Bogføring af kørsel
Fra : BT

Dato : 21-09-05 21:10

Hejsa..

Jeg har et lille firma hvor jeg benytter min egen bil..
Men hvordan bogføre man lige det fradrag..
Kan det gøres som en udgift uden moms, som f.eks. porto..

Eller skal det gøre på anden måde..

MVH

Brian Svendsen

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 21-09-05 22:38

BT wrote:
> [...]
> Men hvordan bogføre man lige det fradrag..
> Kan det gøres som en udgift uden moms, som f.eks. porto..

Debiteres en konto (kørselsgodgørelse) i faste omk. gruppe II og uden moms.
Da der er tale om skattefri kørselsgodtgørelse, ville det for overblikkets
skyld nok være hensigtsmæssit at have en konto for skattefri
kørselsgodtgørelse i status - kreditorer. Du har så en saldo, der hurtigt
kan overføres til din personlige selvopgiver - som netop skattefri
kørselsgodtgørelse.
Karsten H. Jensen

Fra : BT

Dato : 23-09-05 15:58

> [...]
> kørselsgodtgørelse i status - kreditorer. Du har så en saldo, der hurtigt
> kan overføres til din personlige selvopgiver - som netop skattefri
Taker for svaret

/Brian

Fra : :-\) Carsten

Dato : 04-10-05 22:52

> [...]
> kørselsgodtgørelse i status - kreditorer. Du har så en saldo, der hurtigt
> kan overføres til din personlige selvopgiver - som netop skattefri

God ide