PP2003 - Animeret gif problem
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 21-09-05 16:41

Hejsa,

Jeg har en animeret gif som jeg ikke kan få til at virke i
PowerPoint2003. Jeg kan godt få andre til at virke, men ikke
denne. Ved nogen hvorfor? Jeg har lagt gif'en ud her:

http://home24.inet.tele.dk/flexsun/Temp/Animation5.gif

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-09-05 20:56

Lars Thomsen Nielsen skrev:
> [...]
> PowerPoint2003. Jeg kan godt få andre til at virke, men ikke
> denne. Ved nogen hvorfor? Jeg har lagt gif'en ud her:

Når jeg sætter det ind i en præsentation og checker
egenskaber for billedet får jeg følgende tekst som
"alternativ tekst" under web fanen:

Billedet “http://home24.inet.tele.dk/flexsun/Temp/Animation5.gif” kan
ikke vises, da det indeholder fejl.

Det kunne måske give et hint om hvor der skal sættes ind.
Har du mulighed for at danne aminationen forfra ?
--
Peter J

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 23-09-05 10:58

> Billedet
http://home24.inet.tele.dk/flexsun/Temp/Animation5.gif” kan
> ikke vises, da det indeholder fejl.

Hmm, ikke på min maskine (og heller ikke Jan's)

Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-09-05 08:34

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> PowerPoint2003. Jeg kan godt få andre til at virke, men ikke
> denne. Ved nogen hvorfor? Jeg har lagt gif'en ud her:

Jeg kan desværre kun teste i 2002, da jeg ikke har 2003 hjemme. I 2002
virker den upåklageligt, vså det kan være at det er versionsafhængigt..

Jan

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 23-09-05 10:57

> Jeg kan desværre kun teste i 2002, da jeg ikke har 2003 hjemme.
I 2002
> virker den upåklageligt, vså det kan være at det er
versionsafhængigt..

Hej Jan,

Det lyder godt/mærkeligt. Kunne jeg lokke dig til at sende din
ppt-fil til mig på larsSNABELAflexcom.dk

Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 23-09-05 11:30

> I 2002
> versionsafhængigt..
>
> Hej Jan,
>
> Det lyder godt/mærkeligt. Kunne jeg lokke dig til at sende din
> ppt-fil til mig på larsSNABELAflexcom.dk

Den er sendt.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-09-05 13:00

> [...]
> PowerPoint2003. Jeg kan godt få andre til at virke, men ikke
> denne. Ved nogen hvorfor? Jeg har lagt gif'en ud her:

Det lader til at være en fejl i PP 2003, se:

This appears to be a problem with PowerPoint 2003 and animated GIF's that
have been designed to only play once (not loop). They don't play at all in
PowerPoint 2003. A bug report has been filed.

John Langhans
Microsoft Corporation
Supportability Program Manager
Microsoft Office PowerPoint for Windows
Microsoft Office Picture Manager for Windows

Hilsen

Jan

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 27-09-05 07:56

> [...]
don't play
> at all in PowerPoint 2003. A bug report has been filed.

Det forklarer en del. Efter at have testet lidt frem og tilbage
med Jan, så er konklusionen at animerede gif's med eet gennemløb
virker i PP2002, men ikke i PP2003. Animerede gif's med uendeligt
antal loops fungerer fint både i PP2002 og PP2003. Det er jo rart
at kunne skyde skylden på Microsoft, men løser ikke problemet.
Findes jeg en afhjælpning på problemet skal jeg nok vende
tilbage.

Tak for hjælpen til Jan.

Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-10-05 10:47

> Findes jeg en afhjælpning på problemet skal jeg nok vende
> tilbage.

Hvis man editerer sin gif-animation og på sidste frame sætter
afspilningstiden af denne op til fx 300 sekunder, ja så gør det ikke så
meget (for mig) at afspilningen "hænger" i flere minutter med det sidste
billede. Gemmer man nu sin gif med et uendeligt antal loops, ja så kan man
afspille den i PP2003 så det næsten er som om at den kun afspilles een gang.

Lars