Hvad koster det ?
Fra : Kim

Dato : 27-09-05 09:10

Håber det er den rigtige gruppe.

Hvad vil det koste hvis man har sit eget kabinet, MB,
cpu, cooler, ram, HD, DVD-drev, cd-drev, lydkort,
grafikkort osv og man tager ind i en butik og vil have
det hele samlet samt installeret win XP + alle drivere,
incl printer, scanner osv ca. ?

Bare en ca pris da der jo er forskel på priserne i de
forskellige butikker.

Hvad tager de forskellige butikker ( kbh ) i timeløn incl moms
for at samle en komplet PC incl OS + drivere ca. ?

Mvh Kim

Fra : Ricko.

Dato : 27-09-05 09:25

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad tager de forskellige butikker ( kbh ) i timeløn incl moms
> for at samle en komplet PC incl OS + drivere ca. ?

Det vil overhovedet ikke kunne betale sig, find en god ven eller spørg efter
hjælp i en af grupperne , bare mit forslag.

Fra : Kim

Dato : 27-09-05 09:53

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev
> Det vil overhovedet ikke kunne betale sig, find en god ven eller spørg
> efter hjælp i en af grupperne , bare mit forslag.

Nu er det mig der er blevet spurgt og jeg
vil ikke lave det gratis, derfor mit spørgsmål
så jeg selv kan finde en rimlig pris til ham.

Det kan jo hurtigt tage flere timer hvis man
løber ind i nogle problemer og også skal til
at fejlfinde, eller han mangler nogle kabler
eller drivere som man så også skal bruge tid
til at DL fra nettet ( han er ikke online )

Vil en butik give garanti på hardware
når den ikke er købt i butikken ?

Fra : Max

Dato : 27-09-05 10:03

Hej Kim

> Nu er det mig der er blevet spurgt og jeg
> vil ikke lave det gratis, derfor mit spørgsmål
> så jeg selv kan finde en rimlig pris til ham.

Men vi skal hjælpe dig gratis ? ;)

Ring dog rundt til et par værksteder og få nogle
kompetente oplysninger istedet for noget gætværk.

Mvh Max

Fra : Kim

Dato : 27-09-05 10:16

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Men vi skal hjælpe dig gratis ? ;)
>
> Ring dog rundt til et par værksteder og få nogle
> kompetente oplysninger istedet for noget gætværk.

Mange af de teknikkere der sidder og lave disse ting
til dagligt er jo også her i NG så hvorfor bruge penge
og venter optil i flere minutter for at få en pris fra
en butik når man kan få den her ?

Jeg har ikke travlt, min PC virker perfekt.

> Men vi skal hjælpe dig gratis ? ;)

Ikke meget hjælp du kom med.

Kim

Fra : Kim

Dato : 27-09-05 10:18

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev
> Ring dog rundt til et par værksteder og få nogle
> kompetente oplysninger istedet for noget gætværk.

Det kunne jo også være nogle havde prøvet at
betale for få samlet en PC i en butik, og ville dele
deres erfaring med os her i gruppen, mht pris,
service m.m osv.

Kim

Fra : Fam.Merrild

Dato : 27-09-05 10:48

Hej
tror det bliver dyrt da du selv medbringer hartware
som de så ikke tjener på
jeg tar som standard 500kr
nå nogle jeg kender skal ha samlet en hel pc

Fra : Kim

Dato : 27-09-05 10:59

"Fam.Merrild" <m.merrild@nrdc.dk> skrev
> tror det bliver dyrt da du selv medbringer hartware
> som de så ikke tjener på
> jeg tar som standard 500kr
> nå nogle jeg kender skal ha samlet en hel pc

Er det også med install af XP og drivere ?

Mvh Kim

Fra : Fam.Merrild

Dato : 27-09-05 11:03

Hej
ja en køreklar maskine
det tar mig maks 3-4timer at samle og ins.xp med driver
har nok samlet omkring 40/50
så det går hurtigt

Fra : Kim

Dato : 27-09-05 11:07

"Fam.Merrild" <m.merrild@nrdc.dk> skrev
> ja en køreklar maskine
> det tar mig maks 3-4timer at samle og ins.xp med driver
> har nok samlet omkring 40/50
> så det går hurtigt

Du mener vel:
maks 3-4timer at samle incl. ins.xp med driver ?

Giver du nogen form for garanti så ?

Mvh Kim

Fra : Fam.Merrild

Dato : 27-09-05 11:39

Hej
nej men,Det får du nok ikke hvis de samler den i en butik
med dine ejne dele
der er jo garanti på de dele du køber
og jeg garantere den fungere 100%
skal også sige samler kun for folk hvis det de køber
kvalitets dele gider ikke bruge flere dage på noget billig bras

Fra : Max

Dato : 27-09-05 09:32

Hej Kim

> Hvad tager de forskellige butikker ( kbh ) i timeløn incl moms
> for at samle en komplet PC incl OS + drivere ca. ?

Det bliver sikkert dyrt, men jeg så sidst jeg var i Kbh. at i
Rantzausgade lå en netcafe og et værksted der, det havde
kun åbent om natten, men de priser jeg så var meget lave
i forhold til hvad jeg normalt betaler for PC service, så det
kunne være en mulighed at kontakte sådan et sted og
forespørge om en pris.

Mvh Max

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 27-09-05 12:22

Kim wrote:
> [...]
>
> Hvad tager de forskellige butikker ( kbh ) i timeløn incl moms
> for at samle en komplet PC incl OS + drivere ca. ?

Uden at lyde som en reklame, kan han få det gjort i elgiganten for 999,-
incl 6 måneders service.

Fra : michael bs

Dato : 27-09-05 12:59

"Christian Buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> Uden at lyde som en reklame, kan han få det gjort i elgiganten for 999,-
> incl 6 måneders service.

www.shg.dk tager 450kr for at samle en maskine alt inklusive. Dog er prisen
dobbelt op hvis der også er vandkøling med i installationen.
Så skal man naturligvis have købt stumperne der også.

mvh Michael

Fra : Ricky

Dato : 27-09-05 19:06

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:43393415$0$1811$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> prisen dobbelt op hvis der også er vandkøling med i installationen.
> Så skal man naturligvis have købt stumperne der også.

---

Jeg kan se at PRCData skal have 370 kr/time hvis de skal fejlfinde i
forbindelse med reklamation. Mit bud er at det er deres standardpris.

/ricky

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-09-05 20:30

Kim wrote:
> [...]
> det hele samlet samt installeret win XP + alle drivere,
> incl printer, scanner osv ca. ?
>
> Bare en ca pris da der jo er forskel på priserne i de

Ca. 1.000-1.500kr.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund