Anbefaling af trådløs mus
Fra : Torben R

Dato : 22-09-05 09:47

Hej NG,

Har kig på Logitech's MX1000 laser mus. Nogen der kan info levetid på
batterierne ? Skal den lades tit, og
hvad med vægten - føles den tung ?

Andre anbefalinger i kr. 500-600 klassen ?

Skal IKKE bruges i 1st. person shooter.

På forhånd tak.

--
Torben R

Fra : David Jensen

Dato : 22-09-05 18:13

"Torben R" skrev:

> Har kig på Logitech's MX1000 laser mus. Nogen der kan info levetid på
> batterierne ? Skal den lades tit, og
> hvad med vægten - føles den tung ?

Jeg købte den pågældende mus for ca. 1 måned siden, til udskiftning af min
tidligere Logitech MX700.

Jeg kan ikke give konkret info på batterilevetid, men den er lang. Jeg
bruger musen til hobbybrug, hvilket vil sige 1-5 timer pr. dag og der går
nemt 1 uge mellem to opladninger. Og da er batteriet ikke nødvendigvis tømt.
Desuden er der en batteriindikator på musen, så man kan se hvordan
batteritilstanden er.

Ergonomisk synes jeg musen er bedre end MX700. Så den er god! Men hvad angår
vægten så er den, desværre, ligesom MX700 temmelig tung at danse med. Jeg
synes dog ikke det er noget problem.

Mvh.
David

Fra : Holst

Dato : 23-09-05 10:19

David Jensen wrote:

> Ergonomisk synes jeg musen er bedre end MX700. Så den er god! Men hvad angår
> vægten så er den, desværre, ligesom MX700 temmelig tung at danse med. Jeg
> synes dog ikke det er noget problem.

Jeg har selv en MX700, og jeg kan igen og igen ikke forstå beklagelserne
over at den er temmelig tung. MX700 ligger godt i hånden, efter min
mening, og med den tyngde, som musen har, er den efter min mening meget
behageligere at arbejde med. Sådanne letvægtsmus, der stort set intet
vejer, er bestemt ikke at foretrække.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 23-09-05 15:12

Holst wrote:
> [...]
> efter min mening meget behageligere at arbejde med. Sådanne
> letvægtsmus, der stort set intet vejer, er bestemt ikke at foretrække.

Jeg kan heller ikke genkende at den skulle være tung at arbejde med. Den
ligger suverænt i hånden og er bestemt den bedste mus jeg nogensinde har
prøvet.

Søren

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-09-05 19:37

Holst <newssep05@shelter.dk> wrote in

> [...]
> mening, og med den tyngde, som musen har, er den efter min mening meget
> behageligere at arbejde med. Sådanne letvægtsmus, der stort set intet

Jeg har også en MX700 og synes ligesom mange andre at den er en anelse
tung. Jeg har også en MX500 og den synes jeg har en lidt bedre vægt -
pasformen i hånden kan jeg ikke mærke forskel på. Jeg tror dog at det er
meget individuelt hvad folk synes er tungt. Men når jeg skifter mellem mine
mus er det meget nemt at mærke forskel :)

/Flemming

Fra : Vega

Dato : 22-09-05 19:00

"Torben R" <ravnkilde@tele2adslDUERIKKE.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Har kig på Logitech's MX1000 laser mus. Nogen der kan info levetid på
> batterierne ? Skal den lades tit, og
> hvad med vægten - føles den tung ?

Jeg har MX1000, og den holder sådan cirka 2½ uge før den skal oplades, der
lyser den så også rød, som betyder at den er næsten flad. Men hvis det er
problem at undvære den der, lader du den bare 10min. og så holder den 1
døgn. Jeg bruger den 3-7 timer dagligt, til spil, surf og alt andet
arbejde i Windows.

> Andre anbefalinger i kr. 500-600 klassen ?

Nej, den er kanon!

> Skal IKKE bruges i 1st. person shooter.

Men det er den ellers kanon til også.
Håber du kan bruge svarene til noget.

Mvh. Vega.

Fra : Hans

Dato : 23-09-05 01:20

Torben R wrote:
> [...]
> batterierne ? Skal den lades tit, og
> hvad med vægten - føles den tung ?
>
> Andre anbefalinger i kr. 500-600 klassen ?

Jeg har haft en MX1000, men kunne ikke vænne mig til det ret løse
scrollhjul, som var lidt af en pestilens i fps spil i forhold til MX700's
mere præcise hjul. Det var også tit at jeg fik både scrollet og trykket på
én gang i en tabbed browser som Firefox og Opera.

Jeg ville vælge MX700 til enhver tid, men sådan han vi jo vores forskellige
præferencer.

Hans

Fra : Torben R

Dato : 23-09-05 08:42

Tak til alle for jeres kommentarer.

Det bliver nok MX1000 der kommer på bordet.

Mvh og god weekend.

--
Torben R

Fra : Jens 4684

Dato : 28-09-05 00:43

> Det bliver nok MX1000 der kommer på bordet.

Godt valg.

Jens

Fra : Brizz

Dato : 28-09-05 15:46

Torben R wrote:
> Tak til alle for jeres kommentarer.
>
> Det bliver nok MX1000 der kommer på bordet.

Ikke et skidt valg. Men hvis du har en stor hånd, ligesom jeg har synes
jeg MX700 ligger bedre i hånden. har dog ikke fortrudt valget af en
MX1000, plus at den står godt til et Denuvo fra Logitech

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk