Superlet remote?
Fra : Ivan

Dato : 26-09-05 08:39

Hej NG.

Vi skal bruge en let metode at yde vores kunder "hurtigsupport"

Da mange af vores kunder ikke har en snus forstand på computere, skal det
være superlet. Altså ikke noget avanceret installation eller indstillinger.

Vi har fået et tilbud fra http://www.supportfromweb.com/

Med dette system skal kunden bare acceptere et download, sige kør og vælge
fuld kontrol.

Via vores admin-del kan vi så se at kunden "logger ind" og vi kan overtage
kontrollen.

Altsammen superlet.

Men det virker kun 1/3 af gangene. Problemet er serveren, som admin-delen
ligger på. Vi har testet med interne maskiner i huset. Nogle gange virker
det, nogle gange virker det ikke. Og det kan vi jo ikke byde vores kunder.
Og firmaet der udbyder det ringer ikke tilbage, er fuld af dårlige
undskyldninger osv.

Findes der alternative løsninger der er lige så lette at gå til?

Ivan

Fra : Anon

Dato : 26-09-05 08:53

Ivan wrote:
> Findes der alternative løsninger der er lige så lette at gå til?
www.webex.com

Anon

Fra : Henning

Dato : 26-09-05 09:59

VNC - http://www.realvnc.com/

Fra : Ivan

Dato : 26-09-05 10:58

> VNC - http://www.realvnc.com/

Hmmm....der skal server-delen vist stadig sættes op?

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 26-09-05 12:11

"Ivan" <Ivan@derhjemme.dk> wrote in message

> Hmmm....der skal server-delen vist stadig sættes op?

Så prøv: www.ultravnc.com, nærmere den feature der hedder SingleClick
http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html

Jeg kunne som vnc-newbie sætte det rigtigt sammen i løbet af 1 time.
Fik det til at spille lokalt uden prob. skulle dog disable "block wan
request" i router for at det virkede eksternt.

Ekstremt nemt for brugeren: Start prg. vælge én ud af X opsatte
muligheder, derefter vente indtil supporteren er færdig. Prg. lukker
selv ned og fjernes fra hukommelsen.

/Cag

Fra : Esben

Dato : 01-10-05 17:54

"Ivan" <Ivan@derhjemme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Da mange af vores kunder ikke har en snus forstand på computere, skal det
> være superlet. Altså ikke noget avanceret installation eller

Vi har brugt dem et stykke tid, og har så vidt jeg ved endnu ikke været ude
for at det ikke virkede.

--
Esben