Nyt mobilkøb - erfaringer ???
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 17:34

Hej alle.

Jeg har planer om at købe mig en ny mobiltelefon.

Valget står umiddelbart mellem en Samsung E730 og en Nokia 6230i.

Hvordan er jeres erfaringer med disse telefoner, og hvad skal jeg vælge ?

M.v.h.

Nielsen

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 22-09-05 18:01

> Hvordan er jeres erfaringer med disse telefoner, og hvad skal jeg vælge ?

Hvad er dine krav? Umiddelbart er begge telefoner gode, men Nokia 6230i
skulle efter sigende have en dårlig T9-ordbog, og Samsung kan fx ikke ringe
og vibrere samtidigt..

--
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Søren Nielsen

Dato : 22-09-05 19:48

Jeppe Vestergaard wrote:

> Hvad er dine krav? Umiddelbart er begge telefoner gode, men Nokia
> 6230i skulle efter sigende have en dårlig T9-ordbog, og Samsung kan
> fx ikke ringe og vibrere samtidigt..

Det med ordbogen i 6230i kan jeg skrive under på! Mage til makværk skal man
da lede efter længe. Men derudover er det absolut en rigtig dejlig telefon.

Søren

Fra : Thom@s

Dato : 22-09-05 20:32

> Det med ordbogen i 6230i kan jeg skrive under på! Mage til makværk skal
> man
> da lede efter længe. Men derudover er det absolut en rigtig dejlig
> telefon.

Vi har også 2 stk. 6230i og vi synes altså ikke at der er noget galt med
ordbogen.
Det er dejligt at visse ord som vi bruger meget ligger forest i forhold til
den gamle ordbog.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 22-09-05 21:03

Thom@s wrote:

> Vi har også 2 stk. 6230i og vi synes altså ikke at der er noget galt
> med ordbogen.
> Det er dejligt at visse ord som vi bruger meget ligger forest i
> forhold til den gamle ordbog.

Jeg kan slet ikke se noget system i hvordan ordene ligger. Et eksempel er,
da jeg første gang skulle skrive "engang". Da blev der foreslået "dogbog",
derefter "dogbøg" og så kendte den íkke flere ord. Er der nogen der ved hvad
de ord betyder?
Der er mange af den slags tilfælde, men det er lige det eneste jeg kan
huske.

Søren

Fra : Thom@s

Dato : 22-09-05 21:28

> [...]
> hvad
> de ord betyder?
> Der er mange af den slags tilfælde, men det er lige det eneste jeg kan

Ja det er rigtig nok....men det synes jeg ikke gør så meget, man kan jo bare
tilføje det rigtige ord hvis man kan stave til det.

Men jeg synes godt de kunne lave, så man kan rette i rækkefølgen på hvilke
ord der skal vises først!

Fra : Søren Nielsen

Dato : 22-09-05 21:42

Thom@s wrote:

> Ja det er rigtig nok....men det synes jeg ikke gør så meget, man kan
> jo bare tilføje det rigtige ord hvis man kan stave til det.

Ja, naturligvis - ellers var den jo nærmest totalt ubrugelig ;) Jeg forstår
bare ikke hvad ord som "dogbog" og "dogbøg" laver i en ordbog?!?

> Men jeg synes godt de kunne lave, så man kan rette i rækkefølgen på
> hvilke ord der skal vises først!

Ja, enig. Det kan SE vist?

Søren

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 22-09-05 22:04

> Ja, enig. Det kan SE vist?

Jeg mener faktisk at SE gør det automatisk udfra hvilke ord du bruger mest i
de forskellige rækkefølger den har indbygget..

Fra : mullerman

Dato : 23-09-05 15:29

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener faktisk at SE gør det automatisk udfra hvilke ord du bruger mest
> i de forskellige rækkefølger den har indbygget..

Jep, det er korrekt