> Det lyder som en lang tur op ad bakke;
>
Ja, hvis der ikke findes en tysk registreringsattest på vognen, så BLIVER
det en maget lang tur op af bakke !!!
> Du skal have vognens typecertifikat/godkendelse - her kan du prøve at
> finde
> frem til en evt. dansk imortør som kan hjælpe, og elelrs må du have fat på
> den tyske fabrik. Det skal være certifikatet for den tyske vogn - ikke et
> tilsvarende fra en dansk vogn, da der er/kan være flere
> konstruktionsmæssige
> forskelle.
>
Hvis Jan har den tyske reg.attest så bliver det overhovedet ikke et problem
!!! .... så behøver importøren ikke at blive indblandet
> Uden et sådant certifikat, skal du - så vidt jeg ved - have vognen genem
> den
> store godkendelsesmølle, og det er dyrt og besværligt.
??
> Så skal du have en vægtattest, der viser vognens egenvægt.
>
Få den vejet hos en godkendt vejer .... kig på
http://www.applusbilsyn.dk/love-regler/godkendte-vejere-og-maalere/
> El- og gasinstallationer skal modsvare dagens krav i DK, og hvis det er en
> ældre tysk vogn, kan den have et gasanlæg med 50Mbar tryk, som du ikke kan
> få godkendt i DK.
Godkendt !??? .... hvem skal godkende det !!?? .... og lad venligst være med
at henvise mig til "gasregulativer" etc. for der er INGEN der blander sig i
dette !!!
> Det betyder typisk ændringer i brændere komfur og
> køleskab, og ny slange og regulator i gaskassen. Og så selvfølgelig en ny
> gastest.
Selvfølgelig skal dette være i orden, men der ikke nogle af disse ting der
overhovedet har indflydelse på registreringssynet !!!!!
>
> Og så er du ved at være klar til syn, som er første store eksamen. Her
> skal
> så hele det køremæssige sikkerhedssystem være i orden - tilkobling,
> påløbsbremse, bremser, lys og signaler.
Eksamen ....... ja hvis man vil dramatisere et ganske enkelt og almindeligt
syn, så er det vel "en stor eksamen", men helt ærligt så er det altså ikke
noget at være bange for, hvis man bare har orden i sine sager mht. papirer,
lys, bremser, reflekser og hjullejer og dækkene.
Mvh J.L