Jeg kan ikke uploade med Frontpage!
Fra : :-\) Carsten

Dato : 25-09-05 13:31

Hej!

Jeg opretter en lille, simpel hjemmeside i Frontpage 2003. Jeg vil gerne
have
denne ud at ligge på et webhotel på Unoeuro.

Såvidt jeg forstår (men jeg ved ikke om det er rigtigt) så kan man kun få
formulafunktionen til at virke hvis man uploader via Frontpage!

Derfor trykker jeg
filer -> udgiv websted

Min webhotel-udbyder understøtter Frontpage udvidelser
Så jeg vælger det øverste punkt: "FrontPage eller SharePoint Services"

Under placering af fjernwebsted skriver jeg "http://www.mitdomænenavn.dk"

Så kommer der en dialogboks frem hvor der står:
"Opret forbindelse til www.mitdomænenavn.dk"

Jeg skriver mit brugernavn og min adgangskode præcis osm jeg har fået af
udbyder.

Men der sker ikke noget!!!!

Det eneste der sker er, at dialogboksen lige blinker et splitsekund og så
popper dialogboksen op igen!

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre...
Er der nogen som kender noget lignende?
Hvad kan jeg gøre?

Mange hilsner fra
Carsten
cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 13:47

Carsten skriblede bla:

http://www.unoeuro.com/support.faq.php?f=4&e=15

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : :-\) Carsten

Dato : 25-09-05 14:18

Hej!

> http://www.unoeuro.com/support.faq.php?f=4&e=15

Jamen, hvis du læser min beskrivelse kan du se, at
jeg har gjort præcis, som der står på deres support-side!

Hilsen
Carsten

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 14:57

Carsten skriblede bla:

> Jamen, hvis du læser min beskrivelse kan du se, at
> jeg har gjort præcis, som der står på deres support-side!

Har du tilmeldt dig FrontPage extensions ?
Kan personligt ikke anbefale hverken FrontPage eller deres extensions.
Opload med FTP og glem extensions og brug evt PHP til formmail hvis det er
det eneste du skal bruge extensions til

Fra : :-\) Carsten

Dato : 25-09-05 15:07

> Har du tilmeldt dig FrontPage extensions ?

Ja det har jeg!

> Kan personligt ikke anbefale hverken FrontPage eller deres extensions.
> Opload med FTP og glem extensions og brug evt PHP til formmail hvis det er
> det eneste du skal bruge extensions til

Jamen PHP... findes der noget færdigt man kan downloade.
Jeg orker ikke at sætte mig ind i koder og alt muligt langhåret...

Hvis du kan henvise til noget PHP eller et PHP-værktøj
(gratis),
som man kan bruge til hjemmesiden, så kan jeg godt overtales til at gå
væk fra FP Extensions...

Men
1) det skal være nemt for en dum bruger som mig
2) det skal være gratis
3) man skal kunne lave afkrydsningsbokse og rullelister og tekstbokse og
alternativknapper (hedder det ikke radiobuttons?)

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 15:22

Carsten skriblede bla:

> Jamen PHP... findes der noget færdigt man kan downloade.
> Jeg orker ikke at sætte mig ind i koder og alt muligt langhåret...

Ja ok du skal ikke skifte for min skyld, men er det kun formail du skal
bruge så findes en del færdige her:
www.hotscripts.com

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : :-\) Carsten

Dato : 25-09-05 16:00

Jeg vil da også gøre det for min egen skyld
Der er jo mange som fraråder FP Ext. - men det er jo så nemt!

Men er man ikke nødt til at sætte sig lidt ind i PHP for at lave en
formmail?

Man er jo nødt til at have lidt forstand på det, når man skal se forskel på
rullemenuer, tekstbokse og afkrydsningsbokse ?

Hilsen Carsten
PS: Det kunne være fedt, hvis der var et værktøj hvor man kunne designe sit
formular - og så kunne den spytte en færdig PHP-kode ud!

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 25-09-05 15:44

Se denne KB artikel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;291373

Fra : :-\) Carsten

Dato : 25-09-05 16:07

Er begyndt at læse artiklen, men kan ikke se
Internet Services Manager
i min Windows XP

Fra : Øystein Svensen

Dato : 25-09-05 17:27

:-\) Carsten wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Er begyndt at læse artiklen, men kan ikke se
> Internet Services Manager
> i min Windows XP

Hei Carsten!

Jeg tror dit problem er at brukernavn og passord er forkjært.... kontroller
dette nøye med hensyn til korrekt stavemåte og store/små bokstaver. For øvrig
er FrontPage og FP extentions meget nemt å bruke hvis du ikke har interesse av
å lære deg meget nytt......

mvh Øystein

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : :-\) Carsten

Dato : 25-09-05 22:00

Hej!

Brugernavn og password er 100% korrekt i forhold til de oplysninger
udbyderen har sendt mig !
Så det er ikek her probl. ligger!

--

1

Fra : :-\) Carsten

Dato : 25-09-05 22:06

Hej Jens Peter!

Hvor vil du på
Internet Services Manager ???

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 25-09-05 23:12

Findes på IIS Serveren.

On Sun, 25 Sep 2005 23:06:16 +0200, ":-\) Carsten"

Fra : :-\) Carsten

Dato : 26-09-05 05:25

Jamen den har jeg jo ike adgang til nårt den står hos udbyderen.

I øvrigt tror jeg ikke de kører en IIS-server!
Men de reklamerer med at mit webhotel understøtter Frontpage Extenxions...

Fra : Chris Bertelsen

Dato : 30-09-05 13:59

> [...]
>
> Men der sker ikke noget!!!!
>
> Det eneste der sker er, at dialogboksen lige blinker et splitsekund og så

Skriv
http://mitdomænenavn.dk