Jeres bedste kylling!
Fra : MAG

Dato : 26-09-05 12:34

Hejsa!

Jeg har købt en kylling som vi skal have enten i dag eller i morgen. Men jeg
har faktisk ikk elyst til at lave den som jeg plejer: den deles i 4 store
stykker, pensles med olie, salt + peber + hvidløg + paprika drysses på med
rund hånd og så en lille klat smør på hvert stykke...så i ovnen til den er
færdig. Serveres med kartofler i både, blandet salat og flütes.

Hvad er jeres bedste kyllinge opskrift, håber at i vil dele med mig...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 26-09-05 12:43

MAG wrote:

> Hvad er jeres bedste kyllinge opskrift, håber at i vil dele med mig...
>
> Med venlig hilsen
> Maria

Her kommer mit forslag

1 hel kylling

et fed hvidløg

2 tynde skiver citron skåret i halve

en ordentlig dusk frisk timian

røget paprika ( kan undlades)

snit hvidløget fint
del timian dusken i to

og så propper du ellers lige meget hvidløg, citron og timian, ned under
huden ved hvert bryst (på kyllingen altså).

Gnid kyllingen over det hele med rigelig salt og hvis du gider røget
paprika.

Og så i kuglegrillen med den, indtil dens temperatur er oppe på 70 grader.

Den kan selvfølgelig også komme i an ovn, eller på stå på dåse..

Det bliver en lækker saftig kylling med massere af smag.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Mus

Dato : 26-09-05 13:19

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
> færdig. Serveres med kartofler i både, blandet salat og flütes.
>
> Hvad er jeres bedste kyllinge opskrift, håber at i vil dele med mig...

Blandt mange gode opskrifter synes jeg ristafel er super. Skal se om jeg kan
finde opskriften frem hvis du ønsker den?

LN

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 13:24

Den opskrift kunne jeg godt tænke mig

kmarker

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-09-05 15:31

"MAG" <Maria@fredslund.biz> writes:

> Hvad er jeres bedste kyllinge opskrift, håber at i vil dele med
> mig...

Gammeldags kyllingesteg med persille og brun sovs! Serveres med
agurkesalat og kartofler. Uhm.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Peter Risager

Dato : 26-09-05 22:34

> Hvad er jeres bedste kyllinge opskrift, håber at i vil dele med mig...

Det er ikke noget jeg laver tit, men sidst kogte jeg en citron lidt, og
proppede den så op i *ahem* måsen på dyret.
Sørg for at stikke en masse huller i citronen inden så saften kan løbe ud.
Tilføj salt/peber/paprika efter behag, og smid en klat smør ind på den når
den bliver varm, så bliver skindet godt :)

--
Peter Risager
"In this house, we obey the laws of thermodynamics!" - Homer J. Simpsons

Fra : Lars Holst

Dato : 27-09-05 19:32

"MAG" <Maria@fredslund.biz> said in

> [...]
> blandet salat og flütes.
>
> Hvad er jeres bedste kyllinge opskrift, håber at i vil dele med mig...

Uha. Der er mange lækre kyllingeopskrifter.

Jeg nævner lige et par stykker.

Fajita.
En mexikansk måde at lave kylling på. Smager himmelsk med Guacamole, ren
Creme Fraiche, gurkemeje ris og salat. Steg kyllingen i ovnen uden
krydderier. Hæld fedtet fra kyllingen op i en pande. Flå kyllingekødet af
benene. Steg det i fedtstoffet i panden sammen med hvide bønner, evt.
champignoner og Fajita spice Mix fra Santa Maria.
Hvis det skal være rigtig lækkert serveres kødet i pandekager af den
danske type eller tortillas. Drys evt. med emmenthaler/mozzarella ost
inden i ruller pandekagen rundt om stegeblandingen.

Kylling Byriani.
Stammer fra fjern østen, Indien, Pakistan etc.
Gå ind til en grønthandler med asiatiske aner og køb Byriani Masala
krydderi.
Steg kyllingen i ovnen med godt med det krydderi på og lidt salt.
Server den med Ris kogt med nelliker og creme fraiche rørt med salt,
citron, paprika og hvidløg.
Kog okra og server til som grøntsag. Fås mange steder på dåse de samme
steder som Byriani krydderiet.

