Statisk over hvor % i gruppen med Bo Warmi~
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-09-05 10:58

Haha... Jeg kom lige til at tænke på noget sjovt jeg egentligt ikke har
tænkt over før...

Hver eneste gang alle andre end Bo Warming starter en tråd, så kommer
der ofte over 10-20 indlæg (ihvertfald når det er et interessant og
"ikke-ligetil"/"ingen-enkle-løsninger"- spørgsmål. Men når Bo Warming
starter en tråd, så kommer der som regel max. 6-7 og de går som regel
*allesammen* på noget indholdsmæssigt der er off-topic, f.eks. at han er
røvirriterende osv. Ikke mærkeligt at Bo Warming bliver nødt til at
x-poste altid...

Siger lidt om hvor mange der har Bo Warming i filteret...

Så er min tanke nu: Kan man ikke lave et kvalificeret statistisk gæt på
hvor mange % af os der har Bo Warming i filteret, udfra oplysninger
(repræsentativt) om hvor mange ontopic og off-topic indlæg Bo Warming
får når han starter tråde, vs. gennemsnittet?

Det kunne være interessant, hvis nogen kunne opstille det IMO... LOL...

Eks:

1) Gennemsnitligt antal besvarelser for hele dk.videnskab-gruppen
(undtaget BW): f.eks. 20 besvarelser pr. indlæg/nystartet tråd, heraf
75% ontopic. (Intelligens-debatten viser jo at vi sagtens kan have måske
+100, jvf. TV2-bommerten).

2) Bo Warmings indlæg: F.eks. 6 besvarelser på de tråde han starter.
Heraf er kun 25% ontopic. Husk derudover at Bo W. ofte krydsposter
afsindigt meget og korriger f.eks. med en faktor 2.

Hvor mange % af dk.videnskab-gruppen har Bo Warming i filteret?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 24-09-05 11:08

Martin Jørgensen wrote:
> Hvor mange % af dk.videnskab-gruppen har Bo Warming i filteret?

Det tror jeg ikke du kan sige noget om udfra antallet af svar på hans og
andre indlæg. Jeg har ham f.eks. ikke i filteret, men svarer generelt
heller ikke på hans indlæg.

/Andreas

Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-09-05 11:25

"Andreas Kleist Svendsen" <andreaskleist@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke du kan sige noget om udfra antallet af svar på hans og
> andre indlæg. Jeg har ham f.eks. ikke i filteret, men svarer generelt
> heller ikke på hans indlæg.

Det er nok derfor at Martin nøjes med at gætte udfra antallet af besvarelser
og efterfølgende vil danne sig en lidt bedre idé ved at spørge folk.

Fra : Holst

Dato : 24-09-05 11:33

Jonas Kofod wrote:

> Det er nok derfor at Martin nøjes med at gætte udfra antallet af besvarelser
> og efterfølgende vil danne sig en lidt bedre idé ved at spørge folk.

Vil han det? Jeg troede, at han ville gøre det statistisk ved at så på
antallet af besvarelser.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-09-05 11:58

Holst wrote:

> Vil han det? Jeg troede, at han ville gøre det statistisk ved at så på
> antallet af besvarelser.

Nej, jeg er godt klar over at rigtigt "statistik" bliver det nok
aldrig... Det er vist umuligt. Men hvis nogen kunne sætte nogen tal på,
kunne det være sjovt

I øjeblikket har jeg f.eks. ikke BW i filteret her, men har haft det
længe tidligere. Og han er faktisk stort set den eneste der har været i
mit filter over en længere periode, også selvom han ikke tror på det

Så det er sikkert kun (måske) 10% der har BW i filteret, men det altså
stadigvæk måske over 20 gange gennemsnittet, hvis vi siger at
"gennemsnits-usenetteren" er i filteret i 0,5% af tilfældene... Hvor
mange har i i kill-filteret?

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 24-09-05 12:04

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> stadigvæk måske over 20 gange gennemsnittet, hvis vi siger at
> "gennemsnits-usenetteren" er i filteret i 0,5% af tilfældene... Hvor

Ingen

/Andreas

Fra : Holst

Dato : 24-09-05 13:03

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> Ingen

Heller ingen her.

Sandsynligheden for, at Bo Warming ryger i mit killfilter, er markant
laver end sandsynligheden for, at nogle af idioterne, der konstant farer
op over Bos indlæg og skaber sig, ryger i killfiltret.

Jeg har i min vel mere end ti år med usenet kun have to personer i mit
killfilter i kortere periode.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-09-05 14:07

Holst skrev:

> Sandsynligheden for, at Bo Warming ryger i mit killfilter, er markant
> laver end sandsynligheden for, at nogle af idioterne, der konstant farer
> op over Bos indlæg og skaber sig, ryger i killfiltret.

Du bryder dig altså ikke om at man farer op og skaber sig?

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 24-09-05 14:12

Bertel Lund Hansen wrote:

> Du bryder dig altså ikke om at man farer op og skaber sig?

I hvert fald ikke når det er over Bos indlæg.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-09-05 17:49

Holst skrev:

> I hvert fald ikke når det er over Bos indlæg.

Jeg tænkte nok at du holdt en dør på klem.

--
Bertel

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-09-05 12:07

> Så det er sikkert kun (måske) 10% der har BW i filteret, men det altså
> stadigvæk måske over 20 gange gennemsnittet, hvis vi siger at
> "gennemsnits-usenetteren" er i filteret i 0,5% af tilfældene...

Det er jo bare et estimat baseret på et estimat, nok ikke særligt brugbart.

> Hvor mange har i i kill-filteret?

Kun BW, og han har været der i flere år..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-05 12:35

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> Kun BW, og han har været der i flere år..

Ditto - undtagen i kort periode pga computerskifte ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-12-05 21:13

On Sat, 24 Sep 2005 13:06:47 +0200, "Martin Sørensen"
<mos@laxity.invalid> wrote:

>Kun BW, og han har været der i flere år..

det er fordi du ikke er stødt på jens i alle hans afskykninger og
alias

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-09-05 12:47

"Martin" == Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> writes:

> [...]
> altså stadigvæk måske over 20 gange gennemsnittet, hvis vi siger at
> "gennemsnits-usenetteren" er i filteret i 0,5% af tilfældene... Hvor

En 40-50 stykker, hvis alle varianterne over Gverner og Knud Thomsen
tæller selvstændigt. Ellers 5, hvoraf ingen af dem er BW.

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Basil

Dato : 24-09-05 18:04

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> stadigvæk måske over 20 gange gennemsnittet, hvis vi siger at
> "gennemsnits-usenetteren" er i filteret i 0,5% af tilfældene... Hvor

Jeg har ham, og beholder ham for evigt.
Desværre har jeg ikke fundet en måde at fjerne de besvarelser der kommer på
hans indlæg, i OE.
Kai

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-09-05 18:45

Basil skrev:

> Jeg har ham, og beholder ham for evigt. Desværre har jeg ikke
> fundet en måde at fjerne de besvarelser der kommer på hans
> indlæg, i OE.

Du kunne overveje at skifte til Dialog fra 40tude. Der kan man
vælge at [Ignore] skal virke fra det aktuelle indlæg og på resten
af tråden - altså uden at forstyrre den del der ligger før.

Men programmet er noget anderledes at bruge end OE.

--
Bertel

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-09-05 21:36

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> af tråden - altså uden at forstyrre den del der ligger før.
>
> Men programmet er noget anderledes at bruge end OE.

Det kunne de da godt tage at indbygge i de fleste andre news-readere,
såsom i en kommende thunderbird, som er den jeg bruger? Egentligt
mærkeligt at det åbenbart ikke er særligt udbredt med den funktion...

Fra : LR

Dato : 25-09-05 01:12

> Jeg har ham, og beholder ham for evigt.
> Desværre har jeg ikke fundet en måde at fjerne de besvarelser der kommer
> på
> hans indlæg, i OE.

Næste version af Outlook Express har indbygget BW-filter som standard :)

Lasse

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-09-05 12:32

Basil wrote:

> Jeg har ham, og beholder ham for evigt.
> Desværre har jeg ikke fundet en måde at fjerne de besvarelser der kommer på
> hans indlæg, i OE.

Engang havde vi en regel om, hvis nogen havde lyst til at svar på Bos
indlæg, skulle de tilføje [BW] i subject, som kill filtrene så fangede.

Det fik Bo til at påstå, at han var blevet "jødestjernet".

