Opskrift op avisbåd..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-09-05 14:04

Jeg har left på Google efter en opskrift på hvordan jeg laver en avisbåd.
Det eneste jeg har fundet er denne:
http://nn.spejdernet.dk/korps/gruppeservice/Lists/Professoraktiviteter/Attachments/14/Avisbåd.JPG

Men det kælker af for mig, når jeg når til billede 5 Er der nogen der
ligger inde med en bedre forklaring, som evt. også har en beskrivelse der
understøtter billederne?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Holst

Dato : 26-09-05 14:10

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> [...]
>
> Men det kælker af for mig, når jeg når til billede 5 Er der nogen der
> ligger inde med en bedre forklaring, som evt. også har en beskrivelse der

4 -> 5 : Tag fat i 'A' med hver sin hånd (der er to lag avis) og træk
ud, så 'B' kommer til at være i midten.

5 -> 6 : Vip de to lag 'B' op mod toppen af hatten, først på den ene
side, og så ...

6 -> 7 : ... på den anden side.

7 -> 8 : du giver ligesom båden lidt "rum" i bunden

8 -> 9 : og trækker udad i hver sin retning af det yderste lag i hver side.

Håber det hjalp.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-09-05 14:11

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> Men det kælker af for mig, når jeg når til billede 5

Det kan jeg godt forstå
Jeg forsøger en forklariing: Du klapper hatten sammen ved at samle punktet
yderst til venstre B og punktet yderst til højre B - dvs. at kanterne B
bliver til flader og punkterne A, som før var i midten bliver til kanter.

Billede 6 viser, at du bukker nederste halvdel op.

Hilsen Inger