Skridsikkert dæk
Fra : Christian

Dato : 07-06-01 19:37

Hej N.G.

Jeg har slebet gammel dæksbelægning af på min glasfiber båd, og skal have
noget nyt på, måske bare males.
Det billigste er det at male det, med lidt perler i ? jeg har set nogle
folkebåde der er malet, det er ret pænt, syntes jeg. TBS hvem forhandler det
? det har jeg hørt om, men ikke kunne finde nogen steder. Treadmaster syntes
jeg er for grov.
Hvis det skal males, skal det så have primer først ?

M.V.H.
Christian

Fra : Mogens Skov

Dato : 07-06-01 22:25

"Christian" <brandt.hansen@private.dk> skrev i en meddelelse
Jeg står i nøjagtig samme situation med et nedslebet glasfiberdæk. Jeg har
også været igennem de samme overvejelser, endda med et teakdæk som en
mulighed.
jeg har imidletrid bestemt mig for Decolay - en maling som giver en meget
skridsikker gummiagtig overflade. Jeg har haft det på en tidligere båd af
plywood og kender de gode egenskaber. Det er relativt billigt, meget
slidstærkt, nemt påføre og reparere, hvid man taber en spilerstage. Hvis man
ønsker en speciel farve, kan man købe den hvide og gå til sin farvehandler
og få den tonet til næsten en hviklen som helst kulør.
Mvh. Mogens

Fra : Hans Olsen

Dato : 08-06-01 07:34

Hej
Brug ikke det med de små kugler, det ser ud af h..... til, og når man har
været på bare
knæ på ovefladen, ja så fortryder man virkelig - brug Decolay, og mal det på
med en grov struktur rulle, en af dem med grov mønster i hård skum, jeg har
brugt det på 3 både nu, og er glad for dette produkt.

MVH
Hans Olsen