Men problemet dengang var nu ikke så stort, for Bo indgik meget sjældent
i debat med de personer, som valgte at svare ham.

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 25-09-05 13:37

Basil wrote:
> Desværre har jeg ikke fundet en måde at fjerne de
> besvarelser der kommer på hans indlæg, i OE.

Hvis du filtere på usenetserver.com i references headeren
i stedet for from headeren, så fjerner det også alle tråde.
Undtagen de idioter der svarer ved at oprette en ny tråd.

I leafnode's filter:
References:.*usenetserver\.com>

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-05 20:49

"Carsten Svaneborg" <zqex@sted.i.tyskland.de> skrev i en meddelelse

> Hvis du filtere på usenetserver.com i references headeren
> i stedet for from headeren, så fjerner det også alle tråde.
> Undtagen de idioter der svarer ved at oprette en ny tråd.

Jeg kan forstå, du har Bo Warming i dit filter. Samtidig bruger du utrolig
megen energi på at holde gang i alle mulige og umulige debatter med Jahnu.
Hvordan kan du få det til at hænge sammen? Bo Warming ved mange ting - det
er mere end man kan sige om din chatven Jahnu.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 26-09-05 14:37

Jens Bruun wrote:
> Hvordan kan du få det til at hænge sammen?

Jahnu er altid on-topic i dk.livssyn, fordi han virkeligt tror
på hvad han skriver. BW er altid off-topic i dk.videskab.
(Skrev Jahnu i dk.videnskab ville han ende samme sted som BW.)

Men religiøse vanvidsudbrud er betydeligt mere underholdende
end anal-ideologisk tomgangsnak. ;*)

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org

Fra : Jonas Kofod

Dato : 26-09-05 15:16

> Jahnu er altid on-topic i dk.livssyn, fordi han virkeligt tror
> på hvad han skriver. BW er altid off-topic i dk.videskab.
> (Skrev Jahnu i dk.videnskab ville han ende samme sted som BW.)

Jeg har da flere gange debateret on-topic med BW i dk.videnskab - men det
skal man nok have forstand på videnskab for at skelne mellem skidt og kanel.

Om Jahnu er on-topic eller ej aner jeg ikke en hat om - men det er i alle
fald ikke noget jeg gad bruge tid eller tanker på.

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 25-09-05 11:06

Martin Jørgensen wrote:
> Hvor mange har i i kill-filteret?

Jeg har kun BW i mit filter og tror aldrig han kommer ud.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-09-05 15:05

"Holst" <newssep05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Vil han det? Jeg troede, at han ville gøre det statistisk ved at så på
> antallet af besvarelser.

Jeg tror han vil spørge os alle om vi har BW i filter eller ej. Både de svar
han har erfaret til BW indlæg samt os der svarer at vi har BW i vore filter
eller ej vil danne en idé til et svar på spørgsmålet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-09-05 17:50

Jonas Kofod skrev:

> Jeg tror han vil spørge os alle om vi har BW i filter eller ej. Både de svar
> han har erfaret til BW indlæg samt os der svarer at vi har BW i vore filter
> eller ej vil danne en idé til et svar på spørgsmålet.

Der er bare en fejlkilde: Han får ikke svar fra dem der har ham
selv i killfilteret.

--
Bertel

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-09-05 21:38

Jonas Kofod wrote:
> "Holst" <newssep05@shelter.dk> skrev i en meddelelse
-snip-

> Jeg tror han vil spørge os alle om vi har BW i filter eller ej. Både de svar
> han har erfaret til BW indlæg samt os der svarer at vi har BW i vore filter
> eller ej vil danne en idé til et svar på spørgsmålet.

Jeg kan godt fortælle hvorfra jeg nok kom til at tænke på det... For
nogen måneder siden så jeg en eller anden gut som postede en statistik
over den seneste uges indlæg: Hvem der har skrevet flest indlæg, osv...
Kan ikke huske det helt præcist... Måske nogen kan hjælpe. Sådan en
statistik skal man bare tage over længere tid - ved ikke hvor mange
beskeder der er på en news-server...

Men ok, det er nok for meget forlangt at nogen lige skal kunne diske op
med sådan et script. Tanken var så, at det kunne ellers være sjovt at se

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-09-05 12:05

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> Det tror jeg ikke du kan sige noget om udfra antallet af svar på hans og
> andre indlæg. Jeg har ham f.eks. ikke i filteret, men svarer generelt
> heller ikke på hans indlæg.

Det jeg tænkte på, var om der ikke var en eller anden herinde der kunne
lave et script og så lynhurtigt finde ud af hvor lange trådene som BW
starter er ift. gennemsnittet... Indsaml oplysningerne fra en eller
anden news-server eller lignende. Det kunne være en start, så hvis nogen
starter med at gøre det, så kan vi snakke videre om det derfra.

Er trådlængden fra et BW-startet indlæg signifikant forskelligt fra
gennemsnittet, lyder spørgsmålet?

(husk at vi lige skal finde ud af hvordan vi tager hensyn til
x-postningen bagefter).

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 24-09-05 15:42

Andreas Kleist Svendsen wrote:
> Det tror jeg ikke du kan sige noget om udfra antallet af svar på hans og
> andre indlæg. Jeg har ham f.eks. ikke i filteret, men svarer generelt
> heller ikke på hans indlæg.

Jeg bruger slet ikke kill-filter, men hvis jeg gjorde så var BW da helt
afgjort blevet sat i det for mange år siden.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : LR

Dato : 24-09-05 11:28

> [...]
> *allesammen* på noget indholdsmæssigt der er off-topic, f.eks. at han er
> røvirriterende osv. Ikke mærkeligt at Bo Warming bliver nødt til at

Af og til bliver trådene dog lange. Ind til man indser, at BW kun ævler for
at provokere.

Jeg har ham ikke i filter længere, da der af og til kommer nogle bizzare
indlæg som jeg kan more mig meget over.

Mvh,

Lasse

Fra : Henning Makholm

Dato : 24-09-05 11:31

Scripsit Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net>

> [...]
> (repræsentativt) om hvor mange ontopic og off-topic indlæg Bo Warming
> får når han starter tråde, vs. gennemsnittet?

Nej. Det ville forudsætte at alt andet var lige, og der er mange andre
faktorer end afsendermarkeringen der adskiller BWs indlæg fra de
fleste andres. De er i almindelighed længere, de er anderledes
struktureret og sprog og stil har et markant særpræg. En typisk
BW-trådstart bruger meget plads på at fremsætte postulater og
propagandere for en bestemt holdning til sagsområdet, og i det omfang
der bliver stillet spørgsmål er de næsten altid tydeligt retoriske.

BW og hans lige skriver for at gøre læserne klogere (efter en eller
anden passende forskruet definition af "klogere"). De fleste andre
trådstartere i tekniske grupper spørger for selv at blive klogere.
Det kan let mærkes, og har nok i almindelighed lige så stor
indflydelsen på folks lyst til at svare som navnet i afsenderfeltet.

Det har naturligvis indflydelse at folk *kender* navnet i
afsenderfeltet. Men det er noget andet end at det mekanisk bliver
filtreret - jeg har fx ikke noget filter på BW, fordi jeg ikke kan få
mit program til automatisk at bortfilterere hele _resten_ af tråden,
så det er lettere at bruge en 'slå resten af tråden ihjel'-funktion
manuelt på alle BW-trådstarter.

--
Henning Makholm "The Board views the endemic use of PowerPoint
briefing slides instead of technical papers as an

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-09-05 12:02

Henning Makholm wrote:
-snip-

> [...]
> mit program til automatisk at bortfilterere hele _resten_ af tråden,
> så det er lettere at bruge en 'slå resten af tråden ihjel'-funktion

Ja, det er egentligt også derfor han ikke er i mit filter lige nu. Når
folk svarer på ham kommer man nogengange alligevel til at læse hvad han
skrev og så er det jo ligegyldigt. Og så er der i 5-10% af tilfældene,
hvor jeg får grine-flip over alt hans pladder eller over hvad andre
skribenter skriver til ham

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-09-05 13:37

Henning Makholm <henning@makholm.net> writes:

> [...]
> mit program til automatisk at bortfilterere hele _resten_ af tråden,
> så det er lettere at bruge en 'slå resten af tråden ihjel'-funktion

BW-FAQ'en har gnus besværgelsen til dette sidst jeg kiggede.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Henning Makholm

Dato : 24-09-05 19:12

Scripsit "Niels L Ellegaard" <niels.ellegaard@gmail.com>

> Jeg kunne ikke undgå at bemærke at du bruger gnus. Så vidt jeg
> husker kan du slette resten alle tråde med Bo warming ved at tilføje
> følgende til dine scorefiles.

