hjemmefra som 10 ugers lille nus, skal til dyrlæge.
Jeg bor ikke ved Slagelse, det kan jeg ikke hjælpe dig med. Prøv at se i
tlf.bogen under de forskellige dyrlægers ekspertiser, ellers er der nok
en anden der bor der.
Du får så tid hos dyrlægen, og beder denne om at gennemgå din killing,
et sundhedstjek. Den skal selvfølgelig også vaccineres. Killingen vil
også blive undersøgt for øremider (det kan være derfor den lugter), dens
almentilstand bla.
I kan også snakke om neutralisering og øremærkning, - en god ide' da du
så undgår løbetid (hvis en hun) og strintemarkering hvis det er en han.
Du kan også få en snak om en Frontline Pour on Vet mod lopper. Efter den
behandling behøver du ikke give den loppekur, når det er en indekat.
Det lille pus vil sikkert gerne nusses, og så er det fint hvis du har en
kam/børste, alt efter hvilken pels killingen har.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar
www.librian.dk