strækøvelser til ryggen?
Fra : myggen

Dato : 25-09-05 11:34

Hejsa!

Jeg har gennem den sidste uges tid, følt mig meget "spændt" i ryggen, uden
at jeg er begyndt at gøre noget anderledes end jeg altid har gjort. Jeg
føler sådan en trang til at få strukket ryggen rigtig godt, men ingen af de
ting jeg gør virker lige umiddelbart.

Jeg har prøvet følgende;
At ligge på gulvet både på maven og på ryggen.
At ligge på maven på gulvet og sætte hænderne i gulvet og på den måde
bøje/strække ryggen
At ligge på knæ, bøjet over min knæ med armene strukket frem (har også
prøvet at få hjælp hertil, ved at få en til at trække langsomt med fast i
mine hænder)
At stå op og så bøje mig forover, med strakte ben, til mine hænder ligger
fladt på gulvet.
At stå i bro
At stå op og dreje overkroppen så meget til hver side jeg kan
At få massage af min kæreste.

Men intet af det synes at virke. Faktisk synes jeg jeg bliver mere og mere
generet i ryggen..

Det er muligt jeg ikke lige har været alle de øvelser igennem jeg har
forsøgt, men det var lige hvad jeg kunne komm i tanke om.

Til hverdag sidder, står og går jeg meget ergonomisk, da jeg er meget
bevidst om god ergonomi, så jeg kan ikke lige sætte fingeren på hvad der er
gået galt.

Men som sagt, hvis nogle har nogle gode tips til at få strukket ryggen vil
jeg meget gerne høre dem

Trine

Fra : Nielsen

Dato : 25-09-05 11:42

"myggen" <trine@pixiemachine.com> wrote in message
> [...]
> er gået galt.
>
> Men som sagt, hvis nogle har nogle gode tips til at få strukket ryggen vil

For en del år siden var jeg hos lægen netop på grund af rygsmerter. Så sagde
han til mig: "Har du prøvet at hænge dig"? Den "greb" jeg med det samme og
svarede: "Jamen er det SÅ alvorligt". Der gik lige et par sekunder før han
egentlig "fattede" hvad han selv havde sagt og svarede grinende: Nej nej...
ikke sådan, men tag fat øverst på en dørkarm og så hænge dig i armene !! Det
hjalp faktisk

Fra : myggen

Dato : 25-09-05 11:54

"Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sekunder før han egentlig "fattede" hvad han selv havde sagt og svarede
> grinende: Nej nej... ikke sådan, men tag fat øverst på en dørkarm og så

mange tak for tippet
så vil jeg da finde mig en dørkarm og en lille skammel så jeg kan nå der op
til at starte med

Igen, tak for tippet..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-05 11:27

"myggen" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> mange tak for tippet
> så vil jeg da finde mig en dørkarm og en lille skammel så jeg kan nå der

Hvis du kender et sted, hvor der er en ribbe, altså det gamle torturredskab,
som hang på begge vægge i gymnastiksalene i gamle dage... Dørkarme er
glimrende, men de fleste, vil hvis de hænger der, kunne nå gulvet, og er
derfor nødt til at løfte sig selv i armene. I ribben kan du hænge afslappet,
hvis du da ikke bor i et hus med lavt til loftet.

M.V.H.....Benny..

Fra : myggen

Dato : 27-09-05 13:58

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse

> [...]
> afslappet,
> hvis du da ikke bor i et hus med lavt til loftet.

jeg er skam ikke så høj, så jeg skal strække mig bare for at nå dørkarmen
men ellers mange tak for tippet... skal iævrigt lige huske at nævne at
virkede fantastisk!