> ("from" ("\"Bo Warming\" <bwng@bwng\\.dk>" -1000 nil r) )
> ("followup" ("\"Bo Warming\" <bwng@bwng\\.dk>" -1000 nil r) )
> (mark-and-expunge -200)

Sidst jeg prøvede det, virkede det kun i en enkelt generation efter
BW-indlægget. Men det kan være det er blevet bedre siden.

--
Henning Makholm "Okay, okay, life's a beach."

Fra : LR

Dato : 25-09-05 01:26

> BW og hans lige skriver for at gøre læserne klogere (efter en eller

Jeg tror, han skriver for at provokere og intet andet.

Når han opfordrer til, at man slukker en oliebrand i en gryde i køkkenet ved
at hælde vand på, så er han nok bevidst om, at det i virkeligheden er en
dårlig ide. Hvorfor han gør det? Tja...

Lasse

Fra : Henning Makholm

Dato : 25-09-05 09:14

Scripsit "LR" <asda@das.dd>

> Jeg tror, han skriver for at provokere og intet andet.

Det er nu mit indtryk at han tror på sit pladder af et ærligt hjerte.

> Når han opfordrer til, at man slukker en oliebrand i en gryde i køkkenet ved
> at hælde vand på, så er han nok bevidst om, at det i virkeligheden er en
> dårlig ide.

Bo har en forkærlighed for at punktere "den etablerede visdom" uanset
hvad den går ud på. Jeg tror at alene det at "alle ved" at man ikke må
pøse vand på en oliebrand, overbeviser ham om at det må være forkert.
Og jeg kan faktisk godt forestille mig at en lille kop brændende olie
af en passende type og under kontrollerede forhold kan slukkes ved at
hælde vand over uden at den eksploderer. At den erfaring ikke kan
generaliseres til løbske frituregryder, generer ikke store ånder.

Et andet eksempel: Kemilærere forsøger at indprente elever at hvis man
vil fortynde en syre, skal man altid hælde syren i vand, aldrig hælde
vand i en syre. Reglen er så vidt jeg husker til for at forhindre
ulykker med små mængder vand i koncentreret svovlsyre (som
protolyserer under kraftig varmeudvikling) - der er andre syrer hvor
det kan være ligegyldigt. Men sådan et specialtilfælde mener men ikke
folk vil kunne huske, så man generaliserer det straks til alle syrer.
(Hvilket for øvrigt ikke virker specielt godt; jeg kan aldrig huske
hvad det er man må komme i hvad uden at slå op, så jeg holder mig helt
fra koncentreret svovlsyre :)

Jeg formoder at Bo vil kunne skrive en lang tirade om hvorldedes det
er det eneste praktiske at hælde vand i iseddike og ikke omvendt - og
jeg formoder videre at han vil mene at gøre læserne en tjeneste ved at
forklare dem at deres skolelærdom ikke er bogstaveligt sand.

--
Henning Makholm "Vi skal nok ikke begynde at undervise hinanden i
den store regnekunst her, men jeg vil foreslå, at vi fra

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-05 10:15

Henning Makholm skrev:

> Og jeg kan faktisk godt forestille mig at en lille kop
> brændende olie af en passende type og under kontrollerede
> forhold kan slukkes ved at hælde vand over uden at den
> eksploderer.

Enhver oliebrand kan slukkes med vand af en ekspert, men for
almindelige mennesker er det bedst at lade være med at forsøge.
Mine døtre fik sig som små et chok da de prøvede at slukke nogle
overtændte fyrfadslys med vand. Stikflammen var over 1 meter høj.
Men jeg har set et hold brandmænd på tv demonstrere hvordan de
kunne slukke en oliebrand i en tønde kun med vand uden at der
skete andet end at flammerne blev mindre og mindre. Kunsten er at
fordråbe og dosere vandet så det alt sammen lige netop fordamper.

> Et andet eksempel: Kemilærere forsøger at indprente elever at
> hvis man vil fortynde en syre, skal man altid hælde syren i
> vand, aldrig hælde vand i en syre.

Det er en rystende tåbelig regel som jeg aldrig har lært mine
elever. Jeg har lært dem at svovlsyre og natronlud er to stoffer
der producerer ufatteligt meget varme når de opløses, og at man
derfor ved dem skal vide hvordan man gør det rigtigt. Det er
ligegyldigt med alle de andre syrer og baser som jeg har lavet
(folkeskole)eksperimenter med.

--
Bertel

Fra : Gainsbourg

Dato : 27-09-05 02:38

> Det er nu mit indtryk at han tror på sit pladder af et ærligt hjerte.
[snip]

> [...]
> hvad den går ud på. Jeg tror at alene det at "alle ved" at man ikke må
> pøse vand på en oliebrand, overbeviser ham om at det må være forkert.

Det er nok en ret præcis analyse i kortversion...

> (Hvilket for øvrigt ikke virker specielt godt; jeg kan aldrig huske
> hvad det er man må komme i hvad uden at slå op, så jeg holder mig helt
> fra koncentreret svovlsyre :)

"Syre i vand, det går an
Vand i syre, det bli'r dyre"

- sagde min kemilærer altid.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Holst

Dato : 24-09-05 11:32

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> (repræsentativt) om hvor mange ontopic og off-topic indlæg Bo Warming
> får når han starter tråde, vs. gennemsnittet?

Næppe. Vi er mange, som ikke besvarer Bos indlæg (don't feed the
trolls), men som dog ikke filtrerer dem. Orker man at læse hans indlæg,
har han jo en helt utrolig brug af sproget, så det er en hel fornøjelse
at læse. At så indholdet i indlæggene typisk ikke er nogen større
fornøjelse, er en helt anden historie.

Så nej, du kan ikke lave et kvalificeret statistisk gæt.

Fra : alexbo

Dato : 24-09-05 11:41

"Martin Jørgensen" skrev

> Haha... Jeg kom lige til at tænke på noget sjovt jeg egentligt ikke har
> tænkt over før...

Det fik mig til at tænke på noget mindre sjovt, jeg tit har tænkt på.

Hvad grunden kan være til, at når der ikke har været et BW indlæg i et par
minutter, så er der en eller anden der starter en tråd om BW.
BW er åbenbart krydderiet i denne NG, nogle må finde den for kedelig uden
indlæg fra eller om BW.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels L Ellegaard

Dato : 24-09-05 12:51

> [...]

Jeg kunne ikke undgå at bemærke at du bruger gnus. Så vidt jeg
husker kan du slette resten alle tråde med Bo warming ved at tilføje

Personligt bor jeg bag en grim firewall der blocker all nntp-trafik.
Derfor er jeg nødt til at bruge google groups, og de mangler desværre
kill-files :(

Fra : Peter Weis

Dato : 24-09-05 14:38

Martin Jørgensen wrote:

> Hvor mange % af dk.videnskab-gruppen har Bo Warming i filteret?

Det ved jeg ikke.

Men mit kill-filter er tomt.

mvh
Peter

Fra : kjaer

Dato : 24-09-05 16:05

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> *allesammen* på noget indholdsmæssigt der er off-topic, f.eks. at han er
> røvirriterende osv. Ikke mærkeligt at Bo Warming bliver nødt til at

Bo Warming og fodbold-landsholdet har noget tilfælles. Alle skælder ud, men
ind imellem er der noget som man ikke vil gå glip af, så vi sidder og kikker
på det hele.

Fra : Basil

Dato : 24-09-05 18:09

kjaer wrote:
> [...]
men
> ind imellem er der noget som man ikke vil gå glip af, så vi sidder og

Nej, det er _aldrig_ sket og sker aldrig.
Kai

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-09-05 18:16

> Nej, det er _aldrig_ sket og sker aldrig.

Nej, hverken med BW eller fodboldlandsholdet.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Basil

Dato : 24-09-05 18:15

Martin Sørensen wrote:

> Nej, hverken med BW eller fodboldlandsholdet.

Nemlig !
Kai

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-05 20:51

"Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det er _aldrig_ sket og sker aldrig.

Så når du skriver "Jeg har ham, og beholder ham for evigt" så er det bare
fis i en hornlygte, eller er du synsk?

