Perler til perleplader
Fra : Ursula

Dato : 27-09-05 20:26

Jeg har tænkt på at min datter på snart 3 år er stor nok til at lave
perleplader. Jeg er bare ikke helt sikker på om jeg skal købe de små/ alm
perler, eller om man kan få nogle lidt større at starte med?

Nogen der ved om de fåes i flere str?

Knus fra en mor der glæder sig til at hygge med guldklumpen i weekenden, men
lidt nyt

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 20:37

"Ursula" <email@ornot.dk> skrev i en meddelelse news:43399ca9$0$87600

> Nogen der ved om de fåes i flere str?

De fås vist et nummer større også. Kan dog ikke lige huske, hvor jeg har set
dem.

Vil dog vove at påstå, at din datter allerede, kan arbejde med de alm. små
perler.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Holst

Dato : 27-09-05 20:44

Ursula wrote:

> [...]
> perleplader. Jeg er bare ikke helt sikker på om jeg skal købe de små/ alm
> perler, eller om man kan få nogle lidt større at starte med?

Ja, så vidt jeg ved, fås de i tre størrelser. Den almindelige størrelse,
som vi nok alle tænker på, når vi tænker på den slags perler. Så findes
de også i en større udgave, og jeg har også hørt, at de findes i en
mindre udgave.

Hun er måske nok lidt lille til de almindelige perler, men du kan jo
altid prøve. Går det, så går det, og går det ikke, så må I jo finde på
noget andet. Jeg har set små børn lave perleplader, men præcis hvor
gamle de har været, ved jeg ikke. Det er jo også forskelligt fra barn
til barn.

Fra : Holst

Dato : 27-09-05 20:59

Holst wrote:

> Ja, så vidt jeg ved, fås de i tre størrelser.

Jeps, Mini, Midi og Maxi. Midi må være den almindeligst anvendte
størrelse. Se mere på http://www.hama.dk

Fra : Holst

Dato : 27-09-05 21:09

Holst wrote:

> Jeps, Mini, Midi og Maxi. Midi må være den almindeligst anvendte
> størrelse. Se mere på http://www.hama.dk

Fandt lige Hamas egen aldersinddeling:

MINI
Små rørperler – 2,5 mm Ø – fra 10 år – kan stryges.

MIDI
Mellemstore rørperler – 5,0 mm Ø – fra 5 år – kan stryges, presses eller
syes.

MAXI
Store rørperler – 10,0 mm Ø – fra 3 år – kan stryges.

Fra : Saxtorph

Dato : 27-09-05 22:11

Hej Ursula
Vores datter var lidt over tre år da hun startede med de små perler i
børnehaven. Selv om hun var god til pincet-grebet, var der lidt
begyndervanskeligheder, men hun kom hurtigt efter det (desværre , vi har
flere skuffer fulde af hendes vidunderlige kreationer
Så det kommer vel an på hvor god hun er til at nørkle med små ting.

MVH
Carina

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 28-09-05 07:50

> [...]
>
> Nogen der ved om de fåes i flere str?
>
> Knus fra en mor der glæder sig til at hygge med guldklumpen i weekenden,
Det er nok de perler der hedder maxi perler i skal bruge... I kan få dem i
pandurohobby... Også som gaveæske med plader som sommerfugle + div...
www.pandurohobby.dk søg under rørperler..

Mvh Heidi

Fra : Rasmussen

Dato : 28-09-05 14:04

> [...]
>
> Nogen der ved om de fåes i flere str?
>
> Knus fra en mor der glæder sig til at hygge med guldklumpen i weekenden,

Perlerne og pladerne kan købes i Bilka og Føtex.

Hilsen Jakob og Julie Albertes mor (den stolte ejer af mange perlefiguer).

Fra : Ursula

Dato : 28-09-05 18:52

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg tror også vi skal starte med de store -
maxi perler. Glæder mig allerede...

Knus, Ursula

Fra : Tina

Dato : 29-09-05 05:14

> [...]
>
> Nogen der ved om de fåes i flere str?
>
> Knus fra en mor der glæder sig til at hygge med guldklumpen i weekenden,

3 årrige børn laver da perleplader i børnehaven med vellyst

MVH Tina