Kompatibel
Fra : Lars Olesen

Dato : 24-09-05 11:09

Jeg sørger altid for i mine javascripts at tjekke på metoderne
tilgængelige, fx:

var compatible = document.getElementById;

if (!compatible) return;

Hvis jeg så har tre funktion på en side, som somme tider skal
genbruges andre steder, vil I så spørge om compatible i alle
funktioner, også selv om nogle af funktionerne kaldes fra de
andre?, fx:

function One() {
if (!compatible) return;
Two();
}

function Two() {
if (!compatible) return;
}

function Three() {
if (!compatible) return;
One();
}

Eller hvordan ville I lave disse tjek?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 26-09-05 13:10

Lars Olesen wrote:
> Jeg sørger altid for i mine javascripts at tjekke på metoderne
> tilgængelige, fx:

[snip kode]

> [...]
> genbruges andre steder, vil I så spørge om compatible i alle
> funktioner, også selv om nogle af funktionerne kaldes fra de

[snip kode]

> Eller hvordan ville I lave disse tjek?

Hej Lars

Jeg vil lave et centralt sted hvor siden sættes op og så tjecke på grund
metoderne der.
Eksempel

function pageInit() {
if (!document.getElementById) return;
// Opsæt formen
var f = new hForm(this.forms[0]);
// Opsæt menuen
var m = new hMenu("navigation");
}

window.onload = init; // bør være addEventListener eller attachEvent

De enkelte js-"moduler", kan så evt. tjecke på yderligere metoder alt
efter hvad der er brug for.

function hMenu(sID) {
if ( (!document.createElement) || (!document.createElement) ) return;
// ...
}

Men det er jo smag og behag hvordan man vil lave det.
--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 26-09-05 13:14

Martin Hintzmann wrote:

> function hMenu(sID) {
> if ( (!document.createElement) || (!document.createElement) ) return;
> // ...
> }

Skulle have været ...

function hMenu(sID) {
if ( (!document.getElementByID) || (!document.createElement) ) return;
// ...
}

--
Martin Hintzmann