mysql og case sensitive
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 21-09-05 22:29

Hvordan laver jeg en søgning som ikke er casesensitive i mysql ?

Hvad skal jeg lede efter ?

Hilsen Mikkel
From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address
homepage: http://www.notfound.dk/main/index.html?page=usenet

Fra : Geert Lund

Dato : 21-09-05 23:15

Mikkel Bundgaard wrote:

> Hvordan laver jeg en søgning som ikke er casesensitive i mysql ?

MySQL er som udgangspunkt ikke casesensitiv - SQL_SÆTNING - WHERE
feltnavn = 'TEST' vil altså match værdierne 'test', 'TEST', 'Test',
'TeSt' osv...

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 22-09-05 08:27

Geert Lund wrote:

> MySQL er som udgangspunkt ikke casesensitiv - SQL_SÆTNING - WHERE
> feltnavn = 'TEST' vil altså match værdierne 'test', 'TEST', 'Test',
> 'TeSt' osv...

Det var jeg ikke klar over. Men det løser mit problem. Tak for svaret.

Hilsen MIkkel

From: Mikkel Bundgaard