Jeg skal bruge kode til formmail... jeg er~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 26-09-05 05:42

Hej alle!

Jeg skal bruge en stump kode lagt en på en formmail på
www.callisto.dk

Jeg er den rene amatør til hjemmesider, og koder interesserer mig ikke så
meget!

Da der er FP Extensions på min hjemmeside - ville jeg først lave det via
Frontpage indbyggede formular! Men det virker ikke rigtigt!

Jeg er blevet anbefalet at hente lidt kode
www.hostscript.com

og ja: der findes en masse php til formmail.

Hvilken skal man vælge? Og jeg ved ikke rigtigt hvordan man laver lidt om i
koden så den passer til mit behov. ?
Den skal gerne have både radio buttons, afkrydsningsfelter, tekstbokse osv.

Er der nogen der vil hjælpe for en flaske vin eller litervis af cola - evt.
over tlf. - evt. ved at mødes?

Skal webserveren - hvor jeg har mit webhotel - understøtte php ?

--
Mange hilsner fra
Carsten

Fra : Denn!s H

Dato : 26-09-05 07:24

" Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:43377c30$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> www.callisto.dk
>
> Jeg er den rene amatør til hjemmesider, og koder interesserer mig ikke så

jae... koder giver bare en masse bøvl! :)

Din udbyder tilbyder et udemærket formmail script.
http://www.unoeuro.com/support.faq.php?f=2&e=31
Endda med meget dokumentation.

Lad dig ikke nare af at der står PHP i UnoEuros forklaring, dety virker også
på ASP domæner.

--

vh
Denn!s H

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-05 11:08

Denn!s H skrev:

> Lad dig ikke nare af at der står PHP i UnoEuros forklaring, dety virker også
> på ASP domæner.

PHP virker ikke på en server som ikke har PHP installeret.

En server kan godt køre både PHP og ASP, men den kan også godt
nøjes med kun at køre ASP.

Et domæne er sådan set bare et navn. Det er serverens opsætning
der afgør hvad den kan.

Unoeuros servere kører både ASP og PHP.

--
Bertel

Fra : Denn!s H

Dato : 26-09-05 15:20

> PHP virker ikke på en server som ikke har PHP installeret.

Har jeg dog heller aldrig påstået, og du aner ikke hvad du skiver om.
Du blander domæne-serveren og formmailscript-servern sammen.
Prøv læs vejledningen på UnoEros hjemmeside først.

Formmail scriptet afvikles på UnoEuros egen server der kører PHP.
Har to domæner der kørere ASP.NET som benytter PHP-scriptet.

--

vh
Denn!s H

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-05 15:41

Denn!s H skrev:

> Har jeg dog heller aldrig påstået, og du aner ikke hvad du skiver om.
> Du blander domæne-serveren og formmailscript-servern sammen.

Det er nu mest dig der gør det. Du skrev at PHP virker på et
domæne, og det er noget sludder.

> Formmail scriptet afvikles på UnoEuros egen server der kører PHP.
> Har to domæner der kørere ASP.NET som benytter PHP-scriptet.

ASP.NET og ASP er ikke det samme.

--
Bertel

Fra : Denn!s H

Dato : 26-09-05 17:45

> Denn!s H skrev:
>

> Det er nu mest dig der gør det. Du skrev at PHP virker på et
> domæne, og det er noget sludder.

Prøv mit første indlæg igen.
"... det virker også på ASP domæner."
Jeg skriver om PHP scriptet, ikke om PHP på en server med ASP
understøttelse.

> ASP.NET og ASP er ikke det samme.

.... og hva' så? Det er da fuldstændig lige meget i den her sammenhæng.

--

vh
Denn!s H

Fra : :-\) Carsten

Dato : 26-09-05 19:37

Når jeg trykker på deres link til formmail, skriver den:

The form was not submitted for the following reasons:

I NEED VALID RECIPIENT EMAIL ADDRESS () TO CONTINUE
Please use your browser's back button to return to the form and try again.

This form is powered by Jack's Formmail.php 5.0-UE, and hosted by
UnoEuro.com

Jeg forstår ikke en sk..

Fra : Denn!s H

Dato : 27-09-05 08:52

" Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:43383fcb$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> I NEED VALID RECIPIENT EMAIL ADDRESS () TO CONTINUE
> Please use your browser's back button to return to the form and try again.

Det er fordi du prøver at afvikle formmailscriptet.
Linket skal indgå i den første linie af din <form> når du laver selve
formmail siden.

Tre linier længere nede står der "her", prøv at klik...
http://www.dtheatre.com/scripts/formmail_doc.php

ex.

Kan ikke vise eksempelkode her pga. input-tag, så mailer det til dig...

--

vh
Denn!s H

Fra : Denn!s H

Dato : 27-09-05 09:05

jo skulle lige forbi notesblok først :)

<form id="form1" method="post"
action="http://scripts.unoeuro.com/formmail/formmail.php">
<input type="hidden" id="Hidden2" name="recipient"
value="skrivnu@mitdomæne.dk">
<input type="hidden" id="Hidden3" name="subject" value="Ny henvendelse">
<input type="hidden" id="Hidden4" name="required" value="email">
<input type="hidden" id="Hidden5" name="env_report"
value="REMOTE_ADDR,REMOTE_IDENT,HTTP_USER_AGENT">
<input type="hidden" id="Hidden6" name="sort"
value="order:navn,email,emne,tekst">
<input type="hidden" id="Hidden7" name="redirect"
value="http://www.mitdomæne.dk">

</form>

Fra : :-\) Carsten

Dato : 27-09-05 18:21

Hej!

Tak for koden... jeg har klippet den ind på hjemmesiden!

Se www.callisto.dk
Tryk på "Klubben" i nederste venstre kollone.

Hvor skal der ændres for at lave en rubrik mere?

Kan jeg uden videre dewt med lidt copy and paste ?

Fra : Denn!s H

Dato : 27-09-05 20:20

" Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:43397f9c$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Hvor skal der ændres for at lave en rubrik mere?
> Kan jeg uden videre dewt med lidt copy and paste ?

Ja, f.eks. postnummer,

tilføj "postnr" i enden af linien...
--------
<input type="hidden" id="Hidden6" name="sort"
value="order:navn,email,emne,tekst,postnr">

og tilføj denne række i tabellen
--------
--------

For din egen skyld og overblik, så lav linerne i toppen der starter med
<input som en lang linie, så er det nemmere at overskue.

For at skjule din e-mail adresse bedre over for spamrobotter, kan du
erstatte denne linie

<input type="hidden" id="Hidden2" name="recipient"
value="skriv_din_email_adresse">

med dette script

<script language="javascript" type="text/javascript">
document.write('<input type="hidden" id="Hidden2" name="recipient"
value=ctj'+'@cal'+'listo.dk>')
</script>

--

vh
Denn!s H

Fra : :-\) Carsten

Dato : 27-09-05 21:48

ok det prøver jeg!

1000 tak for hjælpen! Det var en stpor hjælp!

(se bort fra den anden tråd jeg begyndte på! )

Hvordan laver man afkrydsningsbokse i dette script!

Fra : Denn!s H

Dato : 28-09-05 06:44

" Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:4339aff9$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> ok det prøver jeg!
>

> Hvordan laver man afkrydsningsbokse i dette script!

.... det er nu ikke script sprog men almindelig html

--------
<input type="hidden" id="Hidden6" name="sort"
value="order:navn,email,emne,tekst,postnr,info">

---------
<input id="chb" name="info" type="checkbox">
---------

--

vh
Denn!s H