Fartbump på Skolevej ?
Fra : Kim

Dato : 27-09-05 08:29

Er det noget man som forældre kan forlange ?

Hvor ansøger man evt om at få lavet Fartbump
samt evt opstille skilte med "Legende Børn"
og " Skole " ved en skole ?

Vi har gjort skolelederen opmærksom på det,
men der er intet sket de sidste 3 år. Det er en
Privatskole i Kbh, en lille sidevej og trafikken er
her efter sommerferien blevet meget værre, folk
kører meget stærkt og er åbenbart fuldstænd ligeglade.

Jeg havde evt tænkt mig at lave en underskriftindsamling
fra alle de andre forældre samt lærene og så sende den
ind det rigtige sted.

Kan nogen hjælpe ?

Mvh Kim

Fra : Holst

Dato : 27-09-05 08:40

Kim wrote:

> Er det noget man som forældre kan forlange ?

Nej.

> Hvor ansøger man evt om at få lavet Fartbump
> samt evt opstille skilte med "Legende Børn"
> og " Skole " ved en skole ?

Kommunen. Er det en privat vej, må du jo kontakte vejejerne.

Men du må vel bare kontakte din lokalpolitiker om sagen. Det er jo det,
vi har lokalpolitikerne til. Skriv også nogle læserbreve til lokalsprøjten.

> [...]
> her efter sommerferien blevet meget værre, folk
> kører meget stærkt og er åbenbart fuldstænd ligeglade.

Kører de for stærkt, kunne du jo kontakte politiet og høre, om de ikke
havde lyst til at komme forbi og lave nogle fartmåling og udskrive nogle
bøder ...

Fra : Tommy

Dato : 27-09-05 10:21

On Tue, 27 Sep 2005 09:40:00 +0200, Holst <newssep05@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>
>Kører de for stærkt, kunne du jo kontakte politiet og høre, om de ikke
>havde lyst til at komme forbi og lave nogle fartmåling og udskrive nogle

Yep. Og så vil man konstatere at det er forældrene til børnene på
skolen der kører for stærkt. Det sker i hvert fald ofte. Lige ledes
når der laves sammen aktioner på villaveje, hvor beboerne synes der
bliver kørt for stærkt. Så er det dem, der bor der, der bliver
snuppet.
--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk