TDC Centraler
Fra : Stefan Jensen

Dato : 27-09-05 18:08

Er der en side på nettet hvor man kan se hvor TDC`s centraler er pláceret
???

- J

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-09-05 19:50

Stefan Jensen wrote:

> Er der en side på nettet hvor man kan se hvor TDC`s centraler er pláceret
> ???

Ja. Jeg er ikke sikker på hvor det var jeg fandt den engang, men mener at
det var på telestyrelsens hjemme side, det var thivertiflad der hvor man
også kan finde rå-kobber aftalerne mellem TDC og div. andre teleoperatøre.
Et af bilagene til standard aftalen for rå-kobber er listen over TDC
centraler med mere end 1000 abbonenter.

Ivar Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-09-05 20:43

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja. Jeg er ikke sikker på hvor det var jeg fandt den engang, men
> mener at det var på telestyrelsens hjemme side

Ja, *noget* af den ligger der stadig (forklaring følger).

> Et af bilagene til standard aftalen for rå-kobber er listen over
> TDC centraler med mere end 1000 abbonenter.

Af uransagelige grunde er det siden blevet delt op.

På <http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95025007>
går man ned til "Samhusning, dateret 14. april 2005".
Bilag 5 er så første haldel af nævnte dokument, dvs. centraler
indtil omkring "L". Fra "L" og alfabetet ud mangeler i
dokumentet.

Guderne må vide, hvor dét er henne, men det er ikke mellem de
andre bilag til "Samhusning, dateret 14. april 2005"...

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ole Helms

Dato : 27-09-05 21:45

On Tue, 27 Sep 2005 21:43:07 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
skrev:

>Guderne må vide, hvor dét er henne, men det er ikke mellem de
>andre bilag til "Samhusning, dateret 14. april 2005"...

Men der er en ældre udgave her:
http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=130054334

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-09-05 20:14

Stefan Jensen wrote:
> Er der en side på nettet hvor man kan se hvor TDC`s centraler er
> pláceret ???

http://www.makr.dk/go.php?reversedns

Hvor præcis/opdateret/omfattende listen er ved jeg ikke.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Morten Skriver

Dato : 27-09-05 22:29

On Tue, 27 Sep 2005 21:14:13 +0200, Sune Storgaard wrote:

> http://www.makr.dk/go.php?reversedns
>
> Hvor præcis/opdateret/omfattende listen er ved jeg ikke.

Den er stadig gyldig, da der ikke er ændret navne syntaks.

Generalt kan man finde lokationen for en given boks ved at så
boksens TXT record op i DNS.

Eksempel:

[morten@squid]/home/morten$ nslookup -type=txt rdnxx3.ip.tele.dk
Server: 193.162.153.164
Address: 193.162.153.164#53

Non-authoritative answer:
rdnxx3.ip.tele.dk text = "Randers, Denmark"

Dog er dette blot vejledende, da der ikke er nogen garanti for at
en given kunde på denne boks fysisk befinder sig i Randers
området.

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-09-05 17:07

On 27 Sep 2005 21:28:42 GMT, Morten Skriver <morten@skriver.dk> wrote:

> Generalt kan man finde lokationen for en given boks ved at så
> boksens TXT record op i DNS.

Eller, sjovere, kan man slå LOC-recorden op og få koordinaterne.

dig -t loc rdnxx3.ip.tele.dk | grep LOC
> ;rdnxx3.ip.tele.dk. IN LOC
> rdnxx3.ip.tele.dk. 86190 IN LOC 56 27 48.733 N 10 1 54.894 E 23.07m 10m 10000m 10m

Man ka' så få et kort fx over stedet fx fra MapQuest eller med GPS'en
i bilen or whatever.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Morten Skriver

Dato : 28-09-05 18:30

On Wed, 28 Sep 2005 18:06:50 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Eller, sjovere, kan man slå LOC-recorden op og få koordinaterne.

Korrekt

> dig -t loc rdnxx3.ip.tele.dk | grep LOC
>
> Man ka' så få et kort fx over stedet fx fra MapQuest eller med GPS'en
> i bilen or whatever.

Dog er der nok næppe nogen der åbner hvis man banker på døren :)

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-09-05 21:36

Morten Skriver submitted this idea :
> Dog er der nok næppe nogen der åbner hvis man banker på døren

Man skal da bare sørge for at åbne døren, så skal de nok komme forbi ;)