Mavedrejning
Fra : Søren LH

Dato : 23-09-05 03:54

Hej,

Jeg har fået at vide at det er bedst at fodre to gange om dagen frem for én,
for at forebygge mavedrejning. Er der nogen der kan bekræfte dette? Dem som
har haft oplevelser med mavedrejning - har det været i forbindelse med et
stort måltid?

Mvh
Søren

Fra : dorthe jensen

Dato : 23-09-05 05:40

hej søren vores hund får foder tre gange om dagen og bliver holdt i ro
bagefter, så i vores tilfælde er det ikke det der har udløst mavedrejningen.
venlig hilsen dorthe

Fra : fam. Ager

Dato : 23-09-05 06:32

> [...]
> Dem som har haft oplevelser med mavedrejning - har det været i forbindelse

jeg har også altid troet at flere gange dagligt skulle forhindre
mavedrejning, men efter at have hørt om flere tilfælde, hvor det alligevel
er sket, ja så er jeg da også i tvivl. men der er racer der er noget mere
tilbøjelige til mavedrejning end andre. specielt GD.
men jeg vil stadig mene, at det er en god ide, at gøre det, og at hunden
lige får ro til at slå mave bagefter.
jeg tror også at det kan have noget med stressneveuet at gøre, en hund der
er stresset, fordøjer ikke foderet på samme måde som en med ro i sindet,
kaster ofte op imellem måltiderne, tynd mave, i det hele taget dårlig
fordøjelse og dårlig optagelse af foderet, det må også kunne øge risikoen
for mavedrejning?!, jeg ved det ikke, men det er en teori.

mvh. marie

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 23-09-05 13:40

Tyson havde sovet hele dagen og ikke spist den dag han fik sin mavevending.
Men flere måltider er bedst når man har hunde som får store mængder foder.
Så 2 til 3 gange dagligt ville være fornuftigt at fodre.
Jeg har altid fået at vide 1 times ro før fodring og 2 times ro efter
fodring..
Lad dem heller ikke drikke store mængder vand af gangen.

Janni