forsikringer igen
Fra : Nette Stormlund

Dato : 27-09-05 08:04

Hej!

Jeg er ved at søge lidt på forsikringer, da vi skal have vores hvalp
forsikret ( sygeforsikring ) også.

Hos vort eget forsikringsselskab, ophører forsikringen, når hunden fylder
10 år. Det er normalt hos flere kan jeg se.

Men hos Dyrekassen Danmark er den livsvarig. Det er jo en stor fordel,
synes jeg - idet hunde jo ofte bliver mere end 10 år - og jeg umiddelbart
forestiller mig, at de sidste år måske er mest behandlingskrævende.

Prisen er også nogenlunde den samme.

Men er der umiddelbart ulemper, som jeg ikke har gennemskuet ? Jeg er altid
nervøs for, om jeg nu har fået læst det hele "med småt".

M.v.h.
Nette

Fra : pwh

Dato : 27-09-05 18:47

Nette Stormlund wrote:
> [...]
> synes jeg - idet hunde jo ofte bliver mere end 10 år - og jeg
> umiddelbart forestiller mig, at de sidste år måske er mest

Jeg har mine 2 hunde og min kat forsikret hos dem,
de par gange der har været brug for dem at de betalt uden probs.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 27-09-05 19:12

> Jeg har mine 2 hunde og min kat forsikret hos dem,
> de par gange der har været brug for dem at de betalt uden probs.
>
> /Jens
>
>-----------
hvad giver du for det, jens?
-marie

Fra : pwh

Dato : 27-09-05 19:39

> hvad giver du for det, jens?
> -marie

Jeg giver 1305 kr/år pr hund i klasse 2 med den bedste dækning,
det er incl ansvarsforsikring, katten koster ca 700kr/år.
Check selv på http://www.hundesygekassen.dk/
Arrgh, det gik lige op for mig at det slet ikke var den der blev spurgt til,
http://www.dyrekassen.dk/ kender jeg ikke noget til, beklager

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 27-09-05 20:32

> [...]
> Check selv på http://www.hundesygekassen.dk/
> Arrgh, det gik lige op for mig at det slet ikke var den der blev spurgt

hmm..har lige luret på dem begge.. rent prismæssigt er hundesygekassen mest
attraktiv, men virker også lidt primitiv, men det er nok bare opbygning og
stavefejl på siden der gør det..(-;
jeg behøver ikke ansvar, har en favorabel en hos mit forsikringsselskab
incl. indbygget udvidet ansvar, dvs. figurant/træningsdækning. for 180 pr år
pr hund, det kan man bestemt ikke sige noget til.
det var primært til min sidstankomne tæve, da jeg har en følelse af, at hun
kan blive en dyrlægehund. selvfølgelig kan det også gå ud over de andre 2,
og man burde gøre det.
er der også rabat hvis man er medlem af dkk? der bliver spurgt til det, men
kan ikke se det nogen steder at det giver noget?
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 27-09-05 20:54

> er der også rabat hvis man er medlem af dkk? der bliver spurgt til
> det, men kan ikke se det nogen steder at det giver noget?
> mvh. marie

Aner det ikke, den eneste hundeklub jeg er medlem af er denne gruppe

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 28-09-05 16:23

"Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altid
> nervøs for, om jeg nu har fået læst det hele "med småt".

Jeg har lige bestilt forsikring hos min hvalp, og stod mellem Dyrekassen
Danmark og Alm. Brand. Jeg valgte sidstnævnte da den var 300 kr billigere
pr. år for den dækning jeg skulle have, og mindre selvrisiko (300 mod 500).

Så vidt jeg kunne gennemskue var andre betingelser stort set éns, herunder
livsvarig sygesikring.

Mvh
Søren

Fra : Nette Stormlund

Dato : 29-09-05 11:00

Tusinde tak skal du have, Søren!

Lige præcis sådanne oplysninger er guld værd!

Fra : Søren LH

Dato : 30-09-05 20:41

> Tusinde tak skal du have, Søren!
>
> Lige præcis sådanne oplysninger er guld værd!
>
> M.v.h.
> Nette

Det var så lidt. Jeg kan i øvrigt fortælle at jeg har haft i Alm. Brand
tidligere, og aldrig haft problemer med at få udbetalt erstatning.

Mvh
Søren

Fra : Karsten P. Nielsen

Dato : 02-10-05 08:52

Nette Stormlund <nette@stormlund.dk> skrev:
>Tusinde tak skal du have, Søren!
>
>Lige præcis sådanne oplysninger er guld værd!
>
>M.v.h.
>Nette

Vær opmærksom på at Dyrekassen Danmark og Alm Brand kun udbetaler
80% af de tilskudsberettigede udgifter. Andre selskaber udbetaler
100%! Der er selvfølgelig forskel på selvrisikoen pr skadesforløb,
men nogengange kan det betale sig med en højere selvrisiko, hvis
man ligeledes kan få en højere erstatning.

Mvh
Karsten

Fra : Nette Stormlund

Dato : 02-10-05 19:27