Køb af medicin i andre lande?
Fra : peet_dk

Dato : 22-09-05 22:09

Findes der steder hvor man bl.a. kan købe
Pinex Comp i udlandet (EU) så man kan få det billigere end i danmark? Kender
det der eu-apotek, men det ser ikke ud til de har dem?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-09-05 10:44

"peet_dk" <peetdk@rrk.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der steder hvor man bl.a. kan købe
> Pinex Comp i udlandet (EU) så man kan få det billigere end i danmark?
Kender
> det der eu-apotek, men det ser ikke ud til de har dem?

Der skal du nok træde lidt varsomt, for jeg mener faktisk ikke, at det er
lovligt du selv køber det hjem, det skal vist foregå gennem en læge. Om der
så er andet en den ene læge, som praktiserer dette, ved jeg ikke ( Han bor
vist i Hjørring ).

M.V.H.....Benny..

Fra : myggen

Dato : 23-09-05 14:41

> [...]
> Pinex Comp i udlandet (EU) så man kan få det billigere end i danmark?
> Kender det der eu-apotek, men det ser ikke ud til de har dem?

Som benny skriver skal du nok passe på, da det for mig er lidt usikkert
hvordan reglerne helt præcist er.
Derudover kan der altså være forskel på det medicin man kan få i Danmark
sammenlignet med udlandet hvilket vil sige du ikke nødvendigvis kan finde et
præperat der er på det danske marked, i et andet land.

Så du bør kontakte din læge inden du kaster dig ud i noget...

Desuden findes der forskellige smertestillende på det danske marked, så hvis
du synes Pinex er for dyrt (jeg har arbejdet på et apotek og kan se på
www.apoteket.dk at prisen de står til nu, er noget i omegnen af hvad der er
almindeligt) kan det være du bare skal have et andet mærke...

Fra : Viggo

Dato : 26-09-05 15:51

> [...]
> Pinex Comp i udlandet (EU) så man kan få det billigere end i danmark?
> Kender det der eu-apotek, men det ser ikke ud til de har dem?

Altstadt Apotheke i Flensborg sender gerne. Det bliver sendt fra Tønder og
betalingen sker til en dansk bank.
Dit produkt kender jeg ikke, men har mest købt Homøopatisk medicin samt en
masse Weleda-produkter.
De har ikke email, men vi bestiller pr. fax på 0049-461 180711.

--

Vh
Viggo