MoveNext
Fra : Finn

Dato : 21-09-05 18:08

hvordan er det lige man benytter sig at movenexr og -previos

Istedet for en løkke som blot lave movenext vil jeg gerne kunne bladre
gennem hver post

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-05 12:31

Finn skrev:

> hvordan er det lige man benytter sig at movenexr og -previos

rs.movenext => gå til næste post.

> Istedet for en løkke som blot lave movenext vil jeg gerne
> kunne bladre gennem hver post

Mener du en bladringsfunktion som minder om det man har i Access?

Det kan man ikke lave med .movenext. Årsagen er at websider er
tilstandsløse - hele asp-koden køres inden brugeren ser siden.

Man kan sagtens lave en side som viser en enkelt post, og så har
link til næste og forrige post - men bladringsfunktionaliteten
består så i at man laver et nyt sql-kald (og et nyt asp-kald) når
man beder om en ny post. Man kan evt. lave en form for bladring i
javascript, men det kræver at alle poster hentes fra starten, og
det er ikke praktisk hvis der er mange poster.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Finn

Dato : 22-09-05 13:09

>............... Man kan evt. lave en form for bladring i
> javascript, men det kræver at alle poster hentes fra starten, og
> det er ikke praktisk hvis der er mange poster.

Hvis det forventede antal er < 100 record er det vel OK ?
Kan du give et hint til javascriptet, vil det være en stor hjælp.

Takker

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-05 14:04

Finn skrev:

> Hvis det forventede antal er < 100 record er det vel OK ?

Det kommer an på hvor meget data der er til hver post - men det
skulle nok kunne lade sig gøre.

> Kan du give et hint til javascriptet, vil det være en stor
> hjælp.

Desværre - jeg har ikke set det i praksis. Prøv at spørge i
javascriptgruppen: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Finn

Dato : 22-09-05 15:49

> Desværre - jeg har ikke set det i praksis. Prøv at spørge i
> javascriptgruppen: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>.

ok tak for hjælpen