Fra : John Vedsegaard

Dato : 24-09-05 16:51

> [...]
> meget og korriger f.eks. med en faktor 2.
>
> Hvor mange % af dk.videnskab-gruppen har Bo Warming i filteret?

Han er i mit filter, så jeg slipper for hans intetsigende udgydelser.

John

Fra : Holst

Dato : 24-09-05 17:26

John Vedsegaard wrote:

> Han er i mit filter, så jeg slipper for hans intetsigende udgydelser.

Du skulle prøve at læse Bo Warmings indlæg. De siger faktisk meget mere
og er langt indholdsrigere end gennemsnittet af indlæg på Usenet. Om man
så er enig og synes om det, han skriver, er noget helt andet.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 24-09-05 18:03

> Du skulle prøve at læse Bo Warmings indlæg. De siger faktisk meget mere og
> er langt indholdsrigere end gennemsnittet af indlæg på Usenet. Om man så
> er enig og synes om det, han skriver, er noget helt andet.

Det kan jeg nu ikke se, efter at have læst en del af hans demagoiske
indlæg - blev han sendt i kill-filtret og der bliver han!

John

Fra : Stefan Holm

Dato : 24-09-05 18:21

Martin Jørgensen wrote:

> Haha... Jeg kom lige til at tænke på noget sjovt jeg egentligt ikke har
> tænkt over før...

Næste gang du får spontan lyst til personhetz, kan du så ikke holde det i
en af de dertil indrettede grupper?

--
Stefan Holm
"Are you the cow of pain? Are you?"

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-09-05 21:43

Stefan Holm wrote:

> Næste gang du får spontan lyst til personhetz, kan du så ikke holde det i
> en af de dertil indrettede grupper?

Nej, næste gang du får lyst til at skrive noget dumt, kan du så ikke
gøre det i en af de dertil indrettede grupper?

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-09-05 10:29

Martin Jørgensen wrote:

> Nej, næste gang du får lyst til at skrive noget dumt, kan du så ikke
> gøre det i en af de dertil indrettede grupper?

Jaja, din far er utvivlsomt stærkere end min.

--
Stefan Holm
"Whatever, you dumb people."

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-09-05 12:52

Stefan Holm wrote:

> Næste gang du får spontan lyst til personhetz, kan du så ikke holde det i
> en af de dertil indrettede grupper?

Tror du ikke Bo følger spændt med i denne tråd?

Her er hvad han selv har skrevet om filtrering:

"Hvor man engang skrev "din lort", skriver dyriske
indresvinehundmennesker(med fattigt ordforråd) idag "jeg har
killfiltreret dig" og føler at de har vundet en kæmpe verbal sejr.

Tydeligvis virker ÅlborgUniversitets-hetzen ikke, folk filtrerer ikke,
folk svarer, og i desperation over glistrupsejre på alle fronter, truer
man dem, der svarer."

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming-citater-1999.html

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-09-05 13:06

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Tror du ikke Bo følger spændt med i denne tråd?

Utvivlsomt.

Men ikke desto mindre har den overhovedet intet at gøre i dk.videnskab, og
er ren mand-ej-bold. Selvfølgelig er der en masse at kritisere ved Bos form
(for ikke at tale om hans holdninger), og det kan man gøre enten ved at
svare på hans indlæg, eller ved simpelthen at rejse en passende debat i
dk.admin.netikette eller tilsvarende. Eller man kan, hvis man finder den
slags mere passende, i al stilhed smide ham i sit kill-filter.

En tråd som denne tjener overhovedet ikke andet formål end bevidstløs
mudderkastning, og den slags hører altså kun til i dk.politik-hierarkiet.

FUT: dk.admin.netikette.
--
Stefan Holm
"You're a liar, honey. A dirty, rotten liar."

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 14:00

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> Stefan Holm wrote:
-snip-

> [...]
>
> Tydeligvis virker ÅlborgUniversitets-hetzen ikke, folk filtrerer ikke,
> folk svarer, og i desperation over glistrupsejre på alle fronter, truer

Det var faktisk netop sådan noget jeg også havde i tankerne, Mikkel så
tak for citatet. Det er meget relevant.

Og BW må da gerne selv følge med og komme med kommentarer sålænge han
fatter sig i korthed. IMO.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-05 20:53

> Og BW må da gerne selv følge med og komme med kommentarer sålænge han
> fatter sig i korthed. IMO.

Du er øretæveindbydende dum at høre på.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 21:21

Jens Bruun wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> Du er øretæveindbydende dum at høre på.

Det er ellers nogen ret grimme og klamme billeder du har på:

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-05 23:58

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:

> Du er øretæveindbydende dum at høre på.

Prøv at læse nogen af Martins indlæg i dk.edb.mac fra i sommers.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-05 19:35

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> 2) Bo Warmings indlæg: F.eks. 6 besvarelser på de tråde han starter.

Er han i filteret {auto-sortlist} kan man jo hverken se de tråde han
starter, eller dem der svarer på ham. Anderledes naturligvis, hvis han
svarer på noget man har auto-markeret; så kan man ikke se hans svar men
godt de andres svar på hvad han skriver.

Men da du kan se at der er hele seks der svarer på hans trådstarter, så
må han jo netop /ikke / ligge i den killfile?
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-09-05 21:51

Per Rønne wrote:

> [...]
> svarer på noget man har auto-markeret; så kan man ikke se hans svar men
> godt de andres svar på hvad han skriver.

Jeg ved ikke lige hvad det er for nogen begreber (auto-..), men hans
indlæg må jo ligge på nogen news-servere rundt omkring og så er det bare
at køre et script og så konkludere udfra hvor mange der gider at besvare
hans tråd-starter...

Det bliver nok for uoverskueligt at tælle ca. hvor mange % ontopic og
off-topic opfølgninger på indlæg der er gennemsnitligt, sammenlignet med
opfølgninger på indlæg fra BW. Men jeg skyder klart på at der er dobbelt
så mange off-topic opfølgninger i indlæg startet af BW fordi ham tager
folk ikke særligt seriøst.

Jeg har f.eks. på det seneste bemærket at han starter tråde og selvom
han x-poster, så sker det forholdsvist ofte at få eller ingen gider
besvare det (ihvertfaldt sjældent med noget sagligt). Det siger jo noget
om at forholdsvist mange har ham i filteret, og han er da selvfølgeligt
også den mest kill-filtrede person på usenet.

> Men da du kan se at der er hele seks der svarer på hans trådstarter, så
> må han jo netop /ikke / ligge i den killfile?

Selvfølgeligt må han ikke det. Jeg ved slet ikke hvad en kill-file er
for noget og det er da også ligegyldigt hvad det er. Når man laver
statistik, skal man selvfølgeligt tælle alle indlæg med uden at
frasortere nogen.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-09-05 05:39

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jeg ved ikke lige hvad det er for nogen begreber (auto-..)

Sortlistining betyder at artikler der opfylder bestemte kriterier ikke
bliver downloaded i deres helhed; kun headerne kommer ned. Og artiklerne
bliver sat som /læste/, så man normalt slet ikke opdager deres
eksistens.

Ved /autosortlistning/ sker der det samme med hele den subtråd, der
startes af en sådan artikel.

Markering og automarkering virker stik modsat, og hvis en tråd er
automarkeret kan man så også se svar på en autosortlistet artikel. Sådan
fungerer det i hvert fald i MacSOUP.
--
Per Erik Rønne

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-09-05 09:23

Per Rønne wrote:

> [...]
>
> Markering og automarkering virker stik modsat, og hvis en tråd er
> automarkeret kan man så også se svar på en autosortlistet artikel. Sådan

Hvad får dig til at tro at de andre newsreadere fungerer ligesådan?

Hvis du havde læst nogen af de andre indlæg i tråden ville du vide, at
det gør de ikke.

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-09-05 01:31

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev

> Hvor mange % af dk.videnskab-gruppen har Bo Warming i filteret?

Jeg har haft ham i filteret, men har pillet ham ud igen efter en debat, hvor
han sagde noget fornuftigt, og holdt sig aldelse til emnet, og ikke citerede
i uendelighed.

Det er dog en del årsiden nu.

Men øvrigt Martin, pas på hvad du starter.

Fore en hel del år siden kom jeg på Usenet med en kommentar, om at BW nok
var den dansker der var anbragt i flest kilfiltre .

