Pris på zibro olie!
Fra : Sten Bo

Dato : 27-09-05 10:29

Jeg har lige købt en zibro i 20 l dunk i Silvan

og betalte også 249.95 + 50 kr. i pant for dunken

Man havde også 5 l dunke uden pant a kr. 80

Vi har en Inverter 3003, den med blæser.

Vi venter os at få en helt ny atmosfære i forhold til da vi brugte
Heatmax Gold fra Harald Nyborg. Pjat - vi ku sku ikke lugte den,
bortset fra ved op og nedtænding.

Og så har vi hund og rygere i huset - må prøve at finde noget der
blender. Mac baren latakia og gl.malt?

muh

Fra : S.B.

Dato : 08-10-05 11:12

"Sten Bo" <sletgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op og nedtænding.
>
> Og så har vi hund og rygere i huset - må prøve at finde noget der blender.

var det ikke billigere at have købt 4 dunke á 5l. til 80 kr. frem for en
20l. til 249 kr.?

Steen

Fra : Niels W.

Dato : 08-10-05 12:02

4 dunke x 80 kr = 320 kr ( eller er der noget jeg har misforstået?)

mvh Niels W.

Fra : S.B.

Dato : 08-10-05 16:16

"Niels W." <npw@mail.dk> skrev i en meddelelse
>4 dunke x 80 kr = 320 kr ( eller er der noget jeg har misforstået?)
>
> mvh Niels W.
næh.... sikkert ikke, tror bare lige på en eller anden mærkelig måde jeg fik
det til 240 kr

Steen

Fra : Sten Bo

Dato : 08-10-05 13:06

Sten Bo skrev:
> Jeg har lige købt en zibro i 20 l dunk i Silvan
>
> og betalte også 249.95 + 50 kr. i pant for dunken
>
> Man havde også 5 l dunke uden pant a kr. 80
,

Oser den? Erfaring med Heat Gold olie og Zibro olie på Inverter 3003.

Vi købte sidste forår Inverter 3003 med blæser for 2495, hvorefter den i
en periode har kostet 3995 hos HN (3600 i Silvan) og ser nu, at den igen
er nede i 2495,
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4460&Grp=77&n=30100&KundeID=96mXDvIBDRBXVOBOen1vOR02F5j608m

Vi har så brugt HEAT GOLD BRÆNDSTOF 5 L a kr. 79 og ser at det også er
på tilbud for 69.
Men har også prøvet et par flasker lampeolie fra Netto der sådan set
også var udmærkede. Husker den som en lille smule osende.

Den skal nok prøves igen ved lejlighed!

Vi syntes straks vi begyndte med Zibros olie, at ovnen osede mere under
opstarten end med Heat Gold - og måske også en smule mere under drift.
Faktisk udsende den en regulær hvid røgsky ved starten og vi begyndte at
starte den, så den blæser ud af havedøren imens.

Jeg har nu igen givet den en dunk Heat Gold og konstaterer, at den
næsten ikke oser i opstarten og i hvert fald ikke kommer med
indianersignaler.

Nu er det jo ikke en Zibro ovn, (hvem ved, den ligner en af deres) men
det kan være at olien har en smule anderledes egenskaber (W 10 -40? olie
der passer bedre til Zibro system.

Men vores ovn brænder altså renere på Heat Gold.

I ku jo ved lejlighed prøve en dunk og se om det er tilfældet hos jer.
Men første gang efter skiftet er der stadig gammel olie i systemet. Så
vent med at bedømme til 2´ start.

Og så er der i følge Steen Æbeløe tilbud på Zibro ovne i Sønderjylland.

http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?forumpostGuid=83522