Endnu en vudering? Athlon 64 X2-indkøb. :)
Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-09-05 21:23

Hey,

Jeg har tænkt mig at bygge et system ud af følgende hardware:

CPU: Athlon 64 x2 3800+
Bundkort: Abit AN8 Ultra hvis jeg kan finde en forhandler.
RAM: Crucial Ballistix PC4000 2x1gb
Gfx: ASUS N6600 Silencer
Disk: WD Raptor 74gb
PSU: Chill-Innovation CP-450A2

Ting jeg er lidt åben for er PSU, Grafikkort, samt bundkort.

Jeg vil meget foretrække at grafikkort samt bundkort er passivt
kølet, da jeg hader små blæsere.

Jeg vil meget gerne have Abit AN8 Ultra netop fordi det er passivt
kølet, og så tror jeg i øvrigt at det er et udemærket kort.

Gode råd modtages gerne på andre NForce4 Ultra-baserede bundkort,
samt på grafikkort.

Maskinen vil nok primært blive brugt til andre ting end spil, men
der vil nok også blive spillet et spil eller to af og til.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Christian Raaby

Dato : 22-09-05 00:17

> Gode råd modtages gerne på andre NForce4 Ultra-baserede bundkort,
> samt på grafikkort.

Jeg har i går modtaget min nye computer fra SHG. Jeg er indtil videre godt
tilfreds.
Den skal primært bruges til Photoshop, Freehand, Flash, 3D modellering i
Rhino og rendering i 3D Max.
De fleste af programmerne er testet i dag på computeren, og den er lynene
hurtig og nem at arbejde med.

Det er en fornøjelse endelig at kunne multitaske uden at skidtet går ned.

PS:
Både grafikkort og bundkort er passivt kølet.

Mvh.
Christian

Varenr Vare Antal Pris
beløb
---------- ---------------------------------------- ----- --------- ---------
310808 Asus A8N-SLI/Premium, nForce4, S939 1 1.076,00
1.076,00
740328 Asus 5232AB/Q, CD-RW 52/32/52 IDE Retail 1 164,00
164,00
830007 Papst 8412 NGL, 80x80mm Fan 2 69,60
139,20
321068 AMD Athlon64 X2 3800+, S939, BOX 1 2.159,20
2.159,20
410014 Floppydrive Alps 3.5", Black 1 55,20
55,20
340974 Asus EAX550GE/TD/256MB Radeon X550 PCIe 1 463,20
463,20
420384 Western Digital 2000JS, 200GB, SATAII 1 599,20
599,20
810665 shg Case DeZen, 350Watt, Black/Silver 1 319,20
319,20
320836 Zalman CNPS7700-CU Multi Køler 1 215,20
215,20
350522 Dane-Elec DDR400, 2x1024MB, Dual Kit 1 1.535,20
1.535,20
999999 Montering, med emballage 1 360,00
360,00
001101 Budstikken Privat 1 38,40
38,40
000099 Betalingskort Gebyr 1 8,69
8,69
---------- ---------------------------------------- ----- --------- ---------
(Varepriser excl. moms)
7.132,69

Ordretotal incl. moms: DKK 8.915,86

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-09-05 21:17

Hans Joergensen wrote:
> CPU: Athlon 64 x2 3800+
> Bundkort: Abit AN8 Ultra hvis jeg kan finde en forhandler.
> [...]

Nu bygger jeg lige selv lidt om, fordi jeg kan nok godt lige få råd
til at købe Asus N6600GT Silencer, der jo er noget hurtigere og
samtidlig holder sin kæft..

Det er til gengæld iriterrende at der ikke er nogle forhandlere af
Abit AN8 Ultra i DK, da jeg _vil_ have det board

Nå, man må vel bestille fra udlandet, eller vente lidt, fx. til den
1.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 22-09-05 22:06

> [...]
>
> Det er til gengæld iriterrende at der ikke er nogle forhandlere af
> Abit AN8 Ultra i DK, da jeg _vil_ have det board

Hvorfor lige det board?

Br,
Morten, hvis X2 sidder på et billigt fan-fri Gigabyte board.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-09-05 23:06

Morten Klostergaard wrote:
> Hvorfor lige det board?

Fordi det umidbart er det mest overclock-venlige fanfri nForce4-board
der samtidlig ikke koster ret meget.. £80 i england lyder som en god
pris.
Jeg overvejer kraftigt at bestille det dér.

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!