indsætte værdi i textfield
Fra : Trine Schunck

Dato : 22-09-05 20:54

Når jeg vælger én værdi i en rullemenu (list/menu) skal der
indsættes en tilhørende værdi i et textfield

Det lyder nemt, men hvordan?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Hansen

Dato : 22-09-05 21:26

Hej Trine

Trine Schunck wrote:
> Når jeg vælger én værdi i en rullemenu (list/menu) skal der
> indsættes en tilhørende værdi i et textfield
>
> Det lyder nemt, men hvordan?

Her er lige et utestet eksempel:

<form name="formname">
<select
onChange="document.forms['formname'].elements['textelement'].value =
this.options[this.selectedIndex].value">
<option value="tada1">tada1</option>
<option value="tada2">tada2</option>
<option value="tada3">tada3</option>
</select>
<input type="text" name="textelement">
</form>

Mvh Christian

Fra : Trine Schunck

Dato : 22-09-05 21:36

Hej Christian.

Jeg ændrer lidt på det, så når jeg vælger tada1 så vælger den 100 kr i
textfield. Det virker.
HVOR er det lige præsic jeg skriver readonly, hvis der ikke må kunne
skrives i textfiedet?

TMS

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 23-09-05 08:35

> HVOR er det lige præsic jeg skriver readonly, hvis der ikke må kunne
> skrives i textfiedet?

Lige for at 'blande' mig lidt

Prøv at sætte input-tag'en til disabled og se om det kan 'du' til det du
skal bruge.

Mvh
Claus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-09-05 09:24

Claus Rasmussen skrev:

> Prøv at sætte input-tag'en til disabled og se om det kan 'du'
> til det du skal bruge.

Disabled og readonly er to forskellige ting. Værdien fra et input-
element der er markeret disabled, bliver ikke submittet til
formhandleren - man kan altså ikke aflæse værdien når formen
behandles. Et readonly-felt bliver derimod submittet normalt, man
har bare ikke adgang til at skrive i feltet.

De to egenskaber angives således:

html:
<input type="text" name="foo" value="bar" readonly>
<input type="text" name="foo" value="bar" disabled>

xhtml:
<input type="text" name="foo" value="bar" readonly="readonly" />
<input type="text" name="foo" value="bar" disabled="disabled" />
--
Jens Gyldenkærne Clausen