KFC.
Kentucky Fried Chicken.
Her skal kyllingen helst dyppes i lidt chilikrydret dej (beignetdej) til
dybstegning og så dyb steger man de enkelte kyllingestykker i olie.
Hertil serveres kartoffelmos og en stærkt peberkrydret brun sovs.
Som tilbehør laver man en coleslaw salat af hvidkål, gulerødder,
kærnemælk, mayonnaise, salt, peber og sukker.
Man kan også få det på restauranterne/fastfoodkæden KFC men det smager
altså bedst når man selv laver det.

Jeg kan have glemt enkelte elementer i opskrifterne ligesom coleslaw og
andet tilbehør kan laves på flere måder med personligt præg.

Umiddelbart er det nok mine tre favorit måder at lave kylling på.

Fra : Lars Holst

Dato : 27-09-05 19:37

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

Jeg beklager meget at jeg glemte at skrive hvem jeg er.

Venligst
Lars Holst

Fra : mcloud

Dato : 27-09-05 21:26

> [...]
> den er færdig. Serveres med kartofler i både, blandet salat og flütes.
>
> Hvad er jeres bedste kyllinge opskrift, håber at i vil dele med mig...

Hej Maria
Her er mit bidrag til den ultimative kylling:

Hvidløgs kylling:

1 stor kylling
1 citron
1 bdt timian
3 hele hvidløg (ca 50 fed)
Salt og peber
flute

Kyllingen renses og skylles.
Citronen vaskes og der skæres tynde skiver af skallen, som snittes i fine
strimler.
Timianen skylles og hvidløgene skilles ad i fed uden at pille skalden af.

Kyllingen lægges på et leje af fine citron strimler og det halve af
timianen
en stegeso med resten af citronstrimlerne, timian og alle ca 50 fed
hvidløg
puttet indeni kyllingen.
Der krydres med salt og peber og låget lægges på.
Kyllingen stilles ind i en forvarmet ovn og steges på 210 grader i ca
50-60
minutter.

Server en god salat til og brug de ikke pillede hvidløgsfed,
indeni kyllingen til at smutte ligesom mandler og smør dem på flutene

mvh mcloud

Fra : Kent

Dato : 28-09-05 06:13

> [...]
> færdig. Serveres med kartofler i både, blandet salat og flütes.
>
> Hvad er jeres bedste kyllinge opskrift, håber at i vil dele med mig...

Så bliver du nødt til at have min kyllinge-opskrift . Det er den
bedste måde at få kylling på, jeg kender - og jeg har ellers prøvet
mange forskellige opskrifter.

Se her:

---- Til kylling på ca. 1400 gram ----

1 dl Ketchup el. tomatpuré
½ dl Madolie
½ dl Eddike
¾ dl Vand
1 tsk Stærk sennep - men ikke Dijon!
½ tsk Peber
½ tsk Chilipulver
1 tsk Paprika (mild)
1 tsk Oregano
2 fed Hvidløg (fint hakket)
½ tsk Stødt ingefær
2 tsk Salt
3 spsk Japansk/kinesisk soya

Først parteres kyllingen, hvorefter den kommes i en lille bradepande.
Alle ingredienserne piskes godt sammen og hældes over.

Steges i ovnen i 1 time ved 200°. Det kan være nødvendigt
at lægge et stykke stanniol over kyllingen efter ca. 40 minutter.

Ris og flutes som tilbehør.

---------

Når kyllingen er færdig, vil der være dannet en rigtig
velsmagende væde, som med meget stor fordel bare
kan hældes direkte over risen, du får til. GUF!!

Jeg har ALDRIG mødt nogle, der ikke var vilde med denne
opskrift.

Fik den for efterhånden en hel del år siden og har lavet
den maaaaange gange for familie og gæster.

Du er nødt til at prøve den .

Vh
Kent.