Apropos ordbog i N6230 :-)
Fra : -=JF=- arb

Dato : 23-09-05 13:44

Nu har der været så meget snak om hvor dårlig ordbogen er i 6320i, men denne
'fejl' kommer vist i alle Nokia mobiler...

En venindes mor på 65-70 år, ville sende en besked til sin datter. Hun
skrev: jeg går til sengs.

Prøv at skrive det i din Nokia, så forstår du at datteren svarede HVAD!!!!

Mvh John

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-09-05 14:01

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrev: jeg går til sengs.
>
> Prøv at skrive det i din Nokia, så forstår du at datteren svarede HVAD!!!!

På 6230i virker det som det skal - men jeg kan godt se på min
gamle 6230'er at den er lidt mere fræk i det

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : mullerman

Dato : 23-09-05 15:30

> På 6230i virker det som det skal - men jeg kan godt se på min
> gamle 6230'er at den er lidt mere fræk i det

kan os der ikke har nokia, blive indviet i det frække?

Fra : mullerman

Dato : 23-09-05 15:31

> På 6230i virker det som det skal - men jeg kan godt se på min
> gamle 6230'er at den er lidt mere fræk i det

hehe, kan godt se det, SE gør det også.... sengs bliver vist til penxx... ;)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-09-05 14:56

> hehe, kan godt se det, SE gør det også.... sengs bliver vist til
> penxx... ;)

Der står altså ikke noget om i fundatsen at man ikke må skrive 'penis'
herinde, så du behøver ikke skjule det.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-09-05 14:27

> På 6230i virker det som det skal - men jeg kan godt se på min
> gamle 6230'er at den er lidt mere fræk i det

Ja, min SE S700i kender heller ikke ordet 'sengs', men min generelle
erfaring er også at dens ordbog heller ikke er specielt god.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Repzak

Dato : 23-09-05 21:16

> En venindes mor på 65-70 år, ville sende en besked til sin datter. Hun
> skrev: jeg går til sengs.

Hej

Står "sengs" i en alm ordbog ?

jeg prøvede lige min DK-UK (tykke gyldendals) men nej... nogle der har set
det i en retstavnings ordbog ?

Kasper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-09-05 21:17

> Står "sengs" i en alm ordbog ?
> jeg prøvede lige min DK-UK (tykke gyldendals) men nej... nogle der
> har set det i en retstavnings ordbog ?

http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=0&S.y=0&M=1&P=seng
under 'seng'

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Max

Dato : 23-09-05 21:42

Hej Casper

> Står "sengs" i en alm ordbog ?

I min grønne retskrivningsordbog fra 1987 står der
"til sengs".

Mvh Max (der i øvrigt syntes at ordbøger og telefoner
ikke rigtig hænger sammen.)

Fra : Søren Nielsen

Dato : 24-09-05 02:42

Repzak wrote:

> Hej
>
> Står "sengs" i en alm ordbog ?

Aner det ikke, men det er et af de første ord en Nokia 6230i foreslår.

Søren