2 dage efter var der en artikkel i Politikken med samme konklution.

mvh. Uffe Ravn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-09-05 11:09

Den 25-09-05 02.30 skrev Uffe Ravn følgende:

> Fore en hel del år siden kom jeg på Usenet med en kommentar, om at BW nok
> var den dansker der var anbragt i flest kilfiltre .
>
> 2 dage efter var der en artikkel i Politikken med samme konklution.

Det var nu ikke din kommentar, der var årsag til det. Det var fordi,
journalisten havde læst en del indlæg i en række forskellige
nyhedsgrupper, og langt de fleste gange ordet filter blev nævnt, var det
i forbindelse med et bestemt navn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-09-05 12:17

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> journalisten havde læst en del indlæg i en række forskellige
> nyhedsgrupper, og langt de fleste gange ordet filter blev nævnt, var det

Hæhæ, noget siger mig, at denne journalist er en mand, vi kender.

I øvrigt sjovt at se hvad Bo selv skriver om filtrering:

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 12:06

Uffe Ravn wrote:
> [...]
> han sagde noget fornuftigt, og holdt sig aldelse til emnet, og ikke citerede

Generelt plejede jeg at have ham i filteret, men ind i mellem opgraderer
jeg så min news-reader og så får jeg ham ikke altid tilbage i filteret.
Og effekten er heller ikke så god når min Thunderbird alligevel vist
ikke kan finde ud af at ignorere resten af hans tråde.

Så sker det da også at BW har nogen "gode" dage og så kommer han ikke
ind i det lige med det samme. Men som regel ender det altid kun på *en
måde* og måden det altid ender med, er at der kommer en bølge af
virkeligt belastende indlæg fra ham og så kommer han tilbage igen indtil
næste opgradering/newsreader-skift...

> [...]
> var den dansker der var anbragt i flest kilfiltre .
>
> 2 dage efter var der en artikkel i Politikken med samme konklution.

Haha... Morsomt. Men dengang var det vel en nyere nyhed end i dag, kunne
jeg forestille mig. "Nyhedsværdien" er vel ligesom væk i dag.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-09-05 12:25

Martin Jørgensen wrote:

> Haha... Morsomt. Men dengang var det vel en nyere nyhed end i dag, kunne
> jeg forestille mig. "Nyhedsværdien" er vel ligesom væk i dag.

Nja, de fleste mennesker aner ikke, hvad usenet er. Så artikler om
usenet og hvordan man bruger det, vil stadig have relevans.

Mange brugere af html.dk tror, at nyhedsgrupperne er en del af html.dk

Og hvad værre er: endnu flere, også journalister, tror at usenet er en
del af Google.

Senest så jeg en artikel om en folketingskandidat for Dansk Folkeparti,
som havde fået problemer pga. nogle strafbare udtalelser om "hævn for
den 11-9", der var blevet postet i hans navn i en "nyhedsgruppe om
indvandring hos internet-søgemaskinen Google". DF'eren hævder, at
forfatternavnet er falsk.

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-09-05 13:11

Den 25-09-05 13.05 skrev Martin Jørgensen følgende:

> Haha... Morsomt. Men dengang var det vel en nyere nyhed end i dag, kunne
> jeg forestille mig. "Nyhedsværdien" er vel ligesom væk i dag.

Det var nu heller ikke en nyhed om BW og filtre. Brugen af filtre blev
blot nævnt i forbindelse med en række artikler om nyhedsgrupperne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-05 13:28

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Det var nu heller ikke en nyhed om BW og filtre. Brugen af filtre blev
> blot nævnt i forbindelse med en række artikler om nyhedsgrupperne.

lEJESOLDATEN kIM lUDVIGSEN
lagde navn til subjektiv ønsketænkning om at jeg "er den mest killfiltrede
person på internettet",

og det trykte Politiken to gange (med cirka en måneds mellemrum, alt skulle
gøres for at få folk til at ignorere mig, efter man havde smidt mig ud af
OrdetErFrit betalingsBBS og det førte til at chef Claus Sølvsteen
afslørredes som børnelokker)

Evner man science eller jura, så føjer man *forbehold* til, når man ikke har
noget at have sin formodning i.

Fra : Gainsbourg

Dato : 25-09-05 02:28

Det kunne være sjovt med en hurtig poll á la:

Har du Bo Warming i dit killfilter?

1) Ja, jo mindre jeg ser til hans eksistens, jo bedre.
2) Nej, jeg læser bare ikke hans indlæg.
3) Nej, jeg læser hans indlæg og tager ham alvorligt nok til at jeg bliver
irriteret på ham.
4) Nej, jeg læser hans indlæg og morer mig over ham - og ind i mellem også
over dem der forsøger at diskutere fornuftigt med ham.
5) Det er underordnet om jeg personligt har ham i mit filter - det
interessante er, om man kan opstille en præcis beregningsmodel eller lave et
program der kan regne på hvor mange der har.
6) Hvem er Bo Warming?

For mit vedkommende bliver det en "4'er". Jeg har ham ikke i mit killfilter.
Af alt det vrøvl og ligegyldigheder der bliver udgydt på usenet, er Bo
Warmings blandt det allermest psykotisk forvrøvlede - men samtidig også
blandt det allermest surrealistisk poetiske og undeholdende.

Retorisk/logisk er det bestemt ikke noget at skrive hjem om - men titler som
"Min fars negertendens", "Den rastløses nysgerrigheds virkelighedsflugt"
eller klassikeren " Rengøring + neurose + bakterier + tv-sukces" og alle
variationer over dette tema, samt BW's skiften mellem aldeles rablende og
ironisk selvdistancerende perioder, kan da ikke andet end at underholde.
Hvem husker ikke de underholdende tråde hvor BW og hans alterego "Troels
Henriksen" causerede?

Uanset hvor mange der brokker sig over ham, så er det BW som mange "elsker
at hade" - og tager han et par dage fri fra Usenet, går der ikke længe før
nogen spørger hvor han monstro er henne. Og i modsætning til nogle af de
andre fanatikere derude, så hidser han sig sjældent op - og virker, i
øvrigt, som om han har en humoristisk erkendelse af at være usenets mest
forkætrede person.

For ikke så mange år siden havde enhver avis med respekt for sig selv, en
person der causerede over emner i tiden, i en daglig eller ugentlig spalte.
Formålet var ikke hovedsaglig saglighed, men diskussion alene for
underholdningsværdien. Mon ikke BW er en slags gratis-pendant til netop
dette fænomen?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Basil

Dato : 25-09-05 06:10

Gainsbourg wrote:
> Det kunne være sjovt med en hurtig poll á la:
>
> Har du Bo Warming i dit killfilter?
>
> 1) Ja, jo mindre jeg ser til hans eksistens, jo bedre.

Tilføjelse: Der er for få timer i døgnet til at spilde tid på hans sjov og
ballade.
Kai

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-05 20:56

> Tilføjelse: Der er for få timer i døgnet til at spilde tid på hans
> sjov og ballade.

Hvor mange indlæg har du skrevet i denne tråd?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 12:43

Gainsbourg wrote:
> Det kunne være sjovt med en hurtig poll á la:

Helt enig. Nu virker den (og vær ærlig, uden at snyde ved at stemme
flere gange)!

http://www.martinjoergensen.dk/28/

Fra : Holst

Dato : 25-09-05 13:00

Martin Jørgensen wrote:

> Helt enig. Nu virker den (og vær ærlig, uden at snyde ved at stemme
> flere gange)!
>
> http://www.martinjoergensen.dk/28/

Og så husk at tæl alle os, der syntes, at du er lidt latterlig, og ikke
gider bruge tid på en sådan afstemning, med.

Ellers virker din statestik jo ikke korrekt.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 14:04

Holst wrote:

> Og så husk at tæl alle os, der syntes, at du er lidt latterlig, og ikke
> gider bruge tid på en sådan afstemning, med.
>
> Ellers virker din statestik jo ikke korrekt.

1) Alle os? LOL...

2) Jeg har tælt listen over fjolser med, der ikke forstår det statistisk
interessante og videnskabelige indhold i tråden med og som kritiserer
mig for at tage initiativ og forsøge at afdække det utroligt svære
spørgsmål.

FYI: I udgør såvidt jeg kan se kun p.t. 2 ud af 66 indlæg (talt ved at
aflæse indlæg i tråden på google), altså udgør i 3%. Jeg skal nok huske
at tælle jer med. ROTFLOL. Hermed gjort.

3) Prøv lær at stave før du gør dig selv til grin og kritiserer andre,
der afklarer et yderst videnskabeligt spørgsmål som ingen ellers
tidligere har forsøgt at kunne svare på mig bekendt og som iøvrigt ikke
er ligetil at besvare.

