PHP og MySQL
Fra : Heysam

Dato : 25-09-05 16:12

Kære dig

Jeg vil gerne lave en php side, hvor fra jeg kan
tilføje/slette/redigere min mysql database.
Fx: Jeg vil tilføje et navn med et billed(som allerede er
uploadet til min hjemmeside) til databsen. På php-siden er der så
fx 2 tabeller,
i det første skriver jeg navn fx Billed af Karl. I det næste står
der at jeg skal skrive navnet og fil typen på billedet, fx
Karl1.jpg.
Jeg trykker tilføj og oplysningerne bliver overført til databasen
og der bliver oprettet en side(fx fra en skabelon jeg har lavet)
hvori der er et billed(karl1.jpg) og dets navn(Billed af Karl).
Jeg ved det kan lade sig gøre, for jeg har selv set det samme på
en anden hjemmeside, men ved ikke hvordan det gøres.
Håber ikan hjælpe mig.

På forhånd Tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 26-09-05 18:57

> [...]
> Jeg ved det kan lade sig gøre, for jeg har selv set det samme på
> en anden hjemmeside, men ved ikke hvordan det gøres.

Prøv evt. at søg på "php upload af billeder"

Jeg faldt over lidt her:

http://netcoders.dk/forum.asp?mode=show_message&tech_id=2&forum_id=49&message_id=77552

i din sql skal du have fat i henholdvis insert, delete og alter.

Jeg har ikke umiddelbart noget færdig jeg kan henvise til.

- Martin