Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
skifte kreditforeningsinstitu ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-09-05 08:37

Hvad koster det mon at skifte fra en kreditforening til en anden? F.eks. fra
Nykredit til Realkredit Danmark?

ras

Fra : Ole C

Dato : 26-09-05 13:17

rasmus carlsen skrev blandt andet:

> Hvad koster det mon at skifte fra en kreditforening til en anden?
> F.eks. fra Nykredit til Realkredit Danmark?

Kommer anpå så meget - lånetypen for eksempel.
Men hvorfor ikke bare spørge Realkredit Danmark?
--
vh
Ole C

Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-09-05 13:24

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer anpå så meget - lånetypen for eksempel.
> Men hvorfor ikke bare spørge Realkredit Danmark?

- jo det vil jeg goså gøre. Jeg tænkte mere på om der er bestemte
tidspunkter det bør gøres på. F.eks. i forbindelse med låneomllægning osv.
Er der normalt, man skal betale for at slippe ud af sit gamle kreditselskab.

ras

Fra : Leonard

Dato : 26-09-05 16:26

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

>- jo det vil jeg goså gøre. Jeg tænkte mere på om der er bestemte
>tidspunkter det bør gøres på. F.eks. i forbindelse med låneomllægning osv.

Det kan sikkert ikke betale sig at skifte institut bare for at skifte.
Hvis der skal være fornuft i det, så skal det ske i forbindelse med en
omlægning eller fx ved fornyelse af flexlån.

>Er der normalt, man skal betale for at slippe ud af sit gamle kreditselskab.

Du skal jo indfri den gæld du har og det kan være forbundet med
diverse gebyrer og kurstab.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-09-05 17:07

> Det kan sikkert ikke betale sig at skifte institut bare for at skifte.
> Hvis der skal være fornuft i det, så skal det ske i forbindelse med en
> omlægning eller fx ved fornyelse af flexlån.

- ok, jeg er bare træt af at nykredit forsøger at bolle os i måsen og vil
derfor gerne sige farvel og tak til fidusmagerne. Men hvis det koster os en
masse penge venter vi til vi sælger og skal optage nye lån.

ras

Fra : Søren Mors

Dato : 26-09-05 19:42

rasmus carlsen wrote:

> - ok, jeg er bare træt af at nykredit forsøger at bolle os i måsen og vil
> derfor gerne sige farvel og tak til fidusmagerne. Men hvis det koster os en
> masse penge venter vi til vi sælger og skal optage nye lån.

Uden at have været kunde andre steder end i Totalkredit, vil jeg gætte
på at Nykredit hverken er mere eller mindre fidusmagere end alle de andre.

Så før du bruger penge på et skifte skal du være sikker på at du ikke
bare skifter de nuværende irritationmomenter ud med nogle andre.

Søren Mors

Fra : KNT

Dato : 26-09-05 16:19

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad koster det mon at skifte fra en kreditforening til en anden? F.eks.
> fra Nykredit til Realkredit Danmark?

Det kan du ikke bare gøre - der skal en låneomlæging til før du kan flytte.
Dvs. dit Nykredit lån skal indfries ifm. at du optager et nyt hos RD.
Der ryger jo nok en del gebyrer på, så er der ikke nogen fordel forbundet
med selve låneomlægningen synes det at være en meget dårlig ide.

Knud

Fra : Søren Mors

Dato : 26-09-05 19:43

KNT wrote:

> [...]
> Der ryger jo nok en del gebyrer på, så er der ikke nogen fordel forbundet
> med selve låneomlægningen synes det at være en meget dårlig ide.

Koster det mere at omlægge lån hvis man samtidigt skifter
kreditforening, end hvis man beholder den man allerede har?

Søren Mors

Fra : KNT

Dato : 26-09-05 21:02

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Koster det mere at omlægge lån hvis man samtidigt skifter kreditforening,
> end hvis man beholder den man allerede har?

Nej - det kan jeg vanskeligt forestille mig - medmindre du nu har en
favoritaftale med Nykredit (f.eks. ½ pris på lånesagsgebyr)

Knud