menu skal gå igen
Fra : Kim Riber

Dato : 23-09-05 23:34

Hej Gruppe

hvordan får jeg en menustruktur, til at gå igen i en celle på andre
sider i mit hjemmeside hiraki.

Her en ide om at skulle lave en side med menu'en, som så på en eller
anden måde skal hentes i cellen, men hvordan??

Håber nogen vil/kan hjælpe.

Kim Riber

Fra : Øystein Svensen

Dato : 24-09-05 10:34

Kim Riber wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> Her en ide om at skulle lave en side med menu'en, som så på en eller
> anden måde skal hentes i cellen, men hvordan??

Lag en egen side som du kalder menu.htm og så henter du bare inn den
siden der du ønsker den

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Riber

Dato : 24-09-05 13:39

Øystein Svensen wrote:

> Lag en egen side som du kalder menu.htm og så henter du bare inn den
> siden der du ønsker den

Hej Øystein

Gider du forklarer hvordan præcist man gør.

Kim Riber

Fra : Øystein Svensen

Dato : 25-09-05 11:44

Kim Riber wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Hej Øystein
>
> Gider du forklarer hvordan præcist man gør.
>
> Kim Riber

Hei Kim,

Sett cursor i cellen du ønsker at menyen skal vises og sett inn følgende
HTML kode (du må selvsagt først lave din menu.htm side);

<!--webbot bot="Include" U-Include="menu.htm" TAG="BODY" -->

Adressen til din menu.htm må selvsagt være korrekt eksempelvis
U-Include="../includes/menu.htm" eller U-Include="/includes/menu.htm"

Jeg benytter tilsvarende her: http://www.falck.no/privat og om du skriver
http://www.falck.no/privat/menu.htm ser du at dette er en egen side

Håper det var svaret du trenger, du finner ellers min e-post på bunnen av
siden hvis du ønsker

mvh Øystein