MMC kort til nokia 6230 - 2 forskellige ko~
Fra : GJ

Dato : 22-09-05 17:32

Hej

Jeg har lige købt mig en nokia 6230 og vil nu gerne have et større MMC
kort til den... men når jeg kigger på edbpriser.dk er der både noget
der hedder RS MMC og DV RS-MMC

Hvad skal man vælge... er det ligegyldigt passer begge til min mobil
eller?

Mvh Gitte

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 22-09-05 18:38

Du skal holde dig til MMC kort.

/F

Fra : GJ

Dato : 22-09-05 20:57

Der er to typer MMC kort som jeg skriver....

Der er ikke noget der kun hedder MMC på edbpriser.dk

Mvh Gitte

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-09-05 22:12

Den 22 sep 2005 skrev GJ i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Der er ikke noget der kun hedder MMC på edbpriser.dk

http://tinyurl.com/7wqf6

Lars Klintholm

Fra : Daniel Klemp

Dato : 22-09-05 22:11

Gitte skrev...

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 26-09-05 00:18

to 22 sep 2005 09:56:59p satte GJ sig på en taburet og skrev følgende på et
stykke vådt franskbrød:

> Der er ikke noget der kun hedder MMC på edbpriser.dk

Jo MMC er en forkortelse for Multimedia card

Steven

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-09-05 22:10

> [...]

> noget der hedder RS MMC og DV RS-MMC
>
> Hvad skal man vælge... er det ligegyldigt passer begge til min

MMC størrelsen passer til 6230. RS-MMC (Reduced size) er kun halvt så
store og skal have en adapter for at passe til 6230 :

http://www.flash-memory-store.com/128mb-sandisk-rs-mmc.html

Lars Klintholm

Fra : GJ

Dato : 01-10-05 11:12

>MMC størrelsen passer til 6230. RS-MMC (Reduced size) er kun halvt så
>store og skal have en adapter for at passe til 6230 :
>
>http://www.flash-memory-store.com/128mb-sandisk-rs-mmc.html

Mange tak for svaret ... jeg var næsten nået frem til dette ved at
søge på nettet, men så var jeg et smut i Merlin og høre hvad de vil
have for et 1 GB mmc kort... og Merlin manden pstod hårdnakket at det
SKULLE være et RS MMC kort og at de andre slet ikke blev solgt mere...
og så var forvirringen jo total igen for mig...

Mvh Gitte

Fra : Lars Klintholm

Dato : 01-10-05 11:32

Den 01 okt 2005 skrev GJ i dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> at det SKULLE være et RS MMC kort og at de andre slet ikke blev
> solgt mere... og så var forvirringen jo total igen for mig...

Din lille historie fortæller mest af alt noget om Merlin.

Lars Klintholm

Fra : JMo.

Dato : 03-10-05 17:54

Lars Klintholm wrote:

> Din lille historie fortæller mest af alt noget om Merlin.

Nu kan et RS-MMC kort + adaptor jo snildt bruges i stedet for et MMC-kort

Så mon ikke Merlin eller Merlins leverandør blot har valgt at skære lidt
ned på sortimentet.?

MMC, RS-MMC, RS-MMC-DV, MMC-Mobile, MMC+, MMC Micro - det begynder jo
hurtigt at gribe om sig! (Og med de tre sidstnævnte har man jo i praksis
til alle apparater..)

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-10-05 21:05

Den 03 okt 2005 skrev JMo. i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Nu kan et RS-MMC kort + adaptor jo snildt bruges i stedet for et
> MMC-kort

At "et RS-kort KAN bruges" er så ikke det samme som at sige, at det
"SKAL være et RS-kort"

> Så mon ikke Merlin eller Merlins leverandør blot har valgt at
> skære lidt ned på sortimentet.?

Sikkert, men at sige at "det slet ikke bliver solgt mere"....

Lars Klintholm

Fra : KH

Dato : 23-09-05 08:27

Jeg har haft samme problem tjek tråden fra den 12/9-05.

Dog var min en 6230i men jeg købte også en til min kollega som har 6230.
Virker fint i begge to.

Mvh

Klaus