Adressekartotek?
Fra : Martin Ploug

Dato : 27-09-05 09:44

Hej

Jeg har et spørgsmål til
Microsoft Office Outlook 2003, og det
handler om kontaktpersoner.

Jeg har fået svar på en del af spørgsmålet
af Peter J. herinde fra, men jeg har ikke helt
fået løst problemet.

Jeg tager det lige fra toppen:

Hvordan tilføjes en gruppe / mappe
med kontaktpersoner, så den vises
i "Vis navne fra"?

Altså her: Ny > Til > Vis navne fra

Jeg har så fået følgende svar:

Højreklik på mappen med dine kontaktpersoner.
Vælg egenskaber.
På fanen "Outlook-adressekartotek" sætter du flueben
i feltet "Vis denne mappe......."

Men når jeg klikker på "Outlook-adressekartotek",
er checkboksen og indtastningsfeltet inaktive.

Hvad gør jeg for at gøre dem aktive?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-09-05 10:40

"Martin Ploug (slet SA1VU)" <mploug@SA1VUmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et spørgsmål til
> Microsoft Office Outlook 2003, og det
> handler om kontaktpersoner.

[Snip - løsning]

> Men når jeg klikker på "Outlook-adressekartotek",
> er checkboksen og indtastningsfeltet inaktive.
>
> Hvad gør jeg for at gøre dem aktive?

Hmmm, hvordan er denne mappe oprettet ?
Jeg kan slet ikke genskabe det uanset hvad jeg prøver.
Måske det kan være relateret til noget rettighedshalløj.

Er det på en maskine hvor du har fuld rettighed eller er du
på nogen begrænset i dine udfoldelsesmuligheder ?

--
Peter J

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-09-05 12:33

>Hmmm, hvordan er denne mappe oprettet ?
> [...]

Jeg ved ikke, hvordan mappen er oprettet, og jeg ved
ikke, om det har noget med rettighedshalløj at gøre.

Mit største problem lige nu er, at jeg kegler rundt i
de forskellige begreber. Jeg ved ikke, om nogen kort kan
forklare mig dem.

Begreber jeg lige må have lidt styr på:

Hvad er adressekartoteket, og hvor ser man indholdet af dem?
Det er da adressekartotekerne der bliver listet
i "Vis navne fra", når man klikker på "Til"?
Er adressekartoteket en samling af e-mail adresser?

Hvad er en distributionsliste - er det ikke en gruppe mennesker,
som man kan sende til på en gang? Og kan en distributionsliste
være en del af adressekartoteket?

Hvad er kontaktpersoner - hvad er de en del af? Ligger de i
adressekartoteket?

Arj, måske skulle jeg sørge for at sætte mig lidt mere ind i mail
programmet, inden jeg stiller alle disse spørgsmål

- Martin

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-09-05 08:43

"Martin Ploug (slet R2MV9)" <mploug@R2MV9mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke, hvordan mappen er oprettet, og jeg ved
> ikke, om det har noget med rettighedshalløj at gøre.

Dvs. du har ikke selv oprettet mappen ?
Har du prøvet at oprette en mappe sådan som jeg
beskev og derefter gjort som jeg beskrev du skulle
gøre for at få den vist i "vis navne fra " listen
(adressekartoteket, forklaring følger ;) ??

> Begreber jeg lige må have lidt styr på:
>
> Hvad er adressekartoteket, og hvor ser man indholdet af dem?

Adressekartotek er en samling af lister med kontaktpersoner. det er det du
ser
når du trykker på "til" i en mail.

> Det er da adressekartotekerne der bliver listet
> i "Vis navne fra", når man klikker på "Til"?

Det er adressekartotekET som vises. Dette indeholder så
en eller flere lister med kontaktpersoner.

> Er adressekartoteket en samling af e-mail adresser?

Det er en samling af lister med kontaktpersoner og adresser (fysiske
og mail osv osv) på samme.

> Hvad er en distributionsliste - er det ikke en gruppe mennesker,
> som man kan sende til på en gang? Og kan en distributionsliste
> være en del af adressekartoteket?

Ja og ja (ved at oprette den distributionsliste i eks. Kontaktpersoner
vil denne optræde i adressekartoteket)

> Hvad er kontaktpersoner - hvad er de en del af? Ligger de i
> adressekartoteket?

Kontaktpersoner er Outlooks standardkartotek til navne/adresser
og som vises i Adressekartoteket.
Der kan så i Outlook yderligere oprettes x antal
mapper med kontaktpersoner som også kan vises i adressekartoteket
via den metode jeg har beskevet for dig tidligere

> Arj, måske skulle jeg sørge for at sætte mig lidt mere ind i mail
> programmet, inden jeg stiller alle disse spørgsmål

Ja det tror jeg var en udemærket ide - men det kan nu også godt virke
lidt forvirrende. Det gik da også lige op for mig nu jeg skulle formulere
det.
... nu har jeg forsøgt at hjælpe dig lidt videre :)

--
Peter J

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-09-05 13:19

Peter Jensen <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev:

> [...]
>(adressekartoteket, forklaring følger ;) ??

>Adressekartotek er en samling af
>lister med kontaktpersoner. det er det du

Hej Peter

Endnu en gang mange tak for dine svar.

Hmm, jeg må se, om jeg får lidt overskud til
at kigge mere grundigt på det.

Med venlig hilsen
Martin