Filer skal kunne downloades... hvordan ~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 22-09-05 10:31

Hej!

Jeg har lavet en hjemmeside www.callisto.dk
hvor der skal kunne downloades pressemateriale

Jeg kan ikke forstå html...
Jeg bruger udelukkende Frontpage

Når man trykker på Word, er det helt fint - for
det giver muligheder for at downloade filen

Men når man tryklekr på de andre filtyper pdf / ai / jpg osv.
så åbnes filtypen, og det var ikke helt meningen...
Det var meningen at man kunne downloade filen... alternativt få
valgmuligheden li'som med word-filen!

Hvordan gør man det fra Frontpage?

Prøv at gå ind på www.callisto.dk
Se under presse

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-09-05 15:22

":-\) Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk>
skrev:

> [...]
>så åbnes filtypen, og det var ikke helt meningen...
>Det var meningen at man kunne downloade filen... alternativt få

Kan du ikke gøre noget ved, det afhænger helt af hvordan den
besøgendes browser og programmer er sat op.

Du kan skrive, at man skal højreklikke osv.

Hvis du har mulighed på dit webhotel for at bruge noget
serverside som asp eller php, kan du dog godt en fil til at blive
downloadet.
--
Knud

Fra : :-\) Carsten