FYI: Der er ikke noget der hedder "statestik".

Fra : Holst

Dato : 25-09-05 14:35

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> aflæse indlæg i tråden på google), altså udgør i 3%. Jeg skal nok huske
> at tælle jer med. ROTFLOL. Hermed gjort.

Hvis du vitterlig ville angribe problemet videnskabeligt, så burde du
såmænd kunne indse, at der sikkert er mange, som hverken gider besvare
Bos indlæg eller dine indlæg.

> [...]
> er ligetil at besvare.
>
> FYI: Der er ikke noget der hedder "statestik".

Ja, kan man ikke finde bedre argumenter, så kan man altid angribe
modstanderens tastefejl. Går du op i retstavning, skulle du prøve
news:dk.kultur.sprog. Alle andre steder anser jeg sådant for upassende.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 18:41

Holst wrote:
-snip-

> Hvis du vitterlig ville angribe problemet videnskabeligt, så burde du
> såmænd kunne indse, at der sikkert er mange, som hverken gider besvare
> Bos indlæg eller dine indlæg.

ROTFLOL... haha... Komplet til grin

-snip-

> Ja, kan man ikke finde bedre argumenter, så kan man altid angribe
> modstanderens tastefejl. Går du op i retstavning, skulle du prøve
> news:dk.kultur.sprog. Alle andre steder anser jeg sådant for upassende.

Nu er det jo ikke dig alene der bestemmer hvad der er passende og
upassende her. Og undertegnede og mange flere end dig, har altså bestemt
at det er passende at afklare den videnskabelige problematik og en gang
for alle få fastsat hvor stor den statistiske andel af folk herinde der
har BW i kill-filteret.

Det er yderst interessant, emnet altså. Lige til science... Og BW vil
ganske givet også finde emnet yderst interessant - måske endda tage det
til efterretning, hvis vi er heldige.

Men hvis du ikke kan tåle lugten i bageriet, fordi det overstiger din
folkeskole-lærdom og fordi du ikke efterfølgende har fået fyldt anden
lærdom på siden din folkeskole, så kan jeg sådan set ikke gøre noget ved
det andet at forklare dig at dine forslag er helt til grin...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-05 14:52

> [...]

> statistisk interessante og videnskabelige indhold i tråden med og som
> kritiserer mig for at tage initiativ og forsøge at afdække det

Hej Bo.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 18:35

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Hej Bo.

Hej fjols. Mit navn er ikke Bo.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-05 18:38

> Hej fjols. Mit navn er ikke Bo.

Nej, for så uhøflig har BW vist aldrig været.

Til gengæld kunne han sagtens have skrevet det citerede.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 21:26

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Nej, for så uhøflig har BW vist aldrig været.
>
> Til gengæld kunne han sagtens have skrevet det citerede.

Men det gjorde han ligesom ikke, vel fjols? Det burde ellers fremgå
rimeligt tydeligt at mit navn ikke er Bo, så det vil være prisværdigt
hvis du i al fremtid kunne finde ud af at komme med noget der er
nogenlunde fornuftigt at skrive, i stedet for hvad du gætter på Bo godt
kunne finde på at skrive.

Jesus christ...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-09-05 00:03

> [...]

> hvis du i al fremtid kunne finde ud af at komme med noget der er
> nogenlunde fornuftigt at skrive, i stedet for hvad du gætter på Bo

Tal pænt. Der er voksne tilstede.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-09-05 19:37

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> writes:
-snip-

> Tal pænt. Der er voksne tilstede.

Ja, det glemmer man jo let når man skriver til dig.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 14:16

Holst wrote:
-snip-

> Og så husk at tæl alle os, der syntes, at du er lidt latterlig, og ikke
> gider bruge tid på en sådan afstemning, med.
>
> Ellers virker din statestik jo ikke korrekt.

I tilfælde af at jeg misforstod dig:

Hvis du gerne vil tælles med direkte i statistikken på lige fod med alle
andre, skal du stemme på den valgmulighed der hedder:

- "Han er min læremester og et stort idol. Derfor læser jeg altid alt
hvad han skriver."

Den lyder til at passe bedst på dig.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 14:27

Martin Jørgensen wrote:
> Holst wrote:
-snip-

> [...]
> andre, skal du stemme på den valgmulighed der hedder:
>
> - "Han er min læremester og et stort idol. Derfor læser jeg altid alt

Jeg overså vist valgmuligheden:

"Jeg ved ikke hvem han er."

Som også kan passe til dig. Men linket til FAQ'en er vistnok blevet
givet tidligere i tråden. Søg og du skal finde.

Fra : Holst

Dato : 25-09-05 14:36

Martin Jørgensen wrote:

> - "Han er min læremester og et stort idol. Derfor læser jeg altid alt
> hvad han skriver."
>
> Den lyder til at passe bedst på dig.

Næppe. Jeg læser så godt som aldrig hans indlæg.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 13:07

Martin Jørgensen wrote:

> Helt enig. Nu virker den (og vær ærlig, uden at snyde ved at stemme
> flere gange)!
>
> http://www.martinjoergensen.dk/28/

Nåhja, og hvis man er ærlig og man har stemt en gang og ens cookie er
forsvundet, så kan man vistnok se resultaterne ved ikke at stemme men
blot klikke på voting øverst i højre hjørne, tror jeg nok...

Så kan man ihvertfald ikke bruge den undskyldning at man blev nødt til
at stemme en ekstra gang mere, for at se resultaterne (håber jeg)...

Det skal blive morsomt at se resultatet, selvom det nok er med forbehold
for diverse usikkerheder

Fra : Max

Dato : 25-09-05 20:38

Hej

> Har du Bo Warming i dit killfilter?

Hvem er Bo Warming ?

Mvh Max

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-09-05 20:57

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

--
Gør et filmkup - aktuelle tilbud på spanske dvd'er
http://lakjer.dk/mikkel/spanske-film.shtml

Fra : Max

Dato : 25-09-05 21:03

Hej Mikkel

> http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Du må være ret ny her :)

Mvh Max

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 21:27

Max wrote:
> Hej

> Hvem er Bo Warming ?

Haha... Var det virkeligt seriøst ment? LOL...

Det er ham vi stemmer om. Husk at give din stemme, hvis du ikke ved hvem
han er...

Fra : LR

Dato : 25-09-05 20:50

> [...]
> interessante er, om man kan opstille en præcis beregningsmodel eller lave
> et program der kan regne på hvor mange der har.

4!

Mvh

Lasse

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-09-05 20:55

LR wrote:

> 4!
>
> Mvh
>
> Lasse

*LOL*!

Er der mon flere der vil fylde muligheder på?

Herligt at vi efter adskillige år er kommet dertil, hvor jeg kan grine
over Bo Warming-debatten *helt uden at være irriteret*.

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 21:29

> [...]
>
> Herligt at vi efter adskillige år er kommet dertil, hvor jeg kan grine
> over Bo Warming-debatten *helt uden at være irriteret*.

LOL... Ja, den burde måske egentligt også være på spørgeskemaet... Men
det ville jo kræve en ny undersøgelse og det tror jeg ikke vi gider...

Alternativt hvis nogen kunne komme med nogen kreative forslag til en ny
undersøgelse, så kunne vi da godt prøve det

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 25-09-05 18:46

LOL - I kan sku ikke mene det !!! Ryge i flint over en statistik til at
måle den lokale landbytosses udskejelser ? Helt ærligt , livet er
sku for kort til den slags. Og det skrev jeg mens jeg postede et
indlæg i rækken "en landsbytosses udskejelser" - hehe , human logic
for you :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-05 20:59

> Haha... Jeg kom lige til at tænke på noget sjovt jeg egentligt ikke
> har tænkt over før...

Små hjerner...

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-09-05 21:40

Jens Bruun wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
>
> Små hjerner...

