Printe hvid
Fra : Basil

Dato : 27-09-05 15:00

Hej.
Jeg spurgte i går efter en Alps printer, men fik ingen svar.
Det jeg skal bruge er en printer der kan printe hvidt, og som der kan købes
hvide blækpatroner til (så ingen misforstår).
Er der nogen der har kendskab til sådan en printer ?
Kai

Fra : Peter

Dato : 27-09-05 21:02

"Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> købes
> hvide blækpatroner til (så ingen misforstår).
> Er der nogen der har kendskab til sådan en printer ?

Måske dette link, kan give dig svar:
http://desktoppub.about.com/cs/printing/f/white_ink.htm

PeterB

Fra : Basil

Dato : 28-09-05 05:08

Peter wrote:

> Måske dette link, kan give dig svar:
> http://desktoppub.about.com/cs/printing/f/white_ink.htm
>
> PeterB

Ikke rigtigt, det viser mig ikke til en printer der kan printe med hvidt.
Alt det tekniske om hvid osv. er jeg ikke interesseret i, jeg ved hvad jeg
skal bruge.
Kai

Fra : Max

Dato : 28-09-05 07:10

Hej Kai

> Alt det tekniske om hvid osv. er jeg ikke interesseret i, jeg ved hvad jeg
> skal bruge.

Jeg er ikke sikker på at du kan finde en printer der kan det, jeg mener
jeg har set storformatprintere med UV blæk der kunne gøre det, men
det er nok ikke til hjemmetryk. Du bliver måske nok nødt til at snakke
med en trykker for at få løst din opgave.

Mvh Max

Fra : Basil

Dato : 28-09-05 15:06

Max wrote:
> [...]
> det er nok ikke til hjemmetryk. Du bliver måske nok nødt til at snakke
> med en trykker for at få løst din opgave.

Jo, Alps lavede en, og laver vist stadig en.
Jeg kan bare ikke finde en forhandler i DK, og porto fra EU gør den sikkert
alt for dyr.
Patroner til den er næsten gratis på Ebay.
Kai

Fra : anders majland

Dato : 29-09-05 10:13

> Jeg kan bare ikke finde en forhandler i DK, og porto fra EU gør den
> sikkert alt for dyr.

Porto fra tyskland er sjælden "slem" - det er værre med UK. Så hvis du kan
finde den i tyskland så prøv at høre på porto.

Fra : Max

Dato : 29-09-05 10:54

Hej Kai

> Jo, Alps lavede en, og laver vist stadig en.

OKI laver måske også noget kan jeg se, men hvad
er helt nøjagtig den opgave du skal have løst ?

Mvh Max

Fra : Basil

Dato : 29-09-05 15:26

Max wrote:
> Hej Kai

> OKI laver måske også noget kan jeg se, men hvad
> er helt nøjagtig den opgave du skal have løst ?
>
> Mvh Max

Jeg skal finde ud af om det er investeringen værd, da jeg har brug for at
lave decals ofte, til noget modelhobby.
Hvidt decalpapir duer ikke, det skal være klar papir der printes hvidt.
Kai

Fra : Max

Dato : 29-09-05 16:02

Hej Kai

> Jeg skal finde ud af om det er investeringen værd, da jeg har brug for at
> lave decals ofte, til noget modelhobby.

Ok, det giver jo mening, jeg kender også et sted hvor det kunne gøre
glæde, nemlig hos dem der restaurere gamle radioer, der er skalaen
på glaspladen nemlig ofte faldet af på grund af ælde og der ville en
ny skal trykt på transparent gøre sig godt, Men som sagt mener jeg
at jeg har set at OKI laver nogle printere hvor der bruges specielle
farvebånd i kasetter, der kan man så både få sølv, guld, hvid og alle
andre farver. Fordelen ved at bruge sådan et system er at man opnår
ekstrem dækevne med farverne. Jeg tror nemlig ikke at man kan lave
hvid blæk der kan dække sort i et hug, som sort dækker hvid.

Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 28-09-05 09:05

On Tue, 27 Sep 2005 16:00:27 +0200, "Basil" <but@but.com> wrote:

> [...]
>hvide blækpatroner til (så ingen misforstår).
>Er der nogen der har kendskab til sådan en printer ?

Enhver printer kan vel "printe" hvidt, i alt fald på hvidt papir.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Max

Dato : 28-09-05 09:03

Hej Rado

> Enhver printer kan vel "printe" hvidt, i alt fald på hvidt papir.

Det er jo netop ikke at printe den gør.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 28-09-05 09:14

Rado wrote:

> Enhver printer kan vel "printe" hvidt, i alt fald på hvidt papir.

Næh. De steder, hvor der er hvidt, printer den jo netop ikke.

Fra : Rado

Dato : 29-09-05 14:27

On Wed, 28 Sep 2005 10:14:27 +0200, Holst <newssep05@shelter.dk>
wrote:

>Næh. De steder, hvor der er hvidt, printer den jo netop ikke.

Det er også derfor jeg sætter "printe" i gåseåøjne. Men i praksis
virker det som om den printer hvidt. Vil du have en hvid cirkel på
farvet baggrund,så laver du en tegning med en hvid cirkel på en farvet
baggrund og printer den. Og så får du en hvid cirkel på en farvet
baggrund.

Fra : Max

Dato : 30-09-05 07:16

Hej Rado

> [...]
> farvet baggrund,så laver du en tegning med en hvid cirkel på en farvet
> baggrund og printer den. Og så får du en hvid cirkel på en farvet

Prøv lige at fortælle mig hvordan man får en normal CMYK printer
til at printe hvid.

Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 30-09-05 07:56

On Fri, 30 Sep 2005 08:15:47 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Rado

>Prøv lige at fortælle mig hvordan man får en normal CMYK printer
>til at printe hvid.

Jeg siger ikke den printer hvidt, men at resultatet bliver som om den
gør.

Fra : Max

Dato : 30-09-05 08:16

Hej Rado

> Jeg siger ikke den printer hvidt, men at resultatet bliver som om den
> gør.

Nej, det gør ej, det ser godt nok ud på skærmen, man kan altså
ikke printe hvid med en almindelig printer.

Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 01-10-05 11:08

On Fri, 30 Sep 2005 09:16:29 +0200, "Max"

Prøv at læs hvad jeg skriver.

Fra : Max

Dato : 01-10-05 11:45

Hej Rado

> Prøv at læs hvad jeg skriver.

Jeg har læst hvad du skriver, men nu tager du et stykke
sort papir og printer en rød cirkel med hvide pletter i
på det, så scanner du det og viser mig resultatet.

Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 03-10-05 21:41

On Sat, 1 Oct 2005 12:44:42 +0200, "Max"

Har du også læst det her, som var det første jeg skrev:

"Enhver printer kan vel "printe" hvidt, i alt fald på hvidt papir."

--
Rado

....never mind reality. Reality is only a brief moment
in time that you keep repeating. - Abraham

Fra : Max

Dato : 03-10-05 21:49

Hej Rado

> "Enhver printer kan vel "printe" hvidt, i alt fald på hvidt papir."

Den printer ikke hvid, den printer ikke i ovennævnte tilfælde.

Mvh Max

Fra : Kristian Andersen

Dato : 29-09-05 22:46

> [...]
> købes
> hvide blækpatroner til (så ingen misforstår).
> Er der nogen der har kendskab til sådan en printer ?

OKI Har tidligere haft en serie thermal transfer/dye sublimation printere
(DP 5000, DP 5000S og DP 7000). De kunne forsynes med farvebånd til sølv,
guld eller hvid.

Det var i virkeligheden Alps printere forklædt som OKI. De blev stort set
alle solgt til een bestemt kunde - Interflora gennem Brandsoft. Jeg tror
ikke de har disse printere mere, men du kan jo prøve at kontakte OKI eller
Brandsoft, måske kan de give dig et hint om hvor du skal lede.

Du kan også prøve at google lidt på "thermal transfer" eller "dye
sublimation", jeg tror at både Olympus og Canon har noget, men om de kan
printe hvis ved jeg ikke.

Jeg kender ikke nogen blækprintere der kan printe hvid

--
Kristian