history og refresh
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 22-09-05 20:38

Jeg er ved at lave et site hvor der er et forum. For at kunne lave indlæg
til dette forum må man være logget ind. No problems so far. Når man så er
logget ind, kommen man til en velkomstside hvor jeg har lavet link med en
history.back.

Problemet er nu at hvis man trykker på dette link, så kommer man godt nok
tilbage til den ønskede side, men den bliver ikke opdateret med de
muligheder der er tilgængelige efter login. Først når man trykker F5 kommer
de ny funktioner med.

Kan man gøre noget for at siden bliver opdateret når man kommer tilbage til
den?

Med venlig hilsen
Kasper Katzmann

Fra : Christian Kragh

Dato : 22-09-05 23:12

> [...]
> kommer de ny funktioner med.
>
> Kan man gøre noget for at siden bliver opdateret når man kommer tilbage

Hvis du har adgang til serverside scripting kan du sætte disse variabler som
headder.

Response.Buffer = true
Response.CacheControl = "no-cache"
Response.Expires = -1

På denne måde Cache lagres siderne ikke, hverken i browseren eller på
gateways.

En anden ting du kan overveje er at bruge serversite metoden til at aflæse
referance siden, men dette kan dog ødelægges af brugere af programmer så som
Norton Firewall.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 23-09-05 07:56

Christian Kragh wrote:
> Hvis du har adgang til serverside scripting kan du sætte disse
> variabler som headder.
>
> Response.Buffer = true
> Response.CacheControl = "no-cache"
> Response.Expires = -1

Perfekt, det virker. Tusind tak.

/Kasper K

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 23-09-05 08:11

Client side udgaven er at lægge en

location.reload() på onload

/Marten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-09-05 00:00

Marten Ølgaard wrote:
> Client side udgaven er at lægge en
>
> location.reload() på onload

Det vil da udløse en uendelig løkke. Det genererer en urimelig trafik, som
belaster serveren.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/