Aldi Pc/tv tunerkort med MPEG4
Fra : Peter Bohn

Dato : 22-09-05 17:39

Hej!

Er der nogen som kender noget til dette tunerkort fra Aldi:
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_39/OFF03.HTM

Fabrikat?

Jeg blev også lidt nysgerrig over vendingen:
"Understøtter Scheduled recording til f.eks. timeroptagelse på slukket pc"
Skal det mon forståes som at det kan finde ud af at tænde PC'en og så starte
optagelsen - for det er jo egentlig ikke det der står.

Mvh Peter Bohn

Fra : Edmund

Dato : 22-09-05 20:30

Peter Bohn wrote:
> [...]
> slukket pc" Skal det mon forståes som at det kan finde ud af at tænde
> PC'en og så starte optagelsen - for det er jo egentlig ikke det der

Jeg synes det siger det samme.

Det med "Slukket pc" tror jeg ikke på, det må være fra dvale eller
standby pc´en "tændes" og starter optagelsen, sådan er det i hvert fald
med mit Hauppuage tv-kort.

--
Mvh Edmund

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-05 14:50

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev

> Det med "Slukket pc" tror jeg ikke på, det må være fra dvale eller
> standby pc´en "tændes" og starter optagelsen, sådan er det i hvert fald
> med mit Hauppuage tv-kort.

Det er fra slukket PC.

Næsten alle moderne computere har alligevel fem volt på kortene, når
maskinen er slukket. Den er således kun rigtigt slukket, når stikket er ude.

Claus

Fra : Edmund

Dato : 23-09-05 16:52

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> Næsten alle moderne computere har alligevel fem volt på kortene, når
> maskinen er slukket. Den er således kun rigtigt slukket, når stikket

Kan du fortælle lidt om hvordan sådan noget fungerer.

Man kan indstille bios til at starte på et bestemt tidspunkt, fra
slukket pc, men det er åbenbart ikke den indstilling mit hauppeaugekort
bruger når der startet fra dvale.

--
Mvh Edmund

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-09-05 12:32

Edmund wrote:

> Det med "Slukket pc" tror jeg ikke på, det må være fra dvale eller
> standby pc´en "tændes" og starter optagelsen, sådan er det i hvert fald
> med mit Hauppuage tv-kort.

Det fungerer på samme måde som WAKE ON LAN og hvad der ellers findes...
Det er en den af PCI 2.3 specifikationen at PCI kort skal kunne være i
standby og tænde PCen hvis det er nødvendigt. (personligt tænder jeg
selv min stationære PC via LAN ret ofte, hvis jeg ik er hjemme og skal
bruge noget som ligger på den...

Jeg vil gætte på at dette kort fungerer som en slags vækkeur, dvs. der
er et indbygget ur og så er der sat en alarm, af kortets software

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Ricko.

Dato : 23-09-05 07:23

"Peter Bohn" <peter.bohn@fjernbgg27.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal det mon forståes som at det kan finde ud af at tænde PC'en og så
> starte optagelsen - for det er jo egentlig ikke det der står.

Gå over og køb det, prøv det, er du ikke tilfreds , gå over og få dine penge
igen.Nemt og let.