SMS'er til udlandet
Fra : alenroki@gmail.com

Dato : 23-09-05 23:41

Nu har Telia også sat deres pris på sms'er til udlandet til 2,50 kr.
Hermed har det virkelig gjort livet surt for os folk, der sender mange
sms'er til familien/kæresten/vennerne i udlandet.

Der er ikke rigtig mange muligheder for at skifte over til et nyt
selskab, da allesammen har den samme pris på sms til udlandet. Men jeg
har sendt et forslag ind til de fleste selskaber, hvor jeg har skrevet,
om marketingsmulighederne på det område.

En idé kunne være, hvis der var nogle selskaber, der kom med et
abonnement, hvor man betalte et fast beløb (eks. 200-300kr) for at
sende gratis beskeder til udlandet. Jeg tror faktisk, at der vil være
et marketingspotentiale der.

Er der andre, der har nogle forslag til, hvad man kan gøre, hvis man
vil sende sms'er til udlandet og ikke betale en monster pris per
besked, som det er tilfældet pt.?

Fra : Fischer

Dato : 24-09-05 05:47

> Nu har Telia også sat deres pris på sms'er til udlandet til 2,50 kr.
> Hermed har det virkelig gjort livet surt for os folk, der sender mange
> sms'er til familien/kæresten/vennerne i udlandet.

Telia tager nu det samme som stort set alle andre.
Jeg er ikke Telia-fan, men kan ikke se hvorfor de skal beskyldes for at
forfølge jer, bare fordi de følger markedsprisen.

SMS til udlandet koster jo selskabet ekstra, så hvis trafikken kun er
udgående, er det jo reelt nok at de tager ekstra for dette.
Hvis trafikken går tilbage igen, kommer der selvfølgelig også penge retur,
men de ryger nok i netværks-ejerens kasse. Alle service-providerne som lejer
sig ind på et af de tre GSM net, får så vidt jeg ved ikke noget ud af dette.

> Der er ikke rigtig mange muligheder for at skifte over til et nyt
> selskab, da allesammen har den samme pris på sms til udlandet.

Tele2mobil er stadig billige med SMS til udlandet .... så længe det varer.

> Er der andre, der har nogle forslag til, hvad man kan gøre,
> hvis man vil sende sms'er til udlandet og ikke betale en monster
> pris per besked, som det er tilfældet pt.?

Så må du jo bare skifte til en kommunikationsform der er ligeglad med
landegrænser - f.eks. E-mail.
Mange mobiltelefoner har jo efterhånde indbygget GPRS og E-mail klient, så
det kan jo sagtens gøres fra mobiltelefonen.

*Fischer

Fra : BG

Dato : 24-09-05 19:28

On 23 Sep 2005 15:40:34 -0700, alenroki@gmail.com wrote:
> [...]
>
>Er der andre, der har nogle forslag til, hvad man kan gøre, hvis man
>vil sende sms'er til udlandet og ikke betale en monster pris per

Hvis du har et mobilos med Java så er der en mulghed at registrere sig
www.smsBug.com o lade ned et java program og sende SMSer over gprs.
Det koster 3 euro cent/sms (omtrent 25 öre) til de fleste lande.
Selvfölgelig må du også betale afgift for gprs brug.

Der er også et svensk tjenste www.messito.se med samme idé, priset er
50 svenske öre/sms

De er meget gode, jeg bruger mest messito.se

Börje, fra Sverige (undskyld for sprogfejle)

--
====================================== phone pages
http://borgus.net ---- http://osbymikro.tk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-09-05 07:29

"BG" <borje@gmx.net> skrev i

> [...]
> Det koster 3 euro cent/sms (omtrent 25 öre) til de fleste lande.
> Selvfölgelig må du også betale afgift for gprs brug.

Kan man sætte det op, så ens danske nummer står som afsendernummer?

-cb

Fra : BG

Dato : 26-09-05 06:58

Ja, på Messito og smsBug.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-09-05 08:33

"BG" <borje@gmx.net> skrev i

> [...]
> Det koster 3 euro cent/sms (omtrent 25 öre) til de fleste lande.
> Selvfölgelig må du også betale afgift for gprs brug.

Ovenstående har jeg fået til at virke på min SE T630. Det er dog et
problem at sætte penge ind på kontoen fra T630, da den kun tillader
indtastning af 9 cifre som kortnummer, der jo består af 16 cifre. Man
får dog 10 styk gratis sms ved tilmeldingen.

Nu er jeg spændt på om jeg også kan få programmet til at virke på min
Motorola A925.

> Der er også et svensk tjenste www.messito.se med samme idé, priset er
> 50 svenske öre/sms

Den ser ud til at være vanskelig at indsætte penge på for os danskere
uden en svensk bankkonto, så den har jeg droppet.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-09-05 11:27

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i
> [...]

> indtastning af 9 cifre som kortnummer, der jo består af 16 cifre. Man
> får dog 10 styk gratis sms ved tilmeldingen.

Da jeg så prøvede at indsætte et beløb via websiden, blev jeg stoppet af
at firmaet i rullemenuen kun accepterer Visa-kort der udløber i senest
2010, mens mit først udløber i 2012.

Det tyder på at smsBug er et (lorte)firma man bør holde sig fra. Mage
til inkompetente narhoveder skal man lede længe efter.

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 25-09-05 12:04

Hej Claus.

Claus E Beyer wrote:
> [...]
>
> Det tyder på at smsBug er et (lorte)firma man bør holde sig fra. Mage
> til inkompetente narhoveder skal man lede længe efter.

Danmark er det eneste land jeg kender til hvor der kan fås kreditkort med en
udløbsdato mere end fire år i fremtiden.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de

Fra : Karsten Krambs

Dato : 26-09-05 11:41

On Sun, 25 Sep 2005 12:27:15 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det tyder på at smsBug er et (lorte)firma man bør holde sig fra. Mage
>til inkompetente narhoveder skal man lede længe efter.

Det ser jeg ofte på udenlandske Visa Sites, en mail til deres
webmaster afhjælper problemet meget hurtigt, da de sjældent selv
validere kortnummer. Jeg har 2 gange været ude for det på store tyske
sites, men jeg vil dog ikke gå så langt som at kalde dem
"inkompentente narhoveder"

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : BG

Dato : 26-09-05 07:02

On Sun, 25 Sep 2005 09:33:17 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:
> [...]
>indtastning af 9 cifre som kortnummer, der jo består af 16 cifre. Man
>får dog 10 styk gratis sms ved tilmeldingen.

Jeg betaler med Visa-kort på hjemsiden.

> [...]
>
>Den ser ud til at være vanskelig at indsætte penge på for os danskere
>uden en svensk bankkonto, så den har jeg droppet.

Du kan godt betale med Paypal. Hvis du ikke har Paypal er det meget
simpelt at registrere et Visa-kort på deres hjemside.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-09-05 09:42

"BG" <borje@gmx.net> skrev i news:43388e4c.736015@news.individual.net...

> Jeg betaler med Visa-kort på hjemsiden.

Det kunne jeg så heller ikke. Firmaet tillader kun Visa-kort med udløb
senest i 2010, mens mit udløber i 2012.

-cb

Fra : BG

Dato : 26-09-05 12:34

On Mon, 26 Sep 2005 10:42:05 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:
>"BG" <borje@gmx.net> skrev i news:43388e4c.736015@news.individual.net...

>Det kunne jeg så heller ikke. Firmaet tillader kun Visa-kort med udløb
>senest i 2010, mens mit udløber i 2012.

Send en mail og de afhjælper problemet hurtigt.