Såså, rolig nu lille Jense-basse-putte-dengse-foto-bamsebjørn. Her
kommer et mellemresultat, nu du er så interesseret i at bidrage med så
mange virkeligt flotte og kloge/intelligente kommentarer som du ser ud
til at have øvet dig rigtigt længe og grundigt på (udfra 26 stemmer),
her til tråden:

Har du BW i dit killfilter?
Ja, jo mindre jeg ser til hans eksistens, jo bedre. : 30.8%

Nej, jeg læser bare sjældent hans indlæg. : 38.5%

Jeg læser nogengange hans indlæg. : 19.2%

Han er min læremester og et stort idol. Derfor læser jeg altid alt hvad
han skriver. : 7.7%

Jeg ved ikke hvem han er.: 3.8%

Jeg må sige, at jeg er imponeret over at ca.1/3 har ham i filteret...
Lad os se lidt pessimistisk på det og så sige 20-25%... Det overstiger
klart mine forventninger, men jeg tror da på tallene sådan nogenlunde

Det burde han tage til efterretning fremover, og det forklarer jo også
hans voldsomme brug af x-postning...

Fra : ThomasB

Dato : 26-09-05 16:29

> [...]
> os se lidt pessimistisk på det og så sige 20-25%... Det overstiger klart
> mine forventninger, men jeg tror da på tallene sådan nogenlunde

Blev du mobbet i skolen?

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-05 19:11

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Blev du mobbet i skolen?

Jeg tror ikke, nogen fandt det umagen værd at mobbe Martin Jørgensen, da han
gik i skole.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-09-05 19:39

ThomasB wrote:

> Blev du mobbet i skolen?

Hvad har det at gøre med undersøgelsen?

Fik du tæsk i skolen?

Fra : ThomasB

Dato : 28-09-05 08:40

> Hvad har det at gøre med undersøgelsen?

Din "undersøgelse" er blot en undskyldning for at få lov til at gøre nar af
BW.

Fik du det bedre?

> Fik du tæsk i skolen?

Nej.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-05 10:45

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Din "undersøgelse" er blot en undskyldning for at få lov til at gøre nar
> af BW.
>
> Fik du det bedre?

Hvis netbetjente nogensinde tænkte socialt, altså på at bedre debatten, så
ville de maile privat til den person, de har kritik af.
At gå efter mand i stf bold i ng er værste brug på netikette

Fut er dumt, men man kan privatmaile at man har lagt en trådstart på
dk.admin.netmisbrug, og se om nogen gider disse dødsyge grupper

Jeg tror et 1% af de der påstår at bruge killfilter, gør det.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-09-05 20:38

Bo Warming wrote:
-snip-

> Jeg tror et 1% af de der påstår at bruge killfilter, gør det.

Det skal du jo sige...

Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-05 01:19

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
> Bo Warming wrote:
> -snip-

> Det skal du jo sige...

Jeg er ret ligeglad med om 99% eller 20% ikke er parat til at følge mine
ræsonementer, og stikker hovedet i busken som mytens struds

(ved nogen om virkelige strudse gør noget, der kan begrunde den sjove myte?)

Jeg skriver hvad jeg mener er rigtigt og skal ikke vinde en
popularitetskonkurrence

"Selv om 50 millioner mennesker siger noget tåbeligt, er det
stadig tåbeligt. Anatole France

Fra : Niels L Ellegaard

Dato : 26-09-05 09:58

Det er lidt tid siden jeg har leget med det, men jeg lagde mærke til
at min ~/.gnus indeholder følgende linie

(setq gnus-score-decay-scale '0.02)

Jo mindre gnus-score-decay-scale du vælger, desto flere generationer
af BW-svar dræber du.

Jeg kan ikke finde ud af at sætte follow-up to i google groups, men
mon ikke det er bedre at fortsætte i dk.edb.unix eller med mail?

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 26-09-05 13:53

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> writes:

> Hvor mange har i i kill-filteret?

Jeg har alle i mit KILL filter, undtagen dig.

PS: *plonk*

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 26-09-05 13:55

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> writes:

> BW-FAQ'en har gnus besværgelsen til dette sidst jeg kiggede.

L f s p

er da ikke nogen besværgelse...

(Lower followups substring permanent)

Det er ikke utænkeligt at Bo Warming er grunden til at den funktion
eksisterer....

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 26-09-05 14:05

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> writes:

> L f s p
>
> er da ikke nogen besværgelse...

L S er også rar at have ved hånden. Efter at have læst sci.energy med
flere har jeg også fundet ud af hvor smart det er med
keyboard-makroer, som bare kan gemmes som en funktion.

Fx har jeg lagt L S k og L R k i min _emacs. Enkelte tråde i
dk.videnskab er kanditater til at ryge igennem en af dem.

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 26-09-05 14:09

> [...]

flere har jeg også fundet ud af hvor smart det er med
keyboard-makroer, som bare kan gemmes som en funktion.

Fx har jeg lagt [?L ?S return ?n] og [?L ?R return ?n] i min

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-09-05 23:26

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> writes:

> L f s p
>
> er da ikke nogen besværgelse...

Det er det da. Alternativet er at det lyder som en der forsøger at
sprinkle sin forrude indefra.

> (Lower followups substring permanent)

Et oplagt eksempel på en brugerflade man kun kan hitte ud af ved at
kigge i hjælpen.

> Det er ikke utænkeligt at Bo Warming er grunden til at den funktion
> eksisterer....

Har du da kodet den?

Det er iøvrigt mindre vigtigt. Jeg bruger den ikke selv men Makholm
lod til at have behovet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : kjaer

Dato : 26-09-05 21:02

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> Haha... Jeg kom lige til at tænke på noget sjovt jeg egentligt ikke har
> tænkt over før...

Da modemer begyndte at køre 24000K var der allerede nogen der droppede
killfilterne. Nu hvor det er dsl og bredbånd har jeg svært ved at finde en
begrundelse, andet en chikane.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-05 21:08

"kjaer" <nej@tak.put> skrev i en meddelelse

> Da modemer begyndte at køre 24000K var der allerede nogen der droppede
> killfilterne. Nu hvor det er dsl og bredbånd har jeg svært ved at finde en
> begrundelse, andet en chikane.

Nogen bruger det åbenlyst til at få lidt opmærksomhed, så det tjener
tilsyneladende stadig et formål. Vi andre kan så sidde og undre os på
sidelinien.

Martin Jørgensen stod tydeligvis ikke forrest, da der blev uddelt hjerner,
så han er lovlig undskyldt. Det er resten af brøleaberne i denne tråd, der
normalt formår at holde et vist niveau, ikke.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 26-09-05 21:14

> [...]
> >
> Da modemer begyndte at køre 24000K var der allerede nogen der droppede
> killfilterne. Nu hvor det er dsl og bredbånd har jeg svært ved at finde en

Der er vel både hensyn til den transmissionstid ens computer og forbindelse
skal bruge og og så den læsetid man selv bruger. Selv den hurtigste
forbindelse kan ikke ændre noget som helst på spild læsetid - 24000 K, dsl,
bredbånd eller hvad fremtiden bringer.

Filtret er jo osse analogt med email-filter. Det er ganske givet ikke pga.
problemer med at hente de mængder data ned som spam email udgør - det
handler simpelthen om at nogle mennesker ikke gider se på dem endsige spilde
deres tid på at læse dem eller have dem til at ligge i deres indbakke.
Ligeledes, hvis nogen filtrerer BW eller en anden er det vel fordi de ikke
gider læse hans indlæg, eller selv slette indlæg manuelt. At tro de gør det
af hensyn til deres opkoblingsforbindelse, datatrafiktid m.m. er vist lidt
misforstået om ikke søgt.

Jeg bruger ikke selv mit filter på usenet - men jeg kan da godt se andre
menneskers ønske og behov for at bruge det uden jeg skal kalde deres adfærd
for chikane.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-05 21:44

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg bruger ikke selv mit filter på usenet - men jeg kan da godt se andre
> menneskers ønske og behov for at bruge det uden jeg skal kalde deres

Folks filter eller onani eller pis vaner i enrum kan aldrig være chikane mod
nogen.

OT er ikke et stort problem, i de fleste af tilfældene, hvor folk bare har
lidt forskellig vinkel på fortolkning af fundatsen.

Eklatant OT, såsom at svare kun, at man har den og den i sit filter,
stempler personen selv og er chikane mod alle andre end
1. skribenten selv, hvis selvtillid boostes et par sekunder, a la at tisse i
bukserne for at holde varmen
2. personen der reklameres for, ved at hans indlæg udråbes som så
sværtmodsigelige og dybtgående og provokerende, at der _må_ svares og
_kun afsporende OT_ evnes.

Spørg en statistiker om de luftige skøn i denne tråd kan kaldes "statistik".
Han vil grine og kalde det _vildledt ønsketænkning_
Allerede da Kim Ludvigsen to gange i Politikens spalter kedede læsere med
opdigtet statistik, var dette til grin for alle med lidt sans for videnskab
og matematik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-05 21:44

kjaer skrev:

> Da modemer begyndte at køre 24000K var der allerede nogen der droppede
> killfilterne. Nu hvor det er dsl og bredbånd har jeg svært ved at finde en
> begrundelse, andet en chikane.

Jeg forstår ikke hvad du skriver, men jeg tror ikke det hører
hjemme i dk.videnskab da det drejer sig om netikette.

Mener du at det er chikane ikke at læse andres indlæg?

Xpostet til: dk.videnskab,dk.admin.netikette
Fut til: dk.admin.netikette
Svar herpå sendes dertil hvis det ikke aktivt forhindres.
--
Bertel

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-05 21:46

> Jeg forstår ikke hvad du skriver, men jeg tror ikke det hører
> hjemme i dk.videnskab da det drejer sig om netikette.

Du har selv skrevet fem indlæg i denne tråd, hvoraf de fire på ingen måde
kan forsvares at være hjemhørende i nærværende gruppe. Hvorfor fut'er du
først nu?

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-05 21:49

> Du har selv skrevet fem indlæg i denne tråd, hvoraf de fire på ingen måde
> kan forsvares at være hjemhørende i nærværende gruppe.

Undskyld. Seks indlæg, hvoraf de fem er irrelevante for dk.videnskab.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-09-05 01:25

Jens Bruun wrote:

> Undskyld. Seks indlæg, hvoraf de fem er irrelevante for dk.videnskab.

Nu skriver Bertel og de fleste andre skribenter i denne tråd jo flere
indlæg der er relevante for gruppen end dig (også ift. andelen af
indlæg), så jeg tror lige du skulle tage og slappe lidt af.

Fra : kjaer

Dato : 26-09-05 23:52

> Jeg forstår ikke hvad du skriver, men jeg tror ikke det hører
> hjemme i dk.videnskab da det drejer sig om netikette.
>
> Mener du at det er chikane ikke at læse andres indlæg?

Du forstår ikke at killfilter var noget man brugte den gang modemer kørte
langsomt og minutprisen var høj. Hele tråden er da uden sammenhæng med
videnskab. Men nu har du jo lært hvordan man gør, så nu ser du vel ikke
flere af mine indlæg, dermed er det så slut med dine perfide bemærkninger.

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 27-09-05 11:21

kjaer wrote:
> Nu hvor det er dsl og bredbånd har jeg svært ved at finde en
> begrundelse, andet en chikane.

Hvis politiske partier kørte rundt hver weekend i flåde af
skodaer udstyret med megafoner og holdt politiske taler,
så ville du nok også købe hørebeskyttelse eller klage.

Hvis de nu kørte rundt i BMW'er i stedet for skodaer,
ville det så ændre noget?

Kernen er at vi har ytringsfrihed, men ikke tvang til at
høre på alt det nonsens der bliver råbt om.

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org

Fra : kjaer

Dato : 27-09-05 20:23

> [...]
> ville det så ændre noget?
>
> Kernen er at vi har ytringsfrihed, men ikke tvang til at
> høre på alt det nonsens der bliver råbt om.

Hvis du køber en avis,læser du så alle artikler eller nøjes du med det der
intersserer dig.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-05 20:36

"kjaer" <nej@tak.put> wrote in message

> "Carsten Svaneborg" <zqex@sted.i.tyskland.de> skrev i en meddelelse

> Hvis du køber en avis,læser du så alle artikler eller nøjes du med det der
> intersserer dig.

Netop. De der opfinder, at visse debatører OVERDØVER, er extremt stupide
/ytringsfrihedshadende=fascistoide.

Tekst kan ikke råbe.

Censur-fanatikerne er virkelig langt ude.

Gå efter bolden, ikke efter manden - alt andet er uintelligent.

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 28-09-05 12:27

kjaer wrote:
> Hvis du køber en avis, læser du så alle artikler eller
> nøjes du med det der intersserer dig.

Jeg læser ofte Herald International Tribune FORDI de fleste
artikler interesserer mig. Ellers ville jeg finde en anden avis.

Jeg får dog også en masse reklame post som jeg møjsommeligt må
slæbe ned i kontaineren. Hvis reklameuddelerene blot ville
afleverer deres spam direkte i kontaineren. Så ville jeg spare tid.

Killfilteret har samme funktion, jeg ser ikke BW tråde og
derfor sparer jeg tid med hans affald.

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-05 13:55

Carsten Svaneborg skrev:

> Jeg får dog også en masse reklame post som jeg møjsommeligt må
> slæbe ned i kontaineren. Hvis reklameuddelerene blot ville
> afleverer deres spam direkte i kontaineren. Så ville jeg spare tid.

Få et notat ved din folkeregisterregistrering og et nej
tak.-skilt hos Post Danmark, så bliver du stort set reklamefri.
Der går halve år mellem at jeg får reklamer (uadresseret reklame
er lovlig) i min postkasse.

--
Bertel

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 28-09-05 17:33

Bertel Lund Hansen wrote:
> Få et notat ved din folkeregisterregistrering og et nej tak.-skilt

Tak. Men jeg findes ikke i folkeregisteret for tiden, og jeg har
været for doven til at finde ud af hvad man skal gøre i Dresden/Tyskland.

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 30-09-05 08:46

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> writes:

> Et oplagt eksempel på en brugerflade man kun kan hitte ud af ved at
> kigge i hjælpen.

Tjah, det er de færreste tastaturbindinger som ikke kræver hjælp. I
dette tilfælde står hjælpen til hvert trin i minibufferen.

> Har du da kodet den?

Det tror jeg. Men det er mange år siden, så jeg er ikke helt sikker,
heller ikke på hvem der var motivationen. Det kan også sagtens have
været mig selv. Jeg bruger i hvert fald varianten I f s p til
fremhæve undertråde til mine indlæg.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 19-12-05 08:42

Martin Jørgensen wrote:

> Hvor mange % af dk.videnskab-gruppen har Bo Warming i filteret?

Det kan jeg ikke svare på, men jeg har ham i mit. Derudover nogle af de der
ID troende, som blev for meget.

Generelt er jeg blevet flittigere til "kill'e" folk, men de bliver som regel
sat til at løbe ud efter en måned. BW dog en undtagelse.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Each generation has the right to determine its own culture. Culture isn't
just symphony orchestras, movies about dead British royalty and hard-bound
books. For some, culture is now also gaming, websites, chat and messaging
systems, TV shows, music and movies.
- Jon Katz, Slashdot, on youth culture.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-12-05 10:06

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> wrote in message

> [...]
> som regel
> sat til at løbe ud efter en måned. BW dog en undtagelse.

Hvis jeg tjente penge, hver gang folk læste et af mine indlæg, så
ville Dydensborgs indlæg være "reklame så effektiv, at den ikke kan
købes for penge"

Fra : fribytteren

Dato : 19-12-05 17:02

Hej Bo,

mon ikke denne tråd viser klart, hvor meget folk egentlig holder af
dig.

Enten holder de af mennesket BW, fordi de har det godt i selskab med
dig eller også holder de af mennesket BW, fordi de nu har så stor en
mulighed for at vise sin foragt for dine meninger.

De der virkelig ikke bryder sig om dig, de ville end ikke have givet
sig til kende i denne tråd, fordi de derved ville komme til at
beskæftige sig med dig og det vil den slags mennesker ikke. Ja, de vil
end ikke ænse denne tråd et blik, udover det første og dermed
tilligemed det sidste.

Det er ikke så tit jeg læser dine indlæg, men engang imellem læser
jeg dog nogle stykker. Nogle gange synes jeg de er helt hen i vejret og
klikker videre til andres indlæg. Andre gange synes jeg de lyder
interessante og engang imellem helt fornuftige. Og sjovt nok er mange
forargede over de mest fornuftige indlæg fra din side, fordi en del af
dine fornuftige indlæg trækker folk ned i skidtet, fordi det tit og
ofte er der hvor man får sit immunforsvar bygget op. Men folk vil ikke
grisses til og det er kun ris til deres egen røv, fordi de derved
netop ikke får bygget deres immunforsvar op på en god og fornuftig
måde. De hjemlige omgivelser kan gå hen og blive for sterile, så det
bliver farligt at komme derud, hvor livet leves.

Glædelig Jul

og et Godt Nytår - I andre også selvfølgelig.

Høres ved i det nye år, hej så længe.

Med de venligste hilsner

Lars Kristensen