Kommunikation i flyveklub
Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-09-05 13:53

Hej

Jeg ved desværre ikke hvor jeg ellers skal stille dette spørgsmål, så here
goes.

Vi er en svæveflyveklub, som har brug for at have kommunikation mellem det
spil der trækker flyene i luften, og ned til selve startstedet, og til den
bil der kører ned med wirene. Det er 1.000 meter det drejer sig om, og
spørgsmålet er hvad der skal til. Skal der indkøbes nogle walkier ?, og skal
man have sin egen sende kanal med dertilhørende licens ?? hvilke apparater
skal man indkøbe ??

Mvh Jacob

Fra : Ole Stigaard

Dato : 26-09-05 14:00

Mon, 26 Sep 2005 14:53:01 +0200, Jacob Olsen <virker@ikke.dk> skrev:

> [...]
> skal
> man have sin egen sende kanal med dertilhørende licens ?? hvilke

Jeg ville umiddelbart gå efter en privat frekvens og to fastmonterede
radioer. I "gamle dage" var det Storno som var NAVNET, men hvad der er i
vælten lige nu er jeg ikke klar over. Det er vigtigt med den private
frekvens, idet I skal være sikre på at der ikke er nogle udefrakommende
som kan forvirre vged at bryde ind, og dermed udgøre en sikkerhedsrisiko.

Mvh Ole S

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-09-05 15:18

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> skrev i en meddelelse
news.sxpnqxjt73aafo@dpiii...

> [...]
> frekvens, idet I skal være sikre på at der ikke er nogle udefrakommende
> som kan forvirre vged at bryde ind, og dermed udgøre en sikkerhedsrisiko.

I dag er NAVNET Motorola, prøv at kontakte dem, de må have en sælger der kan
strikke noget sammen.
http://www.motorola.com/content/0,,1991-4089,00.html

Mvh
TKJ

Fra : peter

Dato : 26-09-05 14:06

Jepz - med en åben "walkie" kan de lokale narhoveder begynde at blande
sig, ret uheldigt :) Wirehenteren kan sagtens køre på en walkie (tror
har set et sæt for en 250-300 kr i Føtex eller Kvickly).

I min gamle klub havde vi gravet en telefonwire ned til spillet, og
brugte gamle felttelefoner - det virkede fint:)

Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-09-05 14:39

Vi har nedgravede kabler også, men vi skulle også gerne kunne snakke med
wirehenteren. Og den kan jo ikke køre rundt med et kabel. Desuden vil en
fastinstalleret walkie nok være bedst, da man ikke skal lade den op, og så
glemmer man den.

Men kender bare ikke lige det udstyr man skal bruge.