hvilken ram til en DELL stationær
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-09-05 16:39

Heysan

Jeg ville gerne udvide med ca en gb ekstra i en dell dimension 5100 (se
http://shor.ter.dk/370756842)

Men bliver ikke lige klog nok til at gætte hvilken type ram jeg skal købe,
kan nogen fluxe et link til fx edbpriser.dk så ville jeg takke..

Vh
flemming

Fra : Fjollefrans

Dato : 23-09-05 19:15

> [...]
>
> Men bliver ikke lige klog nok til at gætte hvilken type ram jeg skal købe,
> kan nogen fluxe et link til fx edbpriser.dk så ville jeg takke..

http://www.kingston.com/ kan du vælge din computer og så få at vide
hvilket RAM Kingston laver der passer, ud fra det kan du så enten finde
præcis det samme Kingston RAM på EDBPriser.dk eller du kan finde ud af
hvilken type det er, og så købe noget tilsvarende.

Alternativt kan du downloade Everest Home Edition (Google ved hvor man kan
hente det), det kan fortælle dig præcist hvilken producent der har lavet det
RAM der sidder i nu

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-09-05 19:20

Flemming Lynggaard wrote:
> [...]
>
> Men bliver ikke lige klog nok til at gætte hvilken type ram
> jeg skal købe, kan nogen fluxe et link til fx edbpriser.dk så

- Jeg er dog ikke klar over om Dell bruger specielle RAM, som
mange Compaq gør, det må andre svare på.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-09-05 21:14

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> - Jeg er dog ikke klar over om Dell bruger specielle RAM, som mange Compaq
> gør, det må andre svare på.

Jeg kan se det jeg har nu er 2x512 dual channel ram, så går ovennævnte vel
ikke?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-09-05 21:31

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message

Everest siger to gange

Beskrivelse Værdi
DIMM1: Samsung M3 78T6553CZ0-CCC 512 MB DDR2-400 DDR2 SDRAM (5.0-3-3-8 @
200 MHz) (4.0-3-3-8 @ 200 MHz) (3.0-3-3-8 @ 200 MHz)

Fra : Henning

Dato : 24-09-05 08:12

On Fri, 23 Sep 2005 22:14:26 +0200, "Flemming Lynggaard"
<flemmingl@gmail.com> wrote:

>"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

Korrektion - har gjort i nogle gamle maskiner - utroligt som skrøner
hænger ved.

>Jeg kan se det jeg har nu er 2x512 dual channel ram, så går ovennævnte vel
>ikke?

Der er 4 sokler i maskinen.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-09-05 19:32

Flemming Lynggaard wrote:

> Jeg kan se det jeg har nu er 2x512 dual channel ram, så går
> ovennævnte vel ikke?

Hvis du stadig vil køre Dual Channel, så nej. Personligt ville
jeg købe 2x512MB:
eller

Mvh.
Mikael Nørrelund