Nokia 6230i-problematikken?
Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 26-09-05 01:07

Hej gruppe.

Min kammerat skal til at købe en Nokia 6230i og ville jo egentligt gerne
have lidt mere hukommelse. hyan overvejer at købe et 512 mb kort oog jeg
har fundet priser og vil gerne formidle købet, men pludselig får jeg så
at vide at der er problemer med 512 mb-kort og 6230i og at problemet
skulle kunne løses via en firmwareopgradering? Jeg har ikke haft tid at
være på news den sidste månedes tid og er ikke helt opdateret så jeg har
nogle spørgsmål som jeg håber at een eller anden har viden og tid til at
besvare.

1) Understøtter den både MMC og SD-kort?

1a
Er der noget vundet m.h.t. kompatibilitet ved at vælge SD-kort fremfor
MMC-kort. Jeg er selvfølgelig klar over at SD er noget hurtigere men nu
snakker vi kun kompatibilitet.

2) Er der reelt et problem med kort over 256 mb. Jeg ser jo at de lover
at den skal kunne håndtere op til 512 mb men jeg får den opfattelse at
det alligevel ikke er tilfælde?

3) Hvad er proiblemet i det hele taget. Nogle siger det virker, andre
siger at det ikke gør, så jeg er lidt forvirret. Hvornår opstår problemet
og hvad skyldes det. er det mærket af kort eller er det størrelsen af
kortet der volder problemet?

4) Er der nogle der har mærket det på egen krop og hvorledes blev
problemet løst?

5) er en firmwareopgradering til den seneste firmware nok til at løse
problemet og hvilken.

6) Hvilken firmware er berørt af problemet

Mange spørgsmål men jeg håber nogle vil tage sig tid til at forklare mig
hvad problemet går ud på og hvordan det bliver løst så jeg kan guide min
ven uden om dem

På forhånd tak
Hilsen Steven

Fra : JL

Dato : 26-09-05 06:38

Sd kan ikke bruges, for tykkde nye mmc plus er gode nok. 512 virker fint.
har brugt dem i alle versioner; nu 3.40.

Hilsen Jesper.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 26-09-05 15:28

Steven Nybo Andersen wrote:

> 1) Understøtter den både MMC og SD-kort?

Nej, kun MMC.

> 2) Er der reelt et problem med kort over 256 mb. Jeg ser jo at de
> lover at den skal kunne håndtere op til 512 mb men jeg får den
> opfattelse at det alligevel ikke er tilfælde?

Jeg tror ikke der er problemer med 6230i, det er nok nærmere 6230. Mit kort
på 512MB fungerer 100% korrekt i min 6230i.

> [...]
> problemet og hvad skyldes det. er det mærket af kort eller er det
> størrelsen af kortet der volder problemet?

Nogle havde problemer med at telefonen frøs, hvis kortet blev mere end halvt
fyldt. Andre hvor den samlede kortstørrelse ikke blev vist korrekt. Det er
lige de to eksempler jeg kan huske.

> 4) Er der nogle der har mærket det på egen krop og hvorledes blev
> problemet løst?

Ja, min 6230 viste mit kort på 512MB til kun at være på 80MB. Men jeg havde
ingen problemer med det, det var udelukkende et spørgsmål om at størrelsen
ikke blev vist korrekt. Jeg kunne nemt fylde det helt op. Da det var et rent
"kosmetisk" problem, valgte jeg ikke at gøre noget ved det.

> 5) er en firmwareopgradering til den seneste firmware nok til at løse
> problemet og hvilken.

Det har virket for nogle og andre har stadig problemet (her iblandt Carsten
Riis, der også skriver i denne gruppe).

> 6) Hvilken firmware er berørt af problemet

Pas.

Søren

Fra : energy

Dato : 26-09-05 15:35

Steven Nybo Andersen wrote:
> [...]
> lover at den skal kunne håndtere op til 512 mb men jeg får den
> opfattelse at det alligevel ikke er tilfælde?

dette kort virker fint 1 GB Multi Media Card Pro
http://infohuset.dk/product.asp?product=401

Mvh
Lars Due