Wake On LAN ?
Fra : johndoe4520

Dato : 23-09-05 00:14

Nogen fif til hvordan jeg får forwardet en WOL pakke gennem en router
som IKKE supporterer WOL ?
Måske noget forwarding af port 7 kombineret med andre finurligheder.

Eller hvordan kan jeg ellers remoteboote PC-ere som sidder på en
router (Linksys VRW54G) som jeg har remoteaccess til ?
F.eks måske noget med at logge ind og pinge en lokal PC fra routeren.
Alle forslag imødeses

Der er lavet tredieparts firmware til Linksys, og der er listet mange
fede features, bl.a. WOL, men kan sådanne "Open Source" firmware
anbefales ?

Har også luret på en WOL mulighed med at sætte et gammelt 56K analog
modem på PC-en, og så sætte BIOS til WOL på COM porten hvor modemet
er sat til. Men nu starter Pc-en jo når alle ringer til
telefonnummeret. Findes der måske et VoiceResponse system med pw til
at få gang i en slukket pc på nordpolen

Fra : Søren G

Dato : 23-09-05 08:31

"johndoe4520" <johndoe4520.1.postservice@spamgourmet.com> wrote in message
>Nogen fif til hvordan jeg får forwardet en WOL pakke gennem en router
>som IKKE supporterer WOL ?
>Måske noget forwarding af port 7 kombineret med andre finurligheder.

Du skal forwarde port 7 til broadcast adressen på netværket (hvis dit ip
sgement f.eks er 192.168.1.x er broadcast adressen 192.168.1.255). Det
virker jo ikke at forwarde port 7 til f.eks 192.168.1.2 da der jo ikke er
nogle tændte computere og derfor ikke nogen til at svare på dit WOL kald.
Det kræver så at firmwaren i routeren understøtter denne feature, og det gør
den så ikke i den linksys du nævner. Løsningen kan være alternativt firmware
som du også selv nævner længere nede.

>Eller hvordan kan jeg ellers remoteboote PC-ere som sidder på en
>router (Linksys VRW54G) som jeg har remoteaccess til ?
>F.eks måske noget med at logge ind og pinge en lokal PC fra routeren.

Igen. Hvordan vil du pinge en maskine der ikke er tændt og derfor ikke har
fået tildelt en IP adresse ?

>Der er lavet tredieparts firmware til Linksys, og der er listet mange
>fede features, bl.a. WOL, men kan sådanne "Open Source" firmware
>anbefales ?

De er bestemt en mulighed.

> [...]
e>r sat til. Men nu starter Pc-en jo når alle ringer til
>telefonnummeret. Findes der måske et VoiceResponse system med pw til

Vist ikke med en overskuelig økonomi. *S

--
Søren

Fra : John Andersen

Dato : 24-09-05 23:50

Hej Søren
Tak for dit svar
Ja tricket går jo ud på at få sendt WOL pakken til MAC adressen på
PC-en som skal startes. Netkortet lytter jo altid efter WOL pakker,
medmindre strømmen er helt slukket.

Denne router skal tilsyneladende have tilføjet et startup script for
at have permanent ARP entry for LAN'et ifølge:
http://www.dslreports.com/forum/remark,13287946

Men jeg kan ikke finde noget sted i menuerne hvor man kan tilføje
scripts. Måske det slet ikke er en mulighed med den originale firmware

Synes at Linksys er noget bras og at deres support er det mest
hjernedøde jeg har oplevet. Mange direkte forkerte svar, og når jeg
så svarer tilbage og fortæller at det er fuldkommen forkert, så
svares der bare at de skal jo nå at svare en masse, og at jeg iøvrigt
havde ret, men de beklager at jeg blev fejlinformeret. De har iøvrigt
sagt at WOL slet ikke supporteres, men det behøjer ikke at være
rigtigt

Ved du om man kan lave nogle WOL tricks via VPN kanalen ?

Med venlig hilsen og på forhånd tak

Fra : Søren G

Dato : 27-09-05 09:45

"John Andersen" <johndoe4520.1.postservice@spamgourmet.com> wrote in message
> Ved du om man kan lave nogle WOL tricks via VPN kanalen ?

Det burde teoretisk være muligt at sende din magic packet over VPN tunnel
til din router til broadcast adressen på VPN netværket. Men jeg har aldrig
prøvet det i praksis.

--
Søren

Fra : Svend

Dato : 28-09-05 05:51

Søren G wrote:

> Det burde teoretisk være muligt at sende din magic packet over VPN tunnel
> til din router til broadcast adressen på VPN netværket. Men jeg har aldrig
> prøvet det i praksis.

Jeg har gjort det med poweroff.exe, det virker fint over vpn.

--
Svend