dankort betaling
Fra : Peter Nielsen

Dato : 22-09-05 19:50

Hej folk
Vi sidder og roder med at få dankort betaling på vores side... vi har
gateway hos fuzion.dk og vi er ved at få en indløsningsaftale hos PBS.. Men
så faldt jeg over en af punkterne i kravene:

Inden kunden accepterer en betalingstransaktion i forbindelse med sit køb,
skal følgende

oplysninger som minimum fremgå af skærmbilledet:

angivelse af betalingsmidlet, f.eks. Dankort, eDankort,
Eurocard/MasterCard,Visa eller mPay

Så skal man jo have sådan en måde hvor kunden kan vælge hvilket kort man
har... og det har vi ikke og i følge eksempel koderne og pdf filen til
gatewayen findes der ikke en variabel til at sende korttype, men kun
kortnummer, kontrolnummer, beløb og udløbsdato... men så snakkede jeg med
pbs og de sagde at korttype faktisk er i kortnummeret defineret i de 4
første cifre...

Men mere kunne hverken pbs eller fuzion svare på... er der nogle af jer der
har en ide om hvad den skal bruges til?? Er det bare for at de kan vælge dem
så de også kan se at de vælger noget som de kan bruge... eller er det for at
man kan lave et javascript som dobbelttjekker at de første 4 cifre er
rigtige?

Hvis det sidste er tilfældet ved i så hvor man kan finde en liste eller
database over hvilke kort der har hvilket nummer?

Håber i kan hjælpe.. ved godt at det ikke er helt et ASP spørgsmål men det
er nu det jeg koder og vidste ik lige hvor jeg ellers skulle smide den

Mvh

Peter Nielsen