Bios opstart - afkodning af fejlbip!
Fra : SB

Dato : 22-09-05 07:22

Hejsa

Jeg har en nyere IBM ThinkCentre, der kommer med nogle bip når den
starter op! Jeg får ikke noget billede på skærmen.

Bipkode: 1 kort - lille pause - 3 korte - lille pause - 3 korte - lille
pause - 1 kort.

Jeg har søgt på google, men det er ikke lykkedes mig endnu at finde en
oversættelse af denne kode.

Hjælp!

--
Søren Bay
Email: bay SNABELA cool.dk

Fra : Fynbo

Dato : 22-09-05 09:04

"SB" <bay@NOSPAMcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pause - 1 kort.
>
> Jeg har søgt på google, men det er ikke lykkedes mig endnu at finde en

Kig her
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/

http://www.computerhope.com/beep.htm

Flere sider her
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Bios+beep

Fynbo

Fra : Asle Bjerva

Dato : 22-09-05 09:33

"Fynbo" <Fynbo.Not@t.dk> skrev i melding

IBM har en utmerket Websupport:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4XVQAL#beeps

Klikk på linken "Hardware Maintenance Manual" under seksjonen "Introduction
to beep codes" .

Legg så inn manskinnummer og du går direkte til forklaringen på dine
beepcodes.

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no