"Test Nationen" til børn under 15
Fra : Kim

Dato : 26-09-05 13:58

Findes der en IQ-test alá denne
Test Nationen http://test.tv2.dk/testen/index.html
til børn under 15 på dansk ?

Min datter på 9 løb den voksne igennem
i går og fik 71 ;)

Mvh Kim

Fra : SpookiePower

Dato : 26-09-05 14:17

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev i en meddelelse news:4337f090$0$49015$14726298@news.sunsite.dk...
> Findes der en IQ-test alá denne
> Test Nationen http://test.tv2.dk/testen/index.html
> til børn under 15 på dansk ?
>
> Min datter på 9 løb den voksne igennem
> i går og fik 71 ;)

Der er denne her "for-sjov-test" fra mensa http://mensa.dk/testiq.html
Den består kun af figuer, så derfor er stilles der ingen krav til
feks en baggrundsviden omkring fysikkens love, som der gjorde
i Test nationen.

Fra : Kim

Dato : 26-09-05 17:36

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev
> [...]
> Den består kun af figuer, så derfor er stilles der ingen krav til
> feks en baggrundsviden omkring fysikkens love, som der gjorde

Jo men jeg tror at de kun laver ned til 18 år.

De skriver:
" Kan børn blive medlem?
Ja, alle der har opnået et resultat blandt de øverste 2% af befolkningen
på Mensa- anerkendt IK-prøve under kontrollerede forhold kan blive
medlem. Også børn. Mensa i Danmark tester dog ikke personer
under 18 år.
Opdateret: 2004-02-18 17:41:45 "

Andre der kan hjælpe ?

Mvh Kim

Fra : Bente

Dato : 26-09-05 18:10

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

http://www.kids-iq-tests.com/

Ved ikke nærmere om den, da den kræver brugeroprettelse

Fra : Kim

Dato : 27-09-05 08:19

"Bente" <nospam@nospam.dk> skrev
> http://www.kids-iq-tests.com/
>
> Ved ikke nærmere om den, da den kræver brugeroprettelse

Den koster penge.
http://www.expertrating.com/examlist.asp
IQ Test for Children (7 to 9 years) $9.95
Har sendt en mail om de har en på dansk

Fik svar fra http://mensaforum.dk/forum/:
" Generelt er der ret stor usikkerhed forbundet med intelligenstest af
børn.
www.iqtest.dk findes der en virkelig god IQ-test med alderskorrektion.
Den er dog kun beregnet til personer på mindst 12 år, så du kan lægge
nogle IQ-point til din datters score hvis hun prøver testen.

Ellers er WISC-testen (Wechsler's Intelligence Scale for Children) meget
anvendt. Ved ikke om den kan bruges af 9-årige. Den findes ikke på nettet,
men kan tages hos en psykolog/privatpraktiserende psykiater. "

Takker og bukker.

Mvh Kim