EasyPHP og PHP5
Fra : Denn!s H

Dato : 21-09-05 17:49

Hej

Er der nogen for hvem det er lykkes at opgradere EasyPHP med en PHP5
version?

Fik rettet nogle conf og ini filer, så EsayPPH starter uden problemer, kan
vise en php-info.
Men ved mysql_connect gik den ike længere.

--

vh
Denn!s H

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-09-05 20:25

Denn!s H wrote on 21-09-2005 :
> Men ved mysql_connect gik den ike længere.

Er det ikke noget med at PHP5 ikke pr. default har mysql understøttelse
?

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-09-05 20:28

Henrik Stidsen wrote:

> Er det ikke noget med at PHP5 ikke pr. default har mysql understøttelse ?

Jo. Du skal lige fjerne ;'et i linien ved mysql-understøttelse i
php.ini, samt kopiere et par .dll-filer til din php installation
(forudsat den er med i path'en).

--
Benny Nissen

Fra : Christoffer

Dato : 21-09-05 21:13

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Jo. Du skal lige fjerne ;'et i linien ved mysql-understøttelse i php.ini,
> samt kopiere et par .dll-filer til din php installation (forudsat den er
> med i path'en).
spørgsmål:
Har man en købt server med php5 installeret, kan man så formode at mysql
understøtttes? eller skal man rette det selv?

--
Christoffer

Fra : Denn!s H

Dato : 22-09-05 09:48

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse

> spørgsmål:
> Har man en købt server med php5 installeret, kan man så formode at mysql
> understøtttes? eller skal man rette det selv?

Har et domæne ved Web10 med PHP 5.0.4 hvor MySQL virker.

(Men ville gerne kunne teste på min egen PC)

--

vh
Denn!s H

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 22-09-05 12:55

"Denn!s H" <@> skrev:
> Har et domæne ved Web10 med PHP 5.0.4 hvor MySQL virker.
>
> (Men ville gerne kunne teste på min egen PC)
> vh
> Denn!s H

Jeg skal tilstå at jeg ikke lige kender EasyPHP (det var stadig kun fransk
da jeg begyndte at 'rode') - men Uniform Server kører php5 og mysql,
http://uniformserver.com og er ikke sværere at bruge. El's prøv en af de
andre WAMP-pakker, der er pænt mange mulige.

MvH
AlleyKat
--
http://phpbb2.dk - forum om forum

Fra : Denn!s H

Dato : 22-09-05 13:16

"AlleyKat (FSS)" <alleyman01@_remove_this_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://uniformserver.com og er ikke sværere at bruge. El's prøv en af de
> andre WAMP-pakker, der er pænt mange mulige.

Det lyder tiltalende at skifte da EasyPHP ikke har nogen planlagt
opdatering.

--

vh
Denn!s H

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-09-05 12:52

On 2005-09-21, Christoffer <christoffer@buur.info> wrote:
> Har man en købt server med php5 installeret, kan man så formode at
> mysql understøtttes? eller skal man rette det selv?

Jeg går ud fra du mener webhotel. Og såfremt du har en kontrakt, hvori
der står, at du har adgang til en MySQL database er understøttelse jo et
krav. Du vil næppe selv kunne sætte den slags ting op på et webhotel.

- Jacob Atzen

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 22-09-05 12:52

"Christoffer" skrev :

> spørgsmål:
> Har man en købt server med php5 installeret, kan man så formode at mysql
> understøtttes? eller skal man rette det selv?

Købt? Hvis du mener hos en webhost - f.eks. en dedikeret server - så skulle
det da gerne være oprettet for dig. Ellers savner deres service da godtnok
noget...

MvH
AlleyKat

Fra : Denn!s H

Dato : 22-09-05 13:11

> [...]
> samt kopiere et par .dll-filer til din php installation (forudsat den er

Har prøvet at kigge på
http://www.thorsnet.dk/index.php?m=Opsæt_webserver&side=setup_php
men synes der er for mange uoverensstemmelser mellem EasyPHP og en std
installation af Apache og PHP

--

vh
Denn!s H