afstand fra cental til mig?
Fra : peet_dk

Dato : 07-06-01 20:30

jeg har muglighed for at får BredBånd fra TDC fra 1-9-01.. Har bestilt det
og det hele, men vil ikke glæde mig før jeg er 100% sikker på jeg kan få
det...

1. hvor langt fra centralen må man MAX bo. (evt. eks på nogle der har fået
afslag p.g.a. længden. hvor lang væk de bor?)

2. Kan man risikere at man ikke har nok kobber? (har isdn)

--

3. Er en hub god nok eller skal det være switch? Det er kun den ene computer
(ud af 2) der vil være meget på.

--
----
peet_dk was here....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-06-01 20:41

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> wrote in message
> jeg har muglighed for at får BredBånd fra TDC fra 1-9-01..

Tillykke

> [...]
>
> 1. hvor langt fra centralen må man MAX bo. (evt. eks på nogle der har fået
> afslag p.g.a. længden. hvor lang væk de bor?)

Der findes ingen faste regler, som kan udregnet direkte efter afstanden. Det
hele kommer an på selve kvaliteten af kobberet.

Men en tommelfinger siger omkring 4-5 KM Hvis det er en 256/128 Kbit

Men nu hvis der er 3 Km i luftlinie, så kan der jo sagtens være 4 KM kabler.
Plus et par samlinger, som giver dæpnning på linien.

> 2. Kan man risikere at man ikke har nok kobber? (har isdn)

Med TDC, bruger de din eksisterende telefon linie (ISDN). Som adskilles med
et delefilter.

> 3. Er en hub god nok eller skal det være switch? Det er kun den ene
computer
> (ud af 2) der vil være meget på.

Har du en hub/switch?

Hvis du allerede har en 10 Mbit hub, så behold den, og kør videre som
altid...

Har du derimod en 100/10 Mbit hub. Og dine pc´ere kører på 100 Mbit. Så vil
hastigheden falde til 10 Mbit. Da ADSL modemmet kører 10 mbit... Her må du
så priotere..

Skal du derimod ud af nyindkøbe. Køb en Switch. Husk en 10/100 Mbit... Der
sænkes netværks hastigheden (100 Mbit) ikke af, at der tilsluttes en enhed,
som kører med 10 mbit.

Fra : Zenia Kim Larsen

Dato : 11-06-01 22:44

Det er ikke muligt at sige noget med 100% sikkerhed, før der er blevet lavet
en måling af linien, men hvis du ringer til den relevante
kundeserviceafdeling, kan de fortælle dig, hvor langt, du bor fra centralen,
også selvom den ikke er klargjort endnu.

/Zenia Kim Larsen

- der skriver på vegne af sig selv og ikke TDC Internet.

Fra : peet_dk

Dato : 12-06-01 20:28

jeg har bestilt det nu (de har ringet og jeg har "bekraftet" ordren) men det
er vel ikke nok sikkert m.h.t. sikkerheden. Jeg bor 3-4 km fra centralen.
Dog er det på landet så det er ikke sikkert linien går da den korteste vej
(ikke fugle flygt)

--
----
peet_dk was here....

Fra : Zenia Kim Larsen

Dato : 12-06-01 22:37

> [...]
> Dog er det på landet så det er ikke sikkert linien går da den korteste vej

Næh...der er jo nok ikke så meget andet at gøre end at væbne sig med
tålmodighed og krydse fingre :)

/Zenia Kim Larsen

-der taler med egen og ikke TDC Internets stemme.