Kan ikke få min side på søgemaskinerne
Fra : Kirsten Kilsgaard

Dato : 27-09-05 12:11

Jeg har en hjemmeside lavet i frontpage og har haft den siden
januar. Kennelkilsgaard.dk Jeg kan bare ikke findes på nogle
søgemaskiner. Jeg har hørt at man oppe i "head" på frontpage kan
skrive nogle søgeord. Er der nogen der ved hvordan det fungerer
og hvordan man skriver det??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-09-05 15:21

Kirsten Kilsgaard skrev:

>Jeg har en hjemmeside lavet i frontpage og har haft den siden
>januar. Kennelkilsgaard.dk Jeg kan bare ikke findes på nogle
>søgemaskiner.

Det er metatags, der menes, men de bruges ikke meget mere og slet
ikke af Google, som er den vigitgste.

Start med at tilmelde den, men inden du gør det, så bør du lave
nogen ændringer.

http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

Den er dårlig opbygget med hensyn til søgemaskinerne.

Først og fremmest skal der være en sigende titel på siden, nu
hedder den index på forsiden og det siger jo intet som helst om
siden.

Ret det til f.eks.
Kennel Kilsgaard - opdræt at brunde og sorte labrador

Du bruger ikke overskrifter på siden, men har blot lavet større
bogstaver, du skal bruge h-tags til de vigitgste punkter på
forsiden.

eks.:
<h1>Kennel Kilsgaard</h1>
<h2>Lille opdræt af sorte og brune Labrador.</h2>

og tilsvarende andre steder/sider.

Når du nævner dine sider nogen steder f.eks. i nyhedsgrupper, så
skriv et klikbart link.

http://kennelkilsgaard.dk/

Laver du de ændringer så er du godt på vej til at blive fundet.

Sæt en sigende alt-tekst på de vigigste billeder (hedder title i
FP under billedegenskaber.
--
Knud

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-09-05 20:55

Kirsten Kilsgaard skrev:
> [...]
> søgemaskiner. Jeg har hørt at man oppe i "head" på frontpage kan
> skrive nogle søgeord. Er der nogen der ved hvordan det fungerer

Du kan lave nogle meta koder på metamaten.
http://www.metamaten.dk/

Jeg kan tilslutte mig det som Knud skriver.

/Lars

--
Til salg
Yamaha YBR 125 årgang 2005