Ændring af farver på rullebjælpen
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 22-09-05 15:33

Er der nogen der kan være behjælpelig med oplysning om hvordan
man ændrer farven på selve "bjælken" der fremkommer ved
rullefunktionen på hjemmesider lavet med rammer i FrontPage. Jeg
tænker specielt på hvis man inddeler en side med rammer og
mainsiden har en lodret "rullebjælke" - kan man ændre farven på
den og hvordan gør man?
På forhånd tak for evt. hjælp

Med venlig hilsen

Lars Bjarne Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : ha

Dato : 22-09-05 15:40

Lars Bjarne Christensen wrote:
> mainsiden har en lodret "rullebjælke" - kan man ændre farven på
> den og hvordan gør man?

Indsættes i head (ret selv farverne til det du ønsker)

BODY {
scrollbar-base-color: #FFFFFF;
scrollbar-arrow-color: #000000;
}
-->

/ha

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 22-09-05 17:30

ha wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Indsættes i head (ret selv farverne til det du ønsker)

> [...]
Den side jeg prøver det anviste på er i FP 2003 og der er siden
inddelt i fire rammer. I hvilken af dem skal dit forslag indsættes,
idet jeg har prøvet det i main og i top-frames med dit forslag uden
virkning?
På forhånd tak for hjælpen!
/LBC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-09-05 18:08

Lars Bjarne Christensen skrev:

> [...]
>inddelt i fire rammer. I hvilken af dem skal dit forslag indsættes,
>idet jeg har prøvet det i main og i top-frames med dit forslag uden

På selve siden, så det skal skrives på hver side og ikke på din
indexside.

Og når du nu bruger html.dk, så kan du læse om det på
http://www.html.dk/artikler/00010/
--
Knud

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 22-09-05 22:55

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> indexside.
>
> Og når du nu bruger html.dk, så kan du læse om det på

Hej Knud!

Dit svar var virkeligt brugbar og jeg har fået hul på "bylden" efter
at have læst den artikel du henviste til. Jeg håber jeg har svaret
rigtig - det der etikete har jeg forsøgt at finde noget om, men hvad
mener du med "topposter du svar" men mange tak for hjælpen. /LBC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-09-05 13:32

Lars Bjarne Christensen skrev:

>Jeg håber jeg har svaret
>rigtig - det der etikete har jeg forsøgt at finde noget om, men hvad
>mener du med "topposter du svar" men mange tak for hjælpen. /LBC

Det der står under tip, når du svarer på et indlæg via html.dk

Dvs. svarer under det man citerer og sletter det man ikke svarer
på.

Se også gerne http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Toppost = svarer over det